Tiny Star Hikayeler anlatan en sevdiğim şarkılar, yerli, 5 tanecik :) Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Yeni Açılan Bir Sayfanın Getirdiği Yoğunluklar

 Merhaba! Blogları ziyaret edemediğim için günah çıkarmaya geldim :)  Zaten oldum olası aktif değildim. Blogları Canlandırma Projesi sağolsun bir iki ayda bir yayın yapıyorum öyle de bir enerji :D İki ay önce bir işe başladım, başka bir şehre taşındım ve neredeyse tek başıma yaşamaya başladım. Ailecek çalıştığımız tekstil atölyemiz dışındaki ilk iş tecrübem olduğu için epey dikkatimi vermem gerekiyor, sanırım. Ait olmadığım bir yer neticede (Akademi) Ama alışmak çok kolay oldu ve buradaki yoklamalardan kalmamın nedeni burada yatmıyor. Sorun şu ki yüksek lisans tezimi şu haftalarda -hadi zorlayalım aylarda- vermem gerekiyor. Ve sanırım uyumamam lazım ☠ Help-  Tezi bitimek gerektiğinden tez dışında okumalar yapmak vicdanı zorluyor. Ve tabi gerginlik ve stresi bomboş dursam bile üzerimde duruyor. O yüzden kimi BCP temalarını kaçırmayayım diye kendimi zorlamak dışında bir aktivite yaptığım yok.  Demek o ki tez bitince bütün yazılarınıza bakacağım inşallah 🙃 Şimdilik yokluğumu mazur görmen

Hikayeler anlatan en sevdiğim şarkılar, yerli, 5 tanecik :)

 Merhaba, 

Burada müziğiyle bizi eğlendirirken bir yandan da hikayeler anlatan şarkılardan sevdiklerimi listeleyeceğim. Anadolu rock sevdiğimden ve Barış Manço ile Cem Karaca çok fazla örnek barındırdığından buralar hep onlarla dolacak haberiniz olsun :D 

Evet, bunu dedikten sonra listemin sadece 5 şarkıdan oluştuğunu fark ettim :/ 

Öncelikle en ünlülerle başlamalıyım. En ünlüsü bu mudur acaba :)

Cem Karaca - Tamirci Çırağı

Kendimin işçilik tecrübesi olduğu için bu şarkı bana yazılmış gibi hissediyorum bazen. Bu şarkıyı her söylediğinde işçi tulumu giymiş Cem abimiz <3  


Şimdi de Barış Manço'dan gelsin: Arkadaşım Eşek

Klipteki eşek çok komik ya :D Hepimizin ilk duyduğu şarkı olabilir çünkü çocuk şarkısı :)


Cem Karaca'ya dönelim: Namus Belası
Bu, şu sıralar favorim. Gerçek bir olaydan uyarlanmış ne yazık ki.
Cem Karaca'dan Ceviz ağacını sayabilir miyiz bu bağlamda? Emin olamadım :) Ama Sevda Kuşun Kanadında şarkısı sorularına cevap arayan birinin dağ başında bir bilginle diyalogu olması hasebiyle buraya eklenebilir. Ve deeptone'un demesiyle hatırladığım Resimdeki Gözyaşları. Cem abimiz hep hüzünlü konunlar işlemiş. :') Neyse ki biraz oynak işlemiş hehe.

Barış Manço: Ahmet Beyin Cekedi

Hala kızı Zehra da çok komik bir şarkı, klibi dahil. Nazo gelinin hikayesini anlatan Hal Hal da iyidir. Tamam tamam günümüze gelelim :D

Model- Bak Bir Varmış Bir Yokmuş
Sonunda kıl olsam da melodisiyle, gidişatıyla güzel bir şarkı

Son olarak gezinirken öğrendiğim bir bilgiyle bitireyim. Şarkıdaki (Barış Manço) Sarı Çizmeli Mehmet Ağa, fakirlerin borçlarını ödeyen bir hayırsevermiş. Veresiye defterlerine onun adına yazdırıyorlarmış fakirler. Kendi de beş parasız vefat etmiş. Ben Mehmet Ağa fakir de borçlarını ödeyemiyor diye anlıyordum şarkıyı :D

Yorumlarda önerilerinizde buluşalım :)
Hoşçakalın.
Sevda.





Yorumlar

  1. ya sen hep komikli şirinli anlatıyoon ne güzel yine bol bol sırıttım :) resimdeki gözyaşlarıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayem insanları güldürmek. Böyle cevaplar alınca çok mutlu oluyorum bu yüzden. Çok teşekkür ederim <3<3<3<3<3 Hüzünlü bir şarkı ama oynak. Seviyorum çok. Son paragraftaki önerler arasına ekleyeyim hemen 😍

      Sil
  2. ben de küçükken dinlediğimde borçlarını ödeyemediğini düşünüyordum mehmet ağanın sonradan öğrenmiştim hikayesini ^^

    YanıtlaSil
  3. Ne guzel sarkıları hatırlattınız bana, hepsini çok severim özellikle ahmet beyin ceketi.... cem karacadan daha neler neler var, ceviz agaci, bindik bir alamete gidiyoz kiyamete, beni siz delirttiniz, suleyman hep basbakan vs.... eskiler eğlence sektöründe bile anlamlı cümleler kurmaya önem vermişler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısınız. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.
      Ceviz ağacı'ni ekleyip eklememek üzerinde çok düşündüm ama sanırım olay hikayesi varmış aklımda düşünürken, durum hikayesini içine alamamışım. Nazim'in polisten kaçıp ağaca tırmandığıní biliyoruz ama şarkıda yer etmiyor diye yer vermedim sanırım ama saydığınız şarkıların hepsini severek dinlerim. Çok güzel şarkıları takrsrdan dilime doladiniz, teşekkür ederim. ✨💮

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar