Tiny Star ÖLÜM DEFTERİ' ne Giriş: Manga/Anime/Film/Dizi Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Leylaklar açmış gördün mü? I BCP Nisan

 Merhaba! Böyle bir başlık atarak başladığım yazıyı leylaklar solmaya yüz tutarken paylaştığım için üzgünüm :') Aslında bayram haftasında İstanbul'da ve Konya'da izleyip fotoğrafladığım bütün çiçekleri paylaşmak istemiştim. Ama birbirinden güzel çiçekler galerimi doldurduğu için kısıtlama yapamadım ve niyet ettim bu baharın bütün çiçeklerini paylaşmaya 💐🌸🏵🌹🌺🌻🌼🌷☘🌱🌳 Blogları Canlandırma Projesi'nin bu ayki teması " Bilimkurgu, Fantastik, Fantazi, Doğa ve Bahar"dı. Ben doğa-bahar üzerine bir şeydense baharın kendisinden söz etmeyi, daha doğrusu baharın kendisini izlemeyi seçtim :)  Telefon kameram profesyonel değil ama kalitesi ve rüzgar izin verdiği kadarıyla çektik bir şeyler :)  Fotoğraflara bakarken arkada şu şarkının çalmasını tavsiye ederim: Ezginin Günlüğü - Hişt Konya'da kaldırımlarda ve arsalarda gördüğüm mini mini gelincikler Konya Kyoto Japon Parkı'na giden yol. O yolun kaldırımına dökülen sakuralar Parkın ön duvarını örten bambular P

ÖLÜM DEFTERİ' ne Giriş: Manga/Anime/Film/Dizi

 


Bugün size dünyanın en ünlü mangası ve animesi “Death Note” yani Ölüm Defteri serisini tanıtacağım. Öncelikle mangaya Japon tarzı çizgi roman diyebiliriz (anime otakuları beni öldürcek). Animeyi de manga çizimlerine hareket kazandırarak oluşturulan çizgi dizi olarak tanıtayım. Yazının devamındaki görsellerden hemen kavrayacaksınız. 108 bölümlük mangadan 37 bölümlük bir anime çıkmış.

Hikaye şu: Canı sıkılan ölüm meleği dünyaya bir ölüm defteri atıyor. Bakalım insan bu gücü eline alırsa n’olur, diye. Defterin çalışma şekli şu: Yüzünü bildiğin birinin adını yazıyorsun deftere, adam 40 saniye sonra mefta. Bu defter yakışıklı ve zeki kardeşimiz Yagami Light’ın eline geçiyor. Eleman, defterin gücünü görünce “Dünyaya adalet dağıtacağım! Yeni dünyanın tanrısı olacağım!” diye dünyada ne kadar suçlu varsa öldürmeye başlıyor. Millet “kira” (katil) diye ad koyuyor suçluları öldürüp suç oranlarını düşüren kişiye. E tabi seri cinayetler işlenince araya polis giriyor. Beceremiyorlar bulmayı tabi. Herif oturduğu yerden çatır çatır adam öldürüyor. Kalemi gerçekten silah mübareğin. Sonra hikayeye dünyaca ünlü dedektif L dahil olup soruşturmayı yönetiyor. İşte o L var ya, benim favori anime karakterim :D Şeklini şemalini gördüğünüz sahnede “nE?? 😳😳” diye kalakalıyorsunuz. (Ama L görüntüsü koymadan yazıyı paylaşamayacağım için mecbur göreceksiniz :D) L geldikten sonra biz cahil insanlar, bu üstün zekalı arkadaşların savaşını izliyoruz.

Kira: Dünyaya adalet getircem! Dünyanın tanrısı benim!

L: İnsanları yargılamadan kafana göre adalet dağıtamazsın! Seni ve öldürme yöntemini bulup yargılatacağım!

Kira: ... Seni de öldürcem la hele bi adını buliim.

 diye özetleyebileceğimiz bir atışma sürüp gidiyor.

             

  Bu arada isminin anlamına da değinelim: adı ay karakteriyle yazılan ışık; soyadı tanrı ve gece kelimelerinin birleşiminden oluşuyor. Böylece gecenin tanrısı olan ışık diye çevirebiliriz bence.

2006’da 3 bölümlük filmini çektiler hikayenin. Şu farkla ki hikayede iki alternatif son var. Animede biri yeniyor filmde öbürü. (Şöyle ki hikayenin kilit noktasındaki gidişata millet çok sitem ettiyse demek ki, seri bitince diğer senaryo işlese nasıl olurdu, şeklinde bir kitap daha çiziyor yazar-çizerler) Hah, işte filmde o son kitap üzerinden gidiliyor. Buradaki L, animedekinin tıpatıp aynısı. Light de öyle. L’i Kenichi Matsuyama oynuyor (Meşhur kitabın uyarlaması, İmkansızın Şarkısı filminin başrolü olması hasebiyle tanıyabilirsiniz. Tabi burada çok farklı görünüyor) 

ve Light’ı da Tatsuya Fujiwara  canlandırıyor. Bu adamın yüzünü görünce gülesim geliyor hep.  Light yüzünden olduğu kesin. (ama Erased filminde şahane mesela güldürmüyor ciddiye alabiliyorum.)

Ve en yenisi olarak bu:

 2015’te 11 bölümlük dizisini çektiler. Dizinin epey bir farkı var. Öncelikle duygusal yönler daha fazla, abartılmamış ama. Başta Light’ı seviyorsunuz, hak veriyorsunuz. Animede ve filmde benim için böyle değildi en azından. Öte yandan Japonya’nın en beğenilen aktörüne (Kento Yamazaki) L’i oynatırsanız adamı tarz göstereceğiz diye L’i değiştirirsiniz, ki değiştirmişler. L’in giyiminin değişmesi yanında manyak şeker hareketlerini burada göremiyorsunuz :/


 ama Kento’nun sunduğu L’i, göz bebekleri büyümeden izlemek imkansız. Böyle bir L de sevilmez mi? Çok sevilir. Light’ı da Masataka Kubota canlandırıyor belki bilen olur Tokyo Ghoul animesinin live-actionında da başrolü oynuyor. Gerçi bu uyarlamayı seven pek yokmuş, olsun. (ama benim en çok hoşuma giden hali Gintama 2'de.)

Bunun yanında hikayedeki Near ve Mello’yu ilk kez live action olarak görüyoruz dizide. Oldukça değiştirilmiş haldeler ama Near çok şeker olmuş.

Ölüm meleğinin tipi her yerde aynı zaten: Karşınızda hikayeyi başlatan eleman, Ryuk:

 Sonra Japonlar bu hikayenin bitişinden on yıl sonra gelişen yeni bi hikaye ekleyip dizisini çektiler: Death Note: Light Up the New World (Yeni Dünyayı Aydınlat). Yani, İzleyesim gelmedi benim. Küçük Prens'in devamını yazanlar olmuştu da onları da okuyasım gelmemişti. Onun gibi.

Yazmak istemiyorum ama Death Note tarihine girmişiz mecburen değineceğiz. Netflix 2017'de filmini çekti. Hikaye Amerika'ya uyarlandı. Fragman izledim çok düşük bir beklentiyle ama o iki dakika bile dayanılmazdı. Bir efsane nasıl çöp edilir onu çekmişler. Görsel eklemiyorum tabi.

Bu arada manganın Türkçe baskısı var. Ben de almıştım bir kitabını. Ama nette hepsi bir arada baskısını gördüm. Şahane görünüyor 😍 Tabi İngilizce ve fiyatı da şahane, orayı geçelim😅

Ha, bir de epey meşhur olduğundan Death Note temalı ürünlere kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Benim bir L kupam var mesela 💙😅 şundanım: 

Son olarak Eleştirel Parodi kanalının Death Note anime eleştirisini iliştirip bitireyim. izledikten sonra açarsınız bunu

Bu arada yakın zamanda bir anime yazısı daha yazmam sanırım o yüzden en sevdiğim ikinci anime Kamisama Kiss'deki başrol arkadaşı şuraya koyuvereyim: Tomoe💙


Dizi yorumlarında görüşürüz.🙋

"Watashi wa Sevda desu."

Yorumlar

  1. Death Note ,bu kadar güzel olacağını düşünmezdim cidden emeğinize sağlık heyecanlanmakta haklıymışım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde izleyince daha çok seveceksiniz! Keyifli seyirler 🌸

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar