Tiny Star Top 11 Anime Listem Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Yeni Açılan Bir Sayfanın Getirdiği Yoğunluklar

 Merhaba! Blogları ziyaret edemediğim için günah çıkarmaya geldim :)  Zaten oldum olası aktif değildim. Blogları Canlandırma Projesi sağolsun bir iki ayda bir yayın yapıyorum öyle de bir enerji :D İki ay önce bir işe başladım, başka bir şehre taşındım ve neredeyse tek başıma yaşamaya başladım. Ailecek çalıştığımız tekstil atölyemiz dışındaki ilk iş tecrübem olduğu için epey dikkatimi vermem gerekiyor, sanırım. Ait olmadığım bir yer neticede (Akademi) Ama alışmak çok kolay oldu ve buradaki yoklamalardan kalmamın nedeni burada yatmıyor. Sorun şu ki yüksek lisans tezimi şu haftalarda -hadi zorlayalım aylarda- vermem gerekiyor. Ve sanırım uyumamam lazım ☠ Help-  Tezi bitimek gerektiğinden tez dışında okumalar yapmak vicdanı zorluyor. Ve tabi gerginlik ve stresi bomboş dursam bile üzerimde duruyor. O yüzden kimi BCP temalarını kaçırmayayım diye kendimi zorlamak dışında bir aktivite yaptığım yok.  Demek o ki tez bitince bütün yazılarınıza bakacağım inşallah 🙃 Şimdilik yokluğumu mazur görmen

Top 11 Anime Listem

Minasan, konnichiwa

Liste fikri düşünürken bir favori anime listemin olmadığını fark ettim😲 Üstelik, instada baksanız işi gücü anime olan bir tipim 😅 Bu nedenle daha da geç kalmadan listemi şuraya dizeyim. 

Puanlar IMDb ve anime işleri burada döndüğünden  My Anime List (MAL)'dan. 

Sıralama yok, çünkü karar veremedim ama ilk altıyı daha çok seviyorum :)

Anime bilgileri ve fragman yeterince uzun olduğundan pek özet yazmayıp yorumu kısa tutmaya çalışacağım :)

DEATH NOTE (2006-2007)

IMDb: 9.0 / MAL: 8.63

Bölüm Sayısı: 37

Tür: Shounen, Polisiye, Suç, biraz Fantastik

Animenin abecesi gibi bir şey bu. Şu an MAL'da en popüler 2. anime ama genelde 1'di. Anime izleyicilerinin çoğunun ilk animesidir. Çok iyi olmasının yanı sıra bölüm sayısının az olması da hemen tavsiye edilmesinde ve bu tavsiyenin kabulünde etkili. Japonya'da bir film serisi iki de dizi uyarlaması var, anime tayfasının gömdüğü, benim de sevmediğim bir Netflix uyarlaması var (sakın izlemeyin!:)  

Özete gerek yok bence ama zeki bir çocuk üstüne adını yazdığın kişinin öldüğü bir defter buluyor ve suçluları öldürmeye başlıyor. Bunun peşine dünyanın en iyi dedektifi düşüyor sonra bunların karşılıklı savaşını izliyoruz. 

Light'ın kahkahası çok iyi. Gerçi geçenlerde izlediğimden Dazai konuşuyormuş gibi hissediyorum ama olsun :D

Mangası Türkçe'ye çevrildi. 

Favori karakterim: L

ATTACK ON TİTAN (2013-2022)

IMDb: 9.1 / MAL: 8.52 

Bölüm Sayısı: 4 Sezon + Ovalar

Tür: Aksiyon, Dram, Fantastik, Gizem

Şu an MAL'da en popüler anime, hakkıdır çünkü  ihtişamlı finalini yapıyor şu sıralar. 83. bölüm yayınlandı bu pazar. Death Note'la birlikte bu ikisi ilk önerilecek animeler. Spoilerdan uzak kalmanız imkansız çünkü finali çok heyecanlı bir şeyler paylaşmadan duramıyoruz :D 

Devler köye saldırıyor muhabbetiyle başlayıp başka başka şeylere evrilip bizi şaşkına çeviren bir senaryosu var. Mangakası Hajime İsayama'ya hayranım bu yüzden. Eklediğim fragman ilk sezon olduğundan devlerin saldırması ve onlarla savaşı görüyoruz. Her bir karakterin kişisel gelişimleri çok iyi tasarlanmış o yüzden çok iyi karakterler var. Başlangıçta pek önemsemediğim esas oğlan Eren Jeager son sezonda 'Noluyooo?!' dedirtti mesela. 

Bu yapımda şöyle bir şey var: Düşman çok, ama düşman yok. Kimseye kötü çocuk muamelesi yapamıyorsunuz kolay kolay.

Favori karakter sıralamam: Levi, Eren, Zeke, Jean, Hange, Reiner

Mangası Türkçe'ye çevrildi. 

Uyarı: Ciddi depresyona sebebiyet verir. Örneğin;

1 Replik: Levi: "Hayallerinden vazgeç ve öl."

JUJUTSU KAİSEN (2020 -)

IMDb: 8.7 / MAL: 8.71

Bölüm Sayısı: 2 sezon + Film +

Tür: Aksiyon, Fantastik

Hoşuma giden kısımlar:

  • Savaştıkları lanetler, insanların olumsuz duygularından oluşuyor. Müthiş kaynak.
  • Gojo'nun gözleri XD 
  • Aksiyonu ve komedisi bol (sona doğru trajediler arttı ama neyse)
  • Animasyonu çok iyi. (AOT'ın son sezonu ile aynı şirket yapıyor, ikisi de çok canlı.
Mangayı takip ediyorum, ilginç şeyler oluyor

 Favori karakter sıralamam: Gojo, Sukuna, Megumi, Inumaki, İtadori, Miwa

Bu ilk sezondu. Şimdi 2. Sezonun sonuna yaklaştık ve mangada güncelim ona göre sıralama da değişti tabi: 

Gojo, Toji, Sukuna, Megumi, Choso, Suguru, Inumaki, 

Mangası Türkçe'ye çevriliyor.

MONSTER (2004-2005)

IMDb: 8.7 / MAL: 8.82

Bölüm Sayısı: 74

Tür: Dram, Gizem, Psikolojik, Gerilim, Seinen

 Ah Johan!💙 Johan, Anna ve hadi diyelim Kenzou'nun bu kadar yakışıklı/güzel olmasının sebebi diğer karakterlerin çok çirkin olması. Olay Almanya'da geçiyor bu yüzden karakterler daha çok batılı gibi mi duruyor nedir Batı animasyonu izliyor gibi hissediyorum bazen. Eski bir anime olduğundan hareketlerde bu zamanın canlılığını yakalayamıyoruz tabi. 

Hikaye çok iyi. Ciddi bir yapım. Seinen, yani ergenlerden çok yetişkinlere hitap ediyor.  Genelde konu ne olursa olsun güleriz animede ama bunda komik şeyler yok. İlk yirmi bölümde pek sürükleyicilik yoktu uzun aralar vererek izliyordum ama şimdi ellilerdeyim ve hemen diğer bölüme geçiriyor. Yani, ilk bölümlerde sıkılıp hızı yükseltebilirsiniz ama bunu çok kişinin izlemesini isterim.

Toplumsal gerçekçi bir yapım. Daha ilk bölümden Alamanya'daki gurbetçilerimizin dertlerini görüyoruz.

O müfettiş var ya, tepikliycem onu >:/ Gerçi Japon yapımları böyle, sonda düzelir heralde, bakalım :)

Mutlu bir son diliyorum, özellikle Kenzo için ama umudum pek yok :')

Favori karakter: Johan, Kenzo, Dieter, Grimmer, Anna

Mangası Türkçe'ye çevriliyor. Birkaç cilt basıldı. Çok sevdiğim bir kapak tasarımını seçmişler çevirmek için. 

1 Replik: Johann: Kuralları çiğnemenin büyük sırrı, onlara uyuyormuş gibi yapmandır.


Edit: Sonunu en sevdiğim 2. anime. 

BUNGOU STRAY DOGS (2016 -)

IMDb: 7.9 / MAL: 7.82

Bölüm Sayısı: 3 sezon + Film +

Tür: Aksiyon, Komedi, Gizem, Fantastik

Bunu son zamanlarda izlediğim için istada epey paylaşmıştım. Mangası dün 100. bölüme ulaştı. Yan animesi, yan mangası ve pekçok light noveli var hikayenin. Yani çok severseniz daha çok derine inebilirsiniz. 

Karakterlerin her biri yazarların ismini taşıyor, yetenekleri yazarın bir kitabı ve o yazardan esinlenilmiş özellikleri var. İsmin Türkçesi: Değerli yazar sokak köpekleri

Burada üstün yetenekli insanlar var ve iyilerin kötülerle savaşını görüyoruz. İlk sezonda üstün yetenekli dedektiflik ajansı ile şehrin üstün yetenekli mafyası kapışıyor, ikinci sezonda Batılı bir suç örgütüyle kapışıyorlar; 3. sezonda final boss olduğunu tahmin ettiğimiz Fyodor Dostoyevski reiz ile kapışıyorlar ve duyurulmuş 4. sezonda onunla savaşmaya devam edecekler. 

Osamu Dazai, Dostoyevski ile aşık atabilecek bir karakter olarak tasarlanmış. İkisinin zeka oyunlarını zevkle takip ediyoruz şu sıra.

Favori karakter sıralamam: Dazai, Chuuya, Akutagawa, Sigma, Fyodor, Verlaine, Ayatsuji, Juono, Tachihara, Oda, Kenji, Mori, Nikolai

Mangası Türkçe'ye çevriliyor.

GİNTAMA (2011 - 2021)

IMDb: 8.8 / MAL: 9.06

Bölüm Sayısı: 367

Tür: Komedi, Aksiyon, Bilim Kurgu, Fantastik

Neredeyse bütün animeler, özellikle shounen animeler depresiftir. Bu Japonların ne derdi var anlamıyorum. Gül gibi geçindirsene karakterleri, illa içlerinden geçecek, mahvedecek ve izleyiciyi ağlatacaklar :/

İşte tam burada Gintama devreye giriyor: Türünün antidepresanı.💘💃  

Eski bir anime o yüzden animasyonun eski olduğunu fark edebiliyorsunuz. Ama son film 2021'de, oraya gelirsem daha iyi bir animasyon göreceğim. Olay tek veya birkaç bölümde bitiyor ve yenisi başlıyor bu yüzden yemek yerken açıp izlenip kalkılabilir. Bunu yapıyorum genelde.

Çok eğlenceli karakterler var, sevilmeyecek tip yok. Hayat dersi falan da veriyor kahkahaya boğarken. Üzücü olaylar da var ama karakterler acıyı omuzlayıp ilerliyorlar, gülüyorlar, güldürüyorlar gene. Japonlara hayatı sevdiren mi ne öyle bir sıralamada birinci olmuştu.

Favori karakterler. Gin-chan, Sougo, Zura, Kamui, Kagura, Sakamoto, 

Çok güzel replikleri var serinin, bunu buldum bunu ekliim: 1 Replik

VANİTAS NO CARTE (2021 - )



IMDb: 7.8  / MAL: 7.91 

Bölüm Sayısı: 2 sezon + 

Tür: Aksiyon, Fantastik, Dram, Romantik, Komedi

Hadi şuraya bir vampir dizisi ekleyelim 🧛 Normalde ilgimi çekmez pek, Alacakaranlık serisi sağolsun bütün vampir dozumu aldım ama Vanitas'ın büyüsü ile başlamış bulundum. Çok yeni bir anime. İkinci sezonun ortasında şu an. Mangası aylık. Bugün en eğlenceli bölümü yayınlandı. 

Olay eski zamanların Fransa'sında geçiyor. Eğlenceli sahneleri var, bunların çoğu Vanitas sağolsun. Aşk da görece hızlı gelişti, sevdim.

Favori karakterlerim: Vanitas, Roland, Dominique, Jeanne, Luis, Olivier, Noe

TOKYO REVENGERS (2021 - )

IMDb: 8.4 / MAL: 8.24

Bölüm Sayısı: 24 +

Tür: Aksiyon, Dram, Doğaüstü

Bunun da animasyonu çok iyi. Bu da yeni bir anime: İlk sezonu yayınlandı. Mangası haftalık.

Hikayenin, daha animeleşmemiş, 2/3'ünde final yapsaydı olabilirdi. Sonra yeni bir şey çıktı ve "gene mi ya" dedirtti. Ama sonradan çıkan iyi karakterler var, görmemiz güzel oldu.

Esas oğlanı başta küçümsedim sonra "ben başrolüm uleyn!" diye kendini hatırlattı. Serinin fiziksel güç bakımından en zayıfı ama duygusal olarak güçlü eleman, o yüzden zar zor da olsa yapıyor bir şeyleri. Ama şu son manga bölümündeki kavgadan kevgire dönmeden nasıl çıkacak merak ediyorum. O Mikey'i de bi ara toplanıp dövelim. (Pek şiddete düşkün çıktım ben de :D)  

Listemdeki en küçük karakterler burada. Ortaokul çocukları hepsi ama tabii ne çocuk

Favori karakter sıralamam: Chifuyu, Takemichi, Baji, Senju, Kazutora, Naoto, Mikey 

Mangası Türkçe'ye çevriliyor.

1 Replik: Mikey: Gerçekten önemli olan şey kavgayı kazanıp kaybetmen değil, kendine karşı kaybetmemendir. 

Sonunu en sevdiğim anime. 

KAMİSAMA HAJİMEMASHİTA (2012 - )

IMDb: 8.2 / MAL: 8.07

Bölüm Sayısı: 2,5 sezon

Tür: Shoujo, Komedi, Fantastik, Romantik

Bu, Ölüm Defteri ile birlikte izlediğim ilk iki animeden biri. Hangisi önce hatırlamıyorum. 

Listemin tek romantik komedisi💕 Burada da sevilmeyecek karakter yok. Her birine ayrı ayrı aşığım :) 

Fruits Basket animesi de bununla aynı tadı verir muhtemelen ama ben pek sevmedim onu.

Favori karakter sıralamam: Tomoe, Akura Oh, Mikage, Nanami, Mizuki, Kurama, Ookununishi

Türkçe tercümesi basılıyor, şu sıralar ilk 2 cilt çıktı. 

1 Replik: Kurama: İnsan hayatı kısadır. Eğer bir şey söylemek istiyorsan söylemen gerekir. Yoksa bu şansı sonsuza kadar kaybedersin. 

AKATSUKİ NO YONA (2014-2015)

IMDb: 8.1  / MAL: 8 

Bölüm Sayısı: 24 + Ovalar

Tür: Aksiyon, Fantastik, Romantik, Komedi

Bunun ne yazık ki anime olarak devamı gelmedi. Mangası hala devam ediyor, aylık, bazen yirmi günde bir. 200'ü aşkın bölümü var okuyacak malzeme çok rahat olun. Ve Türkçe tercümesi basılmaya başladı. İlk cildini aldım 😍 Esas kızımızın gelişimini izlemek güzel. Yeni kralcığımın çürümüş devlete refah getirecek hamlelerini görmek güzel. Eğlenceli sahneleri var, gülümsetiyor. Fazla depresif de gelmedi hem. Sıcak, eğlenceli, ekşınlı güzel bir hikahe. Romantizmi çok çok yavaş ilerliyor. 

Olay çok eski zamanların Kore'sinde geçiyor.

Favori karakter sıralamam: Soo Won, Jae Ha, Ki Ja, Zeno, Shin Ah, Hak, Yona, Yoon, Karin, Ao

Mangası Türkçe'ye çevriliyor.

1 Replik: Zeno: İnsanlar aynadır. Eğer gülümsersen, bir gülümseme yansıyacaktır.


MORIARTY THE PATRIOT

Sherlock Holmes serisi severleri, anime uyarlamasından haberdar edeyim.

2 sezon. Toplam 25 bölüm. Mangası devam ediyor ama iki sezon tatmin edici bir şekilde bitti, yarım kalmış gibi hissetmiyorsunuz. 

Amaaaaaa, esas oğlan Sherlock değil, James Moriarty 😲 Ilk duyduğumda gene, animelerde ne ilginç şeyler yapıyorlar, dedirtmişti.
Gerçekten de orijinalde Moriarty hakkında çok fazla şey bilmiyoruz ve bu cahilliğimiz böyle güzel bir hikayenin kurgulanmasinda çok işe yaramış. Şimdi, taraf tutmak zorlaşıyor. Iki dahinin savaşını bir de bu cepheden görmek isterseniz buyurabilirsiniz. Ki bence, Sherlock seven herkesin atlayacağı bir yapım.

Amaaaa x2 : Orijinal seriyi okuduktan sonra gelmek çok daha zevkli bir seyir deneyimi sunacaktır. Ya da filmi izleyin ama kitabı kadar olmaz tabi (diziyi sevmiyorum:).

Tek eleştirim Dr. Watson'a üzülmek oldu. Edebiyatta Sherlock'u Watson'suz düşünemiyoruz ama burada Sherlock ile Moriarty'nin gerilimli ilişkileri o kadar güzel ki Watson gölgede kalan bir kenar karakter.

Favori Karakter: James Moriarty, Sherlock Holmes, Albert Moriarty, Louis Moriarty

Top 10 listeme gireceğini düşünerek başladığım animeydi. Ve girdi tabii ki😌 Liste top 11 oldu böylece 💞

  • Romantik anime ararsanız HoriMiya iyi.
  • Lelouch karakteri ve gelişimi çok iyi ama Code Geass animesini ilk 10'umda görmüyorum.
Sayfanın özet İnsta videosu:


Bye.


sev.

Yorumlar

  1. Çok güzel bir içerik olmuş yaa. Tam benlik. :D İzlemediklerim var içinde. Death Note, Monster, Attack no Titan, Jujutsu Kaisen en sevdiklerim arasında. Tabii benim favorim her zaman Naruto' dur. :)))
    Jujutsu Kaisen' in devamı gelse ya mangasını okumak istemiyorum çünkü anime yeterince heyecan vermiyor sonra. Gojo' nun mükemmel gözlerine hastayım, Megumi de en sevdiğim karakter oldu orada. :)
    Monster çok acayip bir anime ama fazla izleyen görmedim. Tenma' yı çok seviyorum. Johann çok anormal ya o kadar karakter gördüm herkesi az çok anlamışımdır bi Johann' ı hiç anlamadım, çözemedim. Aslında sevimli yüzüne ve sakin sesine rağmen tam olarak ürkütücü biri. :)
    Bungou Stray Dogs, Gintama ve Tokyo Revengers da merak ettiğim animeler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sayfayı hazırlamak eğlenceliydi.🐥 Teşekkür ederim. 🤗
      Johann'ı daha korkunç yapan o sevimli yüzü ve sakin sesi. Youtube'da bi yorumda şey yazıyodu: "Johann sadece öylece dursun yine de ödüm kopuyor." :D Gerçekten ya! Onu anlamamamız gerekiyor bence, aksi ruh sağlımıza zarar :D
      Johann için bir umudum yok ama Tenma için bir şekilde güzel bitse hikaye çok sevineceğim. Hayatımı onun mutluluğuna adayabilirim :)
      Evet, ilk dördü senin top 10 listende de vardı. Monster'ı duymuştum, senin listede görünce izleyeyim artık bunu, dedim. O listeden en az bir şey izlemek istiyordum çünkü😍
      Gintama'yı zamana yayarak izleyebilirsin. Olaylar birbirinin devamı olmadığından.
      🦋🦋

      Sil
    2. Johann hakkındaki yorumlar çok iyi gerçekten. Biri de 'bu tek başına 3.dünya savaşını çıkaracak potansiyelde' demişti. :) Finalini ben sevdim, animenin ruhuna uygundu en azından.
      Benim top 10 listem değişken gerçi, mesela ilk 10uma şu an Natsume Yuujinchou da girer. :)) Fırsat olursa Gintama'ya bakabilirim. :)

      Sil
    3. Aa Natsume o kadar yükseldi mi sende? Önümüzdeki aylarda bakarım o halde.
      Yorum iyiymiş, gerçekten başlatır savaşı Johann reiz. Finale birkaç bölüm kaldı Monster'ın. Bi koşu bitirip geliyorum :)

      Sil
    4. Evet tabi ki. :)) Çünkü bana hep iyi hissettirdi izlerken belki herkese hitap etmez ama ruh halime iyi geldi. :))
      Bugün bitirdiğim bir anime var. Efsane başladı ama sonlara doğru bozulunca üzüldüm. Ama ilk 12 13 bölüm kesinlikle izlemeye değer. Animenin adı Fumetsu no Anata e. Bozulmasaydı ilk 5ime bile girebilirdi. 😀

      Sil
    5. Bitti az evvel. Ay iyi ki izledim! Şu anda izlemem senin sayende olduğundan tekrardan teşekkür etmeliyim :)
      Make it home ostunu dinleyerek yazıyorum. İlk dinlediğimde diğer ostları gibi korkutucu gelmişti, şimdi hüzünle karışık, hoş duygularla dinliyorum. Final için kendimi yıkıma hazırlamıştım. Mükemmel bir final oldu, beklediğim mutluluktan fazlasını verdi. İlk defa bir animenin finalinden bu kadar tatmin olarak ayrılıyorum.
      Make it home to your land of purity 🎶♥️
      Fumetsu da ilgi çekici duruyor. İzleyecekler listeme ekliim hemen :)

      Sil
    6. Beğenmene çok sevindim, finali bence de harikaydı. Son ana kadar hiç bozuldu o olağanüstü havası. :) Müziği açtım dinliyorum ben de. Hem insanın içine işliyor hem de tüylerini diken diken ediyor. :)) Anime sohbeti olunca tutamıyorum kendimi, burayı işgal etmiş gibi oldum. :D
      Fumetsu çok iyi ya, işte baştan sona öyle olsa başyapıt olabilirdi bana göre. :))

      Sil
    7. Son ana kadar hiç bozulmadı olacak orası yanlış yazmışım. :)

      Sil
    8. Gerçekten de son ana kadar bozmadı hiç. Bölümler ilerledikçe daha da güzelleşti. Sohbet ilgi çekici olunca iki taraf da zevk alıyor ne hoş😍😍Seviyorum bunu. Bana eşlik ettiğin için teşekkürler (❁´◡`❁)

      Sil
  2. Listedekilerin kimisini anime olarak izledim çoğunluğunun mangasını okudum, (monster hariç) zevkimizin benzer olduğunu düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok sevindim 😍🤗 Ben animesi yoksa eğer, mangasına bakıyorum. Mangada tercihim hareketi az romantik şeyler. Kamisama Kiss'in mangası çok zevkliydi mesela. Ama Jujutsu dövüş sahnelerini asla anlayamam.
      Zevkler benzerse eğer, burada olmayan en sevdiğin animeyi izlemek isterim.😊 Teşekkür ederim🐥

      Sil
  3. oleey, çok iyi oldu bak bu, böle çeşit çeşit liste yap işte, bunlardan herhalde sadece death note izledim, kitaplarını da alıyordum ama çok pahalı olunca bıraktım, önce titan ı bi izleyim sonra da monster ı :) benim top 10 da cowboy bebop, full metal alchemist, sailor moon, bleach , another, charlotte filan var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sayende yazdım ya 😍🤗
      Bendeki tek manga Death Note, o da tek cilt :D Pahalılar, bütün seriyi toplamak servet ediyor 🤦‍♀️ Senin top 10'u öğrendiğim iyi oldu. Gelecekte buradan yürürüm artık :))

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar