Tiny Star En İyi 6 Japon Filmi 2021 Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Jujutsu Kaisen: İtadori neden Sukuna için mükemmel bir taşıyıcı ve rakipti?

  Jujutsu Kaisen: İtadori neden Sukuna için mükemmel bir taşıyıcı ve rakipti? Merhaba, Bugün burada aslında Duygu'nun Mekanı 'ndaki karakter tahlillerinden yapmak istemiştim ama beceremedim :D Zaten bunu biliyordum ama yapacak bir şey yok elimizden geldiği kadar diyeceğiz ama beceremeyişimin sebebi çok uzun olması 2 karakteri birden yapmak istedim ve o da sanırım 3 sayfalık yazı oldu. Ama zaten izlemeyenler için her şey anlamsız olacaktır. Gene de kimmiş bunlar nasıl bir ilişkileri var ki tahlil ediyorum kısaca yazayım: Sukuna dediğimiz kişi 1.000 yıl öncesinin Lanetlerin Kralı diye anılan çok çok güçlü ve zalim bir lanet. Önceleri insanmış sonradan lanete dönüşmüş ve bütün sahirler falan toplanmışlar da zar zor bunu yenmişler. Ama yenmeleri de onu yok etmemiş 4 tane kolu var bunun, bütün parmaklarına ruhunu dağıtmış ve dinlenmeye çekilmiş. 20 parmak var ve yok edilemiyorlar anca işte kilit altında tutacaksın ama ne kadar tutarsın yani. 1.000 yıl sonra bizim esas karakter

En İyi 6 Japon Filmi 2021

Selam millet!

Bloglara hareketlilik katacak bir proje duyup hemen dahil oldum: Blogları Canlandırma Projesi 
Proje dahilinde her ay belirlenen bir temayla ilgili yayın çıkarıyoruz. Şubat ayı teması Uzak Doğu idi. Tam benlik çünkü burası Japonya kaynıyor 😅 En İyi Japon Dizileri listemin film versiyonunu uzun zamandır yazmak istiyordum ve bugüne kısmet oldu. Öncelikle IMDb'si yüksek siyah beyaz filmleri izleme hevesim olmadı henüz (edit: Harakiri'yi izledim, güzeldi). İzlediklerimle sınırlıyım. İzlediğim Japon Yapımları listemde yaldızlı yıldız verip uzakdoğuya ilgi olsun olmasın herkese tavsiye ettiğim filmleri ekledim buraya. Sadece 6 taneler :) Yorumlarda listeyi zenginleştirirseniz hepimiz keyifle geçirecek saatler bulabiliriz.💛

Bu sefer giflerden kesip fragmanlara verdim. Buyurun başlayalım: 

1. Ruhların Kaçışı (Spirited Away) 2001 

Tür: Anime, Fantastik, Macera, Aile, Arkadaşlık
IMDb Puanı: 8.6

Bu film, Uzakdoğu ile sınırlandırmadan bütün listelerde karşımıza çıkıyor. İzlemediyseniz kesinlikle oturup izleyin derim. Ama önce bi açıklık getireyim: Korku filmi değil! 
Film bilgilerine bakarken Japonca ismini gördüm: Sen to Chihiro no kamikakushi çok kıt bilgimle Sen ve Çihiro'nun ruhunun uzaklaşması diyeceğim. Japon kültüründe kişinin gizemli bir şekilde ortadan kaybolması (/öfkeli bi tanrının insanı ruhlar dünyasına kaçırması) veya ölüm olarak geçiyormuş kelime. Zaten filmde Japon kültürüne dair ne inanç varsa görüyoruz. Bu bakımdan çok zengin.
Resimdeki kız, Çihiro, ruhlar dünyasına giriyor ve kendi dünyasına dönmeye, ailesini kurtarmaya çalışıyor. Orada en büyük yardımcısı Haku. Favori karakterim oluyor kendisi. İzleyen arkadaşların favorisi kim? 
Benim burada tek sorunum devam etmesini istemek ve sonda romantizm beklemek :D 
Oscar dahil 31 ödülü var.

Favori repliğim: "Nigihayami  Kohaku Nushi"
                         
✩。:*•.─────  ❁ ❁  ─────.•*:。✩

2. Rurouni Kenshin 1-2-3-4 - 5 (2013-2021)

Tür: Aksiyon, Macera, Drama, Tarihi
IMDb Puanı: 7.6

Şimdi, Meiji Dönemi'ne gidiyoruz. Samurayların sonu geldi, bilirsiniz Son Samuray'dan falan. Arkadaş da efsanevi bir samuray olmasına rağmen öldürmekten bıkmış, kimseye zarar vermiycem artık, diye sivri yeri kütleşmiş bi kılıçla gezginlik yapıyor. Başrol, Takeru Satoh. Bence en iyi rolü bu, en popüler işi de bu zaten. 
3 bölüm ama 2 ve 3 birbirinin devamı. Ve 4 ve 5in birbirinin devamı olacağı fragman yayınlandı. Koronadan dolayı çekimler yarıda kalmıştı, üzülmüştüm. Yeni bölümde Mackenyu düşman olacak. Heyecanla bekliyoruz, bakalım. 
Edit (Haziran): Beklediğimize fazlasıyla değdi. Pek çok isim için 4. filmin düşmanı favori karakter haline geldi, ben tabii ki dahil. Seri ilerledikçe güzelleşiyor. 4 nirvanası. Listemde üçüncü sıradayken ikiye yükselttim izleyince. 5 o kadar olur mu bilemiyorum. 
Edit (Ağustos): Dün son filmi izledim. ikinci kez Nirvana'ya çıkılmış.
Bu filmdeki sorunum şu: Ölmeyi hak edenler var, öldür gitsin reiz ne duruyon! (Edit: Son film itibariyle anlaşıldı, varsın öldürmesin :)
Favori Karakter: Himura tabii. Onun dışında bi komiser vardı onu ve ikinci filmde kötü tarafın yardımcısı, sürekli gülmesi hasebiyle "Gülen Çocuk" adını verdiğim Ryunosuke Kamiki'yi çok sevdim.// Ablası da iyi olmakla birlikte artık favorim Enishi Yukishiro.
Favori repliğim: "Ölmesi gerekirdi ama sonra kar yağdı." ve"Yeniden ortaya çıkması bi on yılı bulur."

✩。:*•.─────  ❁ ❁  ─────.•*:。✩

3. Yürüyen şato (Howl's Moving Castle)

Tür: Animasyon, Fantastik, Macera, Aile, Romantik
IMDb Puanı: 8.2

Howl, bence en yakışıklı anime karakteri, sarı saçlı halinden bahsediyorum özellikle.
Burada, isminden de anlayacağımız ve fragmanda çokça göreceğimiz üzere olayın Japonya'yla alakası yok. Hikaye Batı'da geçiyor.  İyi cadı Howl'un kötü cadı düşmanı, Howl'la yürürken gördü diye genç bir kıza, Sofi, yaşlılık laneti yapıyor. Kız da kurtulabilmek için Howl'un yanına gidiyor. Aslında karşısına çıkıyor diyelim. Sonra maceralar maceralar. Film yavaş ilerliyor bazen, ayarlardan hızını arttırmak isteyebilirsiniz.
Bu arada filmin orijinal ismi, benim çakma çevirime göre, 'Howl Hareket Etmiyor' Ve Howl kelimesi de de köpeklerin acılı inlemesini belirtiyormuş. Yani Howl reiz köpek inlemesinde olduğu üzere acı çekiyormuş. Neyse ki Sofi'yle karşılaşacaksın canım 💕

Favori Karakterim: Howl, Calcifer, Şalgam(O çok yakışıklı ya:)

Favori repliğim: Howl: Bir savaş gemisi şehirleri yakmaya gidiyor.
Sofi: Düşmanı mı, bizi mi?
Howl: Ne fark eder?

✩。:*•.─────  ❁ ❁  ─────.•*:。✩

4. Senin Adın (Your Name/Kimi no na wa) 2016

Tür: Anime, Drama, Fantastik, biraz Romantik
IMDb Puanı: 8.4

Tokyo'nun merkezinde yaşayan liseli bir çocuk Taki ile, sakin bir kasabada yaşayan Mitsuha isimli kızın bedenleri değişiyor. Bi uyanıyorlar ki bilmem nerede karşı cins bir bedendeler. Değişim random, ne zaman olacağı belli değil derken birbirlerinin hayatlarını yaşayıp iyice kaynaşıyorlar. Sonrasında gök taşı düşmeler, felaketler, zaman kaymaları, birbirlerini arayıp bulamamalar derken işler karışıyor. 
Bunu izlerken hiç sıkılmıyorsunuz, eğlenceli, yeterince hızlı bir akışı var. Filmde en çok sorulan soru olması sebebiyle filmin ismi Senin adın? (ne) olmuş. 
Telefonla iletişim olayına çok şaşırdım. Gök taşı yağmuru sahnesi güzel bir foto izleyen izlemeyen herkes kullanıyor. Belki görmüşsünüzdür:

Favori repliğim: Adımızı birbirimizin eline yazalım da unutmayalım. (He canım.)
Film şarkıları güzel.

✩。:*•.─────  ❁ ❁  ─────.•*:。✩

5. Gintama 1-2 

Tür: Oldukça absürd bi komedi, Fantastik, Aksiyon
IMDb Puanı: 6.2

IMDb'de ne düştük be. Bunun fragmanı gördüğümde "Bu ne be..." deyip çıkmıştım. Ama sevdiğim en az beş oyuncu vardı: Shun Oguri - Masaki Suda - Kanna Hashimoto - Miura Haruma - Masataka Kubota - Ryo Yoshizawa...İzlediğimde pek çok sahnede gülmekten karnıma ağrılar girdi. Özellikle ikinin şogun sahneleri. Absürd komediyi ilk kez burada gördüm sanki. İzlediğinizde saçmalıkları mantığınızla küçümsemeyin, kahkahanıza bakın 😅 
İki filmi var. 3.yü dört gözle bekliyorum. Bi de 3 bölümlük basit bi dizisi var, nette bulmak zor Türkçesi hak getire.
Hikaye şu: Gelecekte bi yerlerde uzaylılar Tokyo'yu ele geçiriyor. Samuraylarla amansız bir savaş yapıp yeniyorlar. Filmde Meiji Dönemi parodisini görüyoruz: Samuraylara kılıç taşıma yasağı, Shinsengumi Polis teşkilatı falan. 

Favori Karakter: Neredeyse herkes
Favori repliklerden biri: "Takip mi ediliyorsun Gintogi? Dur da sana yardım edeyim."
İkinci filmin bitiş şarkısı güzeldi, fragmanda da var.

✩。:*•.─────  ❁ ❁  ─────.•*:。✩

6. Kingdom (Kingudamu) 2019 

Tür: Aksiyon, Macera, Tarihi, Savaş, Arkadaşlık
IMDb Puanı: 6.6

Filmin ismi Krallık. Derebeyi Japonlar kiiiim, krallık kim. O yüzden hikaye Çin'de geçiyor😅 Dünyada Alice In Borderland'le ünlenen Kento Yamazaki başrolde. Etraf roller de Japonya'da hatrı sayılır derecede ünlü kişiler. Köle iki çocuk, "Cennetin Altındaki General" olabilmek ve kölelikten kurtulmak için savaş sanatları çalışıyorlar birbirleriyle, epey de iyi dövüşüyorlar. Sonra kralın kardeşi darbe yapıyor ve devrik, genç kral tahtını geri alma mücadelesi verirken bunlardan yardım istiyor.

Favori karakterlerim: Devrik kralı bilge ve güçlü olduğu için sevdim sonra başrol Shin, dağ kralı, cennetin altındaki general :D Ama dağ kralına hayranım, belirtmeliyim. 
Favori repliğim: Cennetin altındaki generalin gülümsemesi😇

Haziran 21 itibarıyla öğrendim ki toplam 4 bölümden oluşan bir seri olacakmış ve şu sıralar ikinci filmin çekimleri var. Ne kadar sevindim anlatamam. 🎀
✩。:*•.─────  ❁ ❁  ─────.•*:。✩

Zaman içinde sıralamam değişti ama yeni film eklenmedi. Listeyi ilk yaptığımdaki sıra, (yorumların çoğu o sıra üzerinden çünkü): 

  1. Ruhların Kaçışı
  2. Your Name
  3. Rurouni Kenshin
  4. Gintama
  5. Kingdom
  6. Yürüyen Şato

Liste şimdilik bu kadar💁 Bu filmler hakkındaki yorumlarınızı ve kendi favorilerinizi beklerim 
Sevgiler🌻
Nigihayami  Sevdai Nushi.

  • Proje kapsamında, Şubat ayında yazılan Uzakdoğu temalı diğer yayınlara şuradan ulaşabilirsiniz.



Yorumlar

  1. Your Name i izledim güzeldi. Rurouni Kenshin çok tanıdık geliyor belki önceden izlemiş olabilirim. Ama konusu iyiymiş baştan başlayıp izlemek gerek. 😂 Yürüyen Şato ve Ruhların Kaçışı izlenilecekler listemdeler. Bir süredir jdrama izlememiştim. En son geçenlerde Miss Sherlock u izledim. Keşke konu diğer Sherlock dizilerine bu denli benzemeseydi. O nedenle beni pek şaşırtmadı. Yine de Sherlock karakterini sevdim. Güzel bir yazı olmuş. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kenshin ilerledikçe güzelleşiyor, IMDb puani da öyle. Sherlock'u cok fazla sevdiğimden bu diziyi izlemek istememiştim. Olaylar da benziyosa tamamdır. Haberdar ettiğin için teşekkürler :) o halde Haku ve Howl'a selamlarımı ilet. Şimdiden keyifli seyirler🌻🌻🌻

      Sil
  2. Hiçbirini izlememişim :) Listeme hepsini ekledim baya merak ettim emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ne güzel hic izlememis olmak! Ben de özellikle ilk dördünü ilk defa izlemek isterdim. Keyifli seyirler. Umarım hoş vakit geçirirsin🌸🌸🌸

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş. Listedeki filmlerin bir kısmını ben de izlemiştim ve çok beğenmiştim. İzlemediklerim de bende merak uyandırdı bile. Tek tek izlemeye başlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel! Keyifli seyirler dilerim. 📺Umarım hoş vakit geçirirsiniz. 🎠Teşekkür ederim🎉

      Sil
  4. Daha fazlaa anime paylaşsan harika olur, tavsiyelerine bakacağım^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler. Bu liste dışında, anime olarak, Yüreğinin Sesi, Ponyo, Sesin Şekli ve hüzünlü olması yüzünden puan kırdığım Let me Eat Your Pankreas'ı söyleyebilirm. Yakın zamanda Ateşböceklerinin Mezarı'nı izleyeceğim, o da hüzünlü diye ertelediğim bir filmdi. Belki buraya eklenecek kadar vardır, bakalım 🌟

      Sil
  5. Your Name ve Spirited Away en sevdiğim animelerdir :) Diğerlerini izlemedim ama listeme ekledim. Fırsat buldukça bakacağım. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de bayılıyorum onlara. İlk ikiyi kesinlikle hak ediyorlar. Diğerleri için şimdiden keyifli seyirler🍿 Umarım onlarda da zevkimiz uyuşur :)🍡

      Sil
  6. Ruhların Kaçışı ve Your Name çok ilgimi çekti. İkisini de daha önce görmemiştim. Listeme ekledim, teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşlanacağından eminim🎈. Keyifli seyirler 🍿

      Sil
  7. Your Name ve Yürüyen Şato favori filmlerimden. Çok severek izlemiştim. Diğer filmlere de göz atacağım mutlaka. Özellikle Rurouni Kenshin serisine^^ Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım diğerlerinde de zevklerimiz uyuşur ve hoşça vakit geçirirsiniz🎀

      Sil
  8. Ruhların Kaçışı, Your Name ve Yürüyen Şato benim de favorilerimden ♥
    Diğerlerini henüz izlemedim, hemen listeye ekliyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimm. Umarım diğerlerinde de zevklerimiz uyuşur da bendeki gibi güzel vakit geçirirsin ✨Keyifli seyirler 🍿

      Sil
  9. 1,2 ve 6 izlediğim ve gerçekten iyi diyeceğim animasyonlar. Ama Howl'un Yürüyen Şato'sunun yeri ayrı :D Aslında Ruhların Kaçışı filminin gönderileri falan daha altı dolu bir filmdi, o annesinin babasının yiyerek domuza dönüşmesi örneğin . Ama Howl'u tahtından eden biri çıkmadı daha Miyazaki filmerinden :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa Howl'u diğerlerinden daha çok seven birini buldum!!🎉 Teşekkür ederim.

      Sil
  10. Yazını üst kısma çubuğa ekliyorum ki canım izlemek istediğinde açıp bir bakayım. Eline sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, teşekkür ederimm ✨Umarım çok hoşlanırsın. Ben fazlasıyla eğlenmiştim izlerken :) Keyifle izle🎆

      Sil
  11. your name görüntüleri de konusu da şahaneydi yürüyen şato ve ruhların kaçışı da efsane tabi ki :) diğerlerini duymuştum ama izlememiştim onlara da bakayım vaktim olduğunda :) sakasama no patema öneririm ben de aklıma geldi de şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler şimdiden. Önerdiğin filmi bilmiyordum. Teşekkür ederim tanıştırdığın için. Ben de ona bakacağım 🎈Teşekkürler🌸

      Sil
  12. üç dört beş i not aldım, teşekkürleer :) your name en sevdiklerimden, your name benzeri filmleri ve dizileri de çok seviyorum, yani çizgilerinin ve konularının benzer olanlarını :) miyazakiden ise favorim totoro :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tototo'yu izlemedim henüz. Ben de not aldım. Your name'deki gibi beden değiştirmenin olduğu iki Jp filmi izlemiştim. İkisinde de erkekler arasıydı değişim. Çok çok övüp herkese öneremem ama sevmiştim ben: Even - Kimi ni Okuru Uta (2018) (Dram, Romantik, biraz Fantastik)- Sakurada Dori başrol- ve Our 30 minute sessions (Fantastik, Arkadaşlık, Romantik) - Mackenyu başrol- Fragman bakarsın, belki hoşuna gider. Teşekkür ederim✨

      Sil
  13. Yarısını izlemişim :-) İzlediklerim 1,2 ve 6. aralarından favorim Yürüyen Şato. Oradaki çifte bayılmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Sofi ve Howl birbirlerine çok yakışan bir çift olmuşlar.🍀

      Sil
  14. Anime nedir sorusunun cevapları resmen listelenmiş. Sevdiğim animeler peş peşe gelmiş. Gintama izlememişim bu listeden Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay öyle olmuş gerçekten. Anime olmayanlar da anime diziden uyarlama. Listenin geri kalanını sevdiysen umarim Gintama'dan da hoşlanırsın.🌻

      Sil
  15. Senin Adın, Ruhların Kaçışı, Yürüyen Şato... Çok güzel seçimler ben de hepsini çok seviyorum. Senin Adın'ın grafiklerine vurgunum. Sadece onun için bile defalarca izleyebilirim. Yazı için teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listenin yarısında aynı fikirde olmamız ne güzel! Memnun olmana sevimdim. Teşekkür ederim 🌼

      Sil
    2. Diğerlerini de inceleyeceğim o nedenle. Bunu eklemeyi unutmuşum :p

      Sil
    3. Ay o zaman umarım onları da çok güzel bir seçim olarak görür ve zevk alırsın🍀

      Sil
  16. Yürüyen Şato şahane bir yapım, hem herkese önerebilir hem de yıllandıkça tekrar izleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Ben buradakilerin hepsini defalarca izlerim. Animeler ve Gintama çoktan çift dikişi aştılar :D 🎈

      Sil
  17. Gintama yı merak ediyorum ya izleyeceğim kısa zamanda ellerine sağlık güzel öneriler oldu bunlsr💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Keyifli seyirler. Özellikle Gintama ikinin berber sahnesinde bi dolu kahkaha dilerim 😅🎉

      Sil
  18. Your Name benim filmim <3 Kitabı çıktı, yakın zamanda almak istiyorum bakalım. Yürüyen Şato'yu izlememem kaç puan? :D Gintama 1-2'yi merak ettim, listeye alayım^^ Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Your Name'in kitabi mı çıktıııı😍😍 hemn almalıyım ben de. Teşekkür ederim haberdar ettiğin için🌻 Yürüyen Şato'yu da seveceksin eminim🍀 Gintama'da bol kahkahalar💃

      Sil
  19. Senin Adın ile Tepedeki Şatoyu izledim ikisi de çok güzeldi diğerlerine de bakacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktığında onlardan da çok hoşlanırsın umarım. Keyifli seyirler🎉

      Sil
  20. Listedeki bütün animasyonları izlemek istiyorummmm. Howl'un Yürüyen Şatosu dışında o zaten en sevdiğim film hahaha Geçenlerde 2. defa izledim (Bu yıl için konuşuyorum yoksa kaç defa izledim sayısını hatırlamıyorum hahahah) ama bence siyah Howl daha yakışıklı :D

    Bir de benim en sevdiğim replik Calcifer'ın söylediği ''Barut ateşinden nefret ediyorum, inan bana çok görgüsüzler!''

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet Calcifer'ın o sözü şahane 🔥 Bilemedim ben Howl'un sarışın haline vuruldum :D Diğer animasyonları izlediğinde onları da seveceksin orası kesin bence. Ama en sevdiğin film sıralaman değişir mi acaba? Değişecekse de hemen olmaz tabii de:) Keyifli seyirler😊

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar