Tiny Star Çin Dizisi Yorumu: THE WOLF (2020) Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Jujutsu Kaisen: İtadori neden Sukuna için mükemmel bir taşıyıcı ve rakipti?

  Jujutsu Kaisen: İtadori neden Sukuna için mükemmel bir taşıyıcı ve rakipti? Merhaba, Bugün burada aslında Duygu'nun Mekanı 'ndaki karakter tahlillerinden yapmak istemiştim ama beceremedim :D Zaten bunu biliyordum ama yapacak bir şey yok elimizden geldiği kadar diyeceğiz ama beceremeyişimin sebebi çok uzun olması 2 karakteri birden yapmak istedim ve o da sanırım 3 sayfalık yazı oldu. Ama zaten izlemeyenler için her şey anlamsız olacaktır. Gene de kimmiş bunlar nasıl bir ilişkileri var ki tahlil ediyorum kısaca yazayım: Sukuna dediğimiz kişi 1.000 yıl öncesinin Lanetlerin Kralı diye anılan çok çok güçlü ve zalim bir lanet. Önceleri insanmış sonradan lanete dönüşmüş ve bütün sahirler falan toplanmışlar da zar zor bunu yenmişler. Ama yenmeleri de onu yok etmemiş 4 tane kolu var bunun, bütün parmaklarına ruhunu dağıtmış ve dinlenmeye çekilmiş. 20 parmak var ve yok edilemiyorlar anca işte kilit altında tutacaksın ama ne kadar tutarsın yani. 1.000 yıl sonra bizim esas karakter

Çin Dizisi Yorumu: THE WOLF (2020)

Merhaba, aa, hayır, Çince yazmalıyım:  Ni Hao! (你好!)

Bugünkü konumuz The Wolf. Uzun zamandır 49 bölüm edecek kadar uzun bir dizi izlememiştim. Az evvel finali de bitirince boşluğa düştüm. (Bir daha da uzun diziler izlemem. Güzel değilse yarım kalıyor, güzelse de böyle boşluğa düşüyorsunuz.) Çin dizileri bildiğim kadarıyla, genelde 40-50 dakikalık yaklaşık 50 bölüm oluyorlar. Ve uçarak dövüşmelere hazırlıklı olmak gerek. Neyse ki bu bir kung fu dizisi değildi de bir iki sahne dışında “E yok artık canım bu kadar da uçulmaz!” demedim 😊

The Untamed'den Xiao Zhan'i tanıdıktan sonra projelerine bakarken rastladım buna. (Tanımak derken, hikayenin Çin animesini izlemiştim, şahaneydi, çevirisine de özellikle hayran kaldım. Sonra live actionı da varmış bakem deyip, güzel görüp ilk ve son bölümü izledim, bildiğim hikaye sonuçta. Bu yüzden ilk izlediğim Çin dizisi The Wolf oluyor.) Diziden bahsetmişken dur şuraya başrolü, yani Şeytani Birikimin Büyük Üstadı’nı ekleyeyim.


Ve geçen sene izleyip en sevdiğim Asya filmi olabilecek Our Times'in (Tayvan, 2015) başrolu Darren Wang'ı da görünce, yani, ikisini bir arada güzel bir hikayede bulunca atladım tabi. Onu da şöyle alalım:


Fragman da şahane. E o zaman kaçarı yok, izlenecek. Ne zaman çıkacak diye bir bakayım dedim ki ne göreyim? 2017'de çekmişler ve 3 yıldır yayınlanmamış 😲 Umudumu kesip kenara çekildim derken muhteşem şansım devreye girip diziyi bir ay geçmeden başlattı. Bütün bölümler peş peşe geldiler ve hiç beklemedim sıradaki bölümü. (Çin dizileri için şöyle güzel bir şey var: Kanallar Youtube'a yüklüyorlar bölümleri. İngilizce altyazılı oluyor genelde.) Türkçe altyazıyla yerli sitelere düştü mü bilmiyorum :/ … baktım, geçmiş. Yani, izleyebilirsiniiiiiiz!

Şimdi izlenimlerime geçeyim. 

(Fotoda: Wolfie / Lord Bo, Ma Zhai Xing ve Ji Chong)

Öncelikle tanıtayım. Hikaye şu: Kurtlar tarafından büyütülmüş, Kurt Avı Dağı’nda yaşayan esas oğlanımız bir kurt avlama tuzağına yakalanmışken esas kızımız Ma Zhai Xing bunu görür ve yardım eder. Kız da bir kale yöneticisinin kızı, prenses. Tarzan tipine ve konuşamamasına rağmen iyi arkadaş olurlar. Adını Wolfie koyar, Kurt Çocuk diye çevirdilerdi.

Sonra buna şehri, insanları gösterir falan derken birtakım olaylar neticesinde kral bu arkadaştan haberdar olur: Kurt gibi güçlü ve kurtlarla konuşup onları kontrol edebilen bir insan, kullanışlı bir yetenek. Alır, evlat edinir kız bunu öldü sanır, oğlansa kız kendisine ihanet etti sanır falan derken 8 sene geçer, büyürler. Kızın ailesini katlettirir kral ve kale ordusunu kullanmak için kızı sağ bırakıp oğlu Lord Bo’yla yani bununla evlendirmek ister ama Wolfie olduğunu bilmez kız. Öğrenince de olay çözülmüyor daha karmaşıklaşıyor ve sonradan çok olay oluyor. Tanıtımda 3. Başrole, Ji Chong, değinemediğim için üzgünüm. Reiz onuncu bölümde girdi. Bu zamana kadar ne izledik yaw, dedirtti :D

Lord Bo konağında geçen bazı ara bölümlerde sıkılmış olmakla birlikte ilk bölümler iyiydi, sona yaklaştıkça nirvanasına ulaştı dizi.

Yapıma bakarsak çok iyi çekilmiş, kıyafetler, mekanlar, manzaralar, müzikler çok iyi. En ilgimi çeken ise animasyonların çok gerçekçi oluşu. Her animasyon hayvan çıkışında “animasyonlar şu firmaya yaptırılmıştır.” Bilgilendirmesi çıkıyordu, Ji Chong’un kartalının gerçek olmadığını bu uyarı sayesinde anlayıp şok oldum 😲 Bknz. Şok:

Bu hayvanlar; kurt, kaplan, kartal, kelebekler, kirpiler falandı. Acep yarım senede çekilen dizinin üç sene sonra çıkışında bu animasyonların hazırlanış sürecinin ne kadar etkisi vardır?.. (Ve tabi Xiao Zhan’in anti-fan olayları yüzünden dizinin gölgede kalacağı ihtimalleri yanında)

Karakterlere bakacak olursak, Wolfie’yi ne kadar seviyorsanız - Wolfie çok şekerdi. - Lord Bo’dan o kadar nefret ediyorsunuz. Bir de zalım kralı ve oğullarını gerçekten ailesi gibi görüp canını feda edecek kadar önemsemesi yok mu, beni benden alıyor. Sırf buradaki inadı yüzünden hikayeyi  kaç bölüm uzattı! Bir de o duygusuzluğu Lord Bo’nun! Hani esas oğlanla esas kızın birbirinden nefret edip birbirlerine ufak kötülükler yapıp acı çektirdikleri sahneler olur ya dizilerde, burada da vardı tabi ama ben böyle büyük itlikler görmedim!.. Sürekli sinir oluyorsunuz. Esas oğlanımız için başta sevgi, ortada nefret ve sonda aşk ve bi’ şey daha (spoiler olmasın) var bizim için. Ama bu arkadaşın ve tabi kızın da daha fazla gülümseyebilmelerini isterdim, çok acı çektiler dizi boyunca. Bu arada, ortada nefret dedim ya, tek bölümde süpürdü reiz hepsini. Ölsün artık diyordum, o derece bir nefreti götürdü, helal.

Kızımız başından sonuna kadar örnek bir kişilik. Çok iyi ve akıllı, becerikli biri. Kıza sadece Ji Chong’a yeterince ilgi göstermediği için sinirlendim. Bir de sonda bir tabur askerle tek başına savaştı. Orayı fazla anormal buldum. Kızın sonunu anlamadım neden böyle oldu hala soru işaretleri var kafamda. Son seçimine de katılmadım pek tabi. Oyuncu da güzel, ki, genelde Uzakdoğu filmlerinde kızları pek beğenmem. Burada 3-4 tane güzel bulduğum kız vardı: Bu, You Ji, Hai Die, biraz Bou Na hatta kilolu bi kız vardı o da çok güzeldi. Oyuncular genel olarak güzeller demek ki…

Güzel derken, erkekler için de öyle: Xiao Zhan 2020 yılının, dünyanın en yakışıklısı seçildi büyük bir ödül listesinde, Türkiye’den de birkaç eleman vardı. Çin’deki bir ödül töreninde de Ji Chong en iyi karakter seçildi. Esas oğlan değilken bile kapıyor ödülü. Bunda oyuncunun şu sıralar en popüler Çinli olmasının payı büyük tabi.

Ji Chong benim de en sevdiğim karakter oldu: Neşeli, cesur, zeki, becerikli, iyi kalpli, mükemmel aşık, insanı gülmeye sevk eden bir kişilik. Ama oyuncunun payını da unutmayalım tabi. Bu adamın mimiklerini seviyorum, gerçi Darren’in de mimiklerine bayılıyorum.

 Bu yüzden oyunculara tam not veriyorum, hepsine birden. Sonunu en sevdiğim eleman oldu Ji Chong çünkü elimizde bir o kaldı :D Şaka şaka. Ama böyle bir insanla, böyle bir sonu hak ediyordu reiz. Biraz teselli armağanı gibi oldu ama iyi oldu.

Diğer karakterlerden kral ve ikinci oğlu dışında sevmediğim kişi yok sanırım. O kral var ya, hain planlarını kurarken epey ileri görüşlü, zeki, tam bi şeytan. Öfkelenince kısa boyuyla masaya çıkma ve koşma (aslında koşamama) sahnelerine çok güldüm ama. Oysa Jin kralı öyle mi? Adam gerçek bi kral, ona devletler emanet edilmeli. Bu noktada doğru kararlar verildi dizide, hoşuma gitti. 

Bunun dışında, 10. Yy Çin’ini görmek güzeldi. Qitan Krallığı vardı filmde: Adamlar çadırlarda yaşıyorlardı, giyinişlerinden falan bu ne be bizim Türk boyları gibi demiştim sonra bir de baktım obada kalıyorlar! Bütün Çinliler yerleşik hayatta sanıyordum.

Öte yandan zulmü yüzünden Çin’den uzak dururum; mesela bu, izlediğim ilk dizi. Bahsettiğim animeyle birlikte iki yapımda da katliamlar çokça çıktı. Bu, direkt katliamla başlıyor.  Bu, dikkatimi çeken başka bir şey, bilemiyorum algıda seçicilik mi denir yoksa adamların tarihlerini dürüstçe yansıtmaları mı…

Filme dönecek olursak ben pek bir sevdim. Gelecekte tekrar da izlerim. İzleyeceklere şimdiden afiyet olsun! 💙👌


Siz neleri, kimleri, hangi sahneleri sevdiniz ya da nefret ettiniz? 

🙋

Ji Chong'un gerçek dünyada var olmadığına üzülen Sevda.

Yorumlar

  1. Yıldırım hızıyla yetişmişsin yoruma, maşallah :D Güzel yazı olmuş, açıp hüzünlü hüzünlü Ji Chong izleyesim geldi, ah üzümlü kek.. O da Çinli sonuçta🐶 Darren reiz de Maşallah rolünü o derece iyi yapıyor ki boğmak istiyorsun 🙄 Sonra bir bakıyorsun sevmişsin, hangi ara tövbeler tövbesi 😅
    Devamke yorumlara, bakalım bize daha başka ne izleteceksin bu gidişle 😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim🌸🌸🌸 Ji Chong'a Üzümlü kek ha, mikemmell :D Ve o kadar haklısın ki...

      Sil
  2. Sevda abla ben emir uuu güzeel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heee tanıdınmı hehehe güzel olmuş

      Sil
    2. Tanıdım tanıdım. Hoş geldin. Teşekkür ederim 😁😘

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Aa, bundan haberim yoktu. İlk fırsatta izleyeceğim.Teşekkür ederim✨

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Oh, thank you my friend 🌼 I hope you were able to read it with the translation feature. Have a great day🌻

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar