Tiny Star Gogol - Palto Kitap Yorumu ve BSD' nin Gogol Karakteri. Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Yeni Açılan Bir Sayfanın Getirdiği Yoğunluklar

 Merhaba! Blogları ziyaret edemediğim için günah çıkarmaya geldim :)  Zaten oldum olası aktif değildim. Blogları Canlandırma Projesi sağolsun bir iki ayda bir yayın yapıyorum öyle de bir enerji :D İki ay önce bir işe başladım, başka bir şehre taşındım ve neredeyse tek başıma yaşamaya başladım. Ailecek çalıştığımız tekstil atölyemiz dışındaki ilk iş tecrübem olduğu için epey dikkatimi vermem gerekiyor, sanırım. Ait olmadığım bir yer neticede (Akademi) Ama alışmak çok kolay oldu ve buradaki yoklamalardan kalmamın nedeni burada yatmıyor. Sorun şu ki yüksek lisans tezimi şu haftalarda -hadi zorlayalım aylarda- vermem gerekiyor. Ve sanırım uyumamam lazım ☠ Help-  Tezi bitimek gerektiğinden tez dışında okumalar yapmak vicdanı zorluyor. Ve tabi gerginlik ve stresi bomboş dursam bile üzerimde duruyor. O yüzden kimi BCP temalarını kaçırmayayım diye kendimi zorlamak dışında bir aktivite yaptığım yok.  Demek o ki tez bitince bütün yazılarınıza bakacağım inşallah 🙃 Şimdilik yokluğumu mazur görmen

Gogol - Palto Kitap Yorumu ve BSD' nin Gogol Karakteri.

 Merhabaaa

Ah, hayır Привет! Yani Privet! 

Bugün Blogları Canlandırma Projesi'nin mayıs ayı temasını 6 gün gecikmeli olarak yazmak için burada bulunmaktayım. Hahaha yazacağım kırk sayfalık bir hikayenin yorumu, neden bu kadar geç kaldığımı size dönem sonu sınavlarım açıklayabilir :')) 

Bu arkadaş, gene BSD animesinden yola çıkarak okuduğum bir kitap o yüzden ona da değineceğim (Başınızın etini yiyorum bu konuda :D Kusuruma bakmayın lütfen, otakuluk işte.) Aslında oradaki her karakter ve yeteneğini belirleyen kitabını okumak niyetindeyim.

Şimdi, konumuza dönelim:

Kitap İsmi: Palto
Yazar: Nikolay Vasilyeviç Gogol (1809-1852)
Yıl: 1842
Sayfa Sayısı: Baskıya göre değişmekle birlikte ortalama 45 sayfa

Bu hikaye, 18. yüzyılın fukara Rusya'sındaki düşük seviyeli bir memurun, eskiyip bir yazma kadar incelmiş paltosu iş göremez hale gelince yeni bir palto alma ihtiyacını konu edinir. 

 Memurumuzun ismi Akaki Akakiyeviç. Çok yazık bu adama ya: Rızkı kıt, soyal hayatı kıt, güzellikten de nasibini alamamış her bakımdan eksik bir mahlukcağız. Dairede bir yazıcı cihaz görevi görüyor. İnci gibi yazısıyla sabahtan akşama belgeleri kopyalıyor hatta eve gidince de, sosyal hayatı yok dedik ya, kendini eğlendimek için gene yazı kopyalıyor. İşini aşkla yapıyor neyse ki. Zaten bunu da yapamasa kafayı yerdi zavallı. Allahım, yazarın onun hakkında konuşması gibi yazıyorum:D Gerçekten, Gogol da biz okurlara anlatırken bu şekilde takılyor. Ve ben, okuyucunun böyle dahil edilmesine bayılıyorum.
Hikayenin ilk yarısı paltoyu almaya çalışmakla geçiyor. Ama çok istediğin şey senin için hayır mı şer mi bilemezsin, ikinci yarıda da bu palto üzerine dönen olayları görüyoruz. Sonunu o şekilde beklemiyordum. Hikaye birden fantastiğe doğru evrilince şaşırdığımı söylemeliyim. Ama fantastik değil tabi, bir sürü tanık var.
Ah, en nefret ettiğim karakter tabii ki o yetkili bey. İnsanların sözlerinin ne kadar incitici olabileceğinin bir göstergesi olarak orada duruyor (...). Gerçi Dostoyevski'nin Yeraltı adamı şöyle diyordu "Evet, 19. yüzyılda yaşayan bir adam, her şeyden önce ahlaki açıdan karaktersiz bir yaratık olmalı." Yani Fyodor'cum, bu yetkili beyi haklılaştırmak oluyor mu böyle :/ (konu dışına sapmakta üstümüze yok:)
***
Duygusal olarak kişiliğimi tamamlayamadığım eski zamanlarda (nasıl bir tabirse bu :D) Rus edebiyatı okumuştum. Ama şimdi okuyunca buradan yol alamayacağımı hissettim. Çünkü ben dram sevmiyorum. Zevk almak, eğlenmek için okuyor ve izliyorum neden eğlenmek için elime aldığım şey beni ağlatsın, yaralasın? Düşüncem bu şekilde. Bu kırk sayfayı da baktım epey hüzünlü gidiyor aralar verip kendimi hazırlayarak okudum :D Gerçekten hiç benlik değil. Bu yüzden Rus Edebiyatı ile pek haşir neşir olmayacağım (Dedi Dostoyevski okumaya devam eden şahıs) :)) Vardı ya bir tane komik sosyal medya paylaşımı:
İngiliz Edebiyatı: Onur için öleceğim
Fransız Edebiyatı: Aşk için öleceğim
Amerikan Edebiyatı: Özgürlük için öleceğim.
Rus Edebiyatı: Öleceğim
Hahaha, buna çok gülmüştüm ama okuyunca ağlıyormuşum...

Ama şimdi sosyal medya paylaşımı deyince bunu eklemesem olmaz :D

Evetttt şimdi benim için en eğlenceli kısma geliyorum. (Geçmeyin ha burayı :D) :
BSD (Edebiyatın Sokak Köpekleri) anime/mangasında Gogol reizi nasıl görüyoruz? İlk resme eklediğim üzere bir palyaço!! Ulen koca Gogol'u ne hale getirmişler diyebilirsiniz ama fantastik bir hikaye bu kıravatıyla mı gelsin? Ve kesinlikle karakterler çok uygun kurgulanmış:
Gogol karakterinin yeteneğinin ismi: Palto (en önemli eserlerinden  esinleniliyor yetenekte) Palyoço karakterimizin sırtındaki pelerin paltosu oluyor ve bu paltonun içinde 30 m kadar geniiiş bir alan var. Yani içinden istediği her şeyi çıkarabiliyor, karşısındakinin kolu bacağı dahil :D Böyle bir yetenek için en uygun şey palyaçoluk. Ve bununla da kalmıyor, Gogol'un 1 Nisan'da doğduğunu, bu nedenle de sürekli şakalar yapan bir palyaço olarak kurgulandığını öğreniyoruz. Müthiş. 
Değinmek istediğim sahne, Dostoyevski'nin pek çoğumuzun bildiği meşhur sözü: "Hepimiz Gogol'un paltosundan çıktık." 
Sizce de karakterin palto yeteneği iki kişiyi paltodan çıkarmaya elverişli değil mi? Öyle tabii! İzleyecek olanlar için spoiler olacak bu kısım. Bu sahnede Gogol'dan etkilenen Dostoyevski, ve Dostoyevski'den etkilenen Japon yazar Dazai Osamu bir hapishanedeler. Gogol gelip bunları paltosuna sokup kaçırıyor. Burada önce Dostoyevski'nin sonra onu takiben Dazai'ın paltodan düşmesi çok iyi kurgulanmış. Sahne şu: 

Bahsetmeyi unuttuğum bir şey kalmış! Akutagawa da Gogol'dan etkilenmiş epeyce. Öncesinde onu okuduğum için benzer karakter tasarımları görünce fark edip etkilenmiş mi diye araştırmıştım. Insagram Storimi eklesem yeterli olacak buraya. Daha fazla uzatmaya gerek yok :)

İki ay evvel okuduğumdan ve telefondaki notları bulamadığımdan alıntı eklemiyorum (He bi de onu ekle Sevda!) Valla kusura kalmayın kırk sayfalık hikayeden daha uzun yazı yazdım gene ama bütün bunları yazmak istiyordum :))
Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler 🤗



 













Yorumlar

  1. Animeyi görmüştüm. İlk bölümden sonra devam edemedim o anki zamandan dolayı ama hep görüyorum ve merak ediyorum. Palto önce sesli kitap dinlediğim sonra kitaplığımda dursun diye aldığım bir kitap. Edebiyatlarla yapılan görseli de çok seviyorum. İnternet mizahında güzel şeyler oluyor zaman zaman. Teşekkürler çok keyifli bir yazıydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "hep görüyorum"daki 'hep' benim galiba :D Belki bir gün devam edersin. Ah umarım sıkmamışımdır. Keyif aldıysan ne mutlu bana. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bu kadar dramatik bir kitap ancak bu kadar eğlenceli anlatılabilirdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok mutlu oldum! Teşekkür ederim 💕🐥

      Sil
  3. ha haaa şu bds aklımda olsun o zaman saool :) palto nun nette radyo tiyatrosu var o da çokzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah radyo tiyatrosunu çok severim. Çok teşekkürler 🌻🤍

      Sil
  4. BCP Haziran'ı Okurix ve ben yazdık şimdilik :)

    YanıtlaSil
  5. bcp haziranı şimdi duygu emanet de yazdı :)

    YanıtlaSil
  6. https://sayfadansayfaya.blogspot.com/2022/06/bcp-haziran-golge-ve-kemik-kitap-yorumu.html

    sude arkadaşımız da yazdı bcp haziranı :)

    YanıtlaSil
  7. https://sevilcevirgen.blogspot.com/2022/06/haziran-bloglari-canlandirma-projesi.html

    düş tasarımcısı arkadaşımız da yazdı bcp haziranı :) 6 kişi olduk. haftasonu sessiz gemi de yazcakmış :)

    YanıtlaSil
  8. yaaa öncelikle çok neşeli eğlenceli bir dilin var okurken gülerek okudum :D ikinci olarak romanı okumadım ama çok duydum okuyayım artık :D son olarak daa bu animeyi ben neden bilmiyoruum çok merak ettim en kısa zamanda izlemem lazım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa çok teşekkür ederim 😻🤍 Eğlenmen beni çok mutlu etti. Animeyi izlediginde en çok kimi sevdiğini söylemek istersen buradayım hehehe. Ve Palto kırk sayfacik birkaç saatte biter bu yüzden 🌚 Keyifli okumalar ve seyirler dilerim 💖

      Sil
  9. Ellerine sağlık çok eğlenceli bir tanıtım olmuş. Yazı bitmesin diyerek okudum. Bir paltoya sokulup hayattan keyif almalıydık payımıza ölüm düştü. 'Rus edebiyatı: Öleceğim :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok mutlu oldumm.Teşekkür ederim!!!!

      Sil
  10. sessiz gemi ve bez cadıları da yazdı. okurix, duygu emanet, sude, düş tasarımcısı, tefrika, deep, 8 kişi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaay 8 olmuşuz! Hayırlı uğurlu olsun 😍😍

      Sil
  11. https://murekkeplehayaller.blogspot.com/2022/07/bcp-haziran-happy-birthday-series.html

    bonheur de yazdıııı :) 9 olduk :)

    YanıtlaSil
  12. https://fightiingg.blogspot.com/2022/07/ozel-bask-harry-potter-kitaplarbloglar.html

    fighting de yazdııı 10 olduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ne güzel. Kavanozdaki Beyin de yazacaktı. O da yazınca yayınlayayim ben de raporu 🌚🐥

      Sil
    2. çoktan yazdı ya o işte sessiz gemi oooo :)

      Sil
    3. Aaaa hadi ya. 😂😂 Afedersin. Tamamdır yarın yayınlayayim o zaman 🎉 sonradan yazan olursa ekleriz 🌻 Teşekkür ederim 😻🤍

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar