Tiny Star Cehennem Tablosu • Tomodachi Game • Yengeç Gemisi • Suicide Boy | BCP Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Leylaklar açmış gördün mü? I BCP Nisan

 Merhaba! Böyle bir başlık atarak başladığım yazıyı leylaklar solmaya yüz tutarken paylaştığım için üzgünüm :') Aslında bayram haftasında İstanbul'da ve Konya'da izleyip fotoğrafladığım bütün çiçekleri paylaşmak istemiştim. Ama birbirinden güzel çiçekler galerimi doldurduğu için kısıtlama yapamadım ve niyet ettim bu baharın bütün çiçeklerini paylaşmaya 💐🌸🏵🌹🌺🌻🌼🌷☘🌱🌳 Blogları Canlandırma Projesi'nin bu ayki teması " Bilimkurgu, Fantastik, Fantazi, Doğa ve Bahar"dı. Ben doğa-bahar üzerine bir şeydense baharın kendisinden söz etmeyi, daha doğrusu baharın kendisini izlemeyi seçtim :)  Telefon kameram profesyonel değil ama kalitesi ve rüzgar izin verdiği kadarıyla çektik bir şeyler :)  Fotoğraflara bakarken arkada şu şarkının çalmasını tavsiye ederim: Ezginin Günlüğü - Hişt Konya'da kaldırımlarda ve arsalarda gördüğüm mini mini gelincikler Konya Kyoto Japon Parkı'na giden yol. O yolun kaldırımına dökülen sakuralar Parkın ön duvarını örten bambular P

Cehennem Tablosu • Tomodachi Game • Yengeç Gemisi • Suicide Boy | BCP



Konnichiwa !

BCP bu ay benim blogu özet geçmiş 😂 Uzakdoğu edebiyatı, anime, manga, webtoon hakkında konuşacağız hepimiz 🐥 Benim için en keyifli ay olacağı aşikar. O yüzden aklıma çok fazla şey geldi ama kararsızlığımı yenip aşağıdaki listeyle çıkıyorum karşınıza:

Öykü: Ryunosuke Akutagawa - Cehennem Tablosu

Tür: Dram, Tarihi, ecük Gerilim 

Puan: 10/10

Akutagawa en sevdiğim yazarlardan olduğu için daha önce konuşmuştum hakkında şimdi en sevdiğim hikayesini tanıtacağım. Hikaye yaklaşık 40 sayfa. Bir ressamın şogunun sarayına Cehennem tasviri çizmesini konu alıyor. Ancak ressamımızın bir özelliği var ki adam görmediği şeyi çizemiyor. Atölyesine yılan, vahşi kartal falan dolduruyor: işini yaparken duygusuz olduğundan asistanları çok çekiyor ondan falan. Hiç kimse de sevmiyor ama işinin en iyisi. Anladığınız üzere bu cehennem tablosunu çizerken az buçuk o cehennemi görmek zorunda. Hikayedeki büyük acılar buradan çıkıyor. Epey vurucu bir şey. 

Dün kitap fuarında Akutagawa kitabı alırken Tokyo Manga görevlisi bunu önerdi, bu çok güzel bir hikaye, diyerek. Benim tepkim "Ay o çok kötü ya." Adam bi' dondu sonra iyi olduğunu anlatmaya girişeyazdı da pot kırdığımı anlayıp konuştum: "Çok iyi kitap! Akutagawa'nın en iyi kitabı Örümcek İpi'yle birlikte ama işte çok hüzünlü." Falan ama ayıp oldu adama ya neyse hehe. Görsel olarak da Tokyo Manga'nın bu kitabını koydum :D Ben Alfa Yayınları'ndan Rashomon ve diğer öyküler kitabından okumuştum, iyi bir derleme o.

─•~❉᯽❉~•─

Anime: Tomodachi Game (Arkadaş Oyunu) 

Tür: Psikolojik, Gerilim

Puan: 8/10

Bu arkadaşın mangası daha çok tercih ediliyor animesi çok geç geldi ve bitmedi hikaye o yüzden mangada epey ilerlemiş ve oyunlar ciddileşmiş olmalı. Live action'ı da var ama yetersiz (Her ne kadar çok sevgili aktörüm Ryo Yoshizawa oynuyor olsa da). 

Hikaye şu: Liseli 5 kişilik bir arkadaş grubu kaçırılıyor. Bi uyanıyorlar ki bir oyunun içine girmişler ve her biri bi ton borçlanmış. Oyunları oynar ve kazanırlarsa gittikçe borçları azalacak. Bunlar da borcu ödeyemeyeceklerinden oyunlara başlıyorlar. Üstelik aralarından biri bu oyuna sokup borçlandırmış herkesi. Ama kimin hain olduğu anlaşılmıyor. Oyunlar genelde arkadaşına güvenmenin şart olduğu ama bu sırada arkadaşlıkların koptuğu türden. O yüzden ismi arkadaş oyunu. Bunlar da arkadaşlıkları bitmeden puan toplayıp kurtulma hayalindeler. 

Karakterlerden biri en popüler anime manipülatörlerinden. Zeka ve manipülasyon severim o yüzden izledim ama yavaş ilerliyordu anime, film de öyle. Oyun seviyeleri gittikçe zorlaştığından başta daha hızlı geçmesini istedim. Tek sorun hızı idi bence. Anime ilerlese belki en sevdiklerim arasına girer ama daha sezon beklemek lazım. Mangayı okuyacak vaktim yok 🤧

─•~❉᯽❉~•─

Manga: Yengeç Gemisi 

Yazar: Takachi Kobayashi
Çizer: Variety Art Works
Tür: Komünizm, Dram, ecük Macera

Öncelikle belirtmem gerekir ki bu kitabın baskısı yok! Neden yok! (Yayınevine baskı için yalvardığım bir mail atıp geldim :D) En sevdiğim mangalardan biri (2. sıra falan). Bu bir romandan uyarlama. Roman da Yengeç Konserveleme Gemisi ismiyle Türkçeye çevrilmiş.

1920'lerin sonlarında Japonya'nın Rusya'ya komşu, en kuzeyindeki Hokkaido'da bir yengeç konserveleme gemisi işçilerini doldurup denize açılıyor. Mekanı yüzen bir fabrika olan bu eser Komünist bir eser. O yüzden işçilerin ne zor şartlarda çalıştığını görüyoruz, üzülmemek elde değil. Tabi işçiler ve dertleri varsa bu işçi sınıfının birleşme çabası; burjuva ile çatışmaları; Rusya'daki Komünizm vs işleniyor. Sıkıcı bir teori değil tabii ki. Çok iyi yazılmış ve çizimleri de hoşuma gitti. Sonu Komünizmdeki hayalperestlikten uzak, iyi kurgulanmış bir son. Birkaç defa ağlamak üzereydim ona göre :') İç sayfalardan örnek vereyim:



─•~❉᯽❉~•─

Webtoon: Suicide Boy 

Tür: Komedi, Okul, Yaşamdan Kesitler
Puan: 9

Görsel ararken çizerini gördüm. K-Popçular düştüğü için gündem olmuş hehehe nasiplenin diye ekliyorum XD 

Bu en sevdiğim webtoonlardan biri. Normalde romantik takılıyorum bunu neden okumaya başladım hatırlamıyorum ama final vermedi, hala devam ediyor, da hikaye epey ilerledi. Yarım bıraksanız da kısa kısa olaylar olduğundan çok etkilemez. 

İntihar çocuk oluyo Türkçesi. O yüzden her ne kadar intiharın komedisi olsa da bence minimum +13 olmalı. Bana kalsa +18. 
Zavallı kahramanımız lise öğrencisi Hooni'nin annesi öldükten sonra babası da geriye borçlar bırakıp terk ediyor çocuğu. Bu garibim de küçük bir odada yaşıyor, kiralık. Okuldan sonra da hanımlar için evlere iş tarzında işler yapıyor ki yarını çıkarabilsin. Ama o kadar bahtsız ki zavallım, bu yüzden her gün ölmeye çalışıyor ama beceremiyor. Pek çok metot deniyor ama yapamıyor bir türlü. Sonra ev sahibinin oğlu onu keşfediyor ve hayatına renk katmaya başlıyor. Bundan sonra yavaş yavaş arkadaşlar edinmeye başlıyor ve hayatı iyiye doğru yol alıyor. Ama trajikomik bahtsızlığı peşini bırakmıyor tabi. 

Sev. 
Yeni nick name XD 

Yorumlar

  1. Vay ne dolu dolu içerik olmuş. İlk öyküyü çok merak ettim, uazarı hiç okumadım daha. Fuardaki anına güldüm. 😀
    Arkadaş Oyunu garipmiş ama böyle kurgudan yavaşlık beni sıkar. :)
    Yengeç Konserveleme Gemisi kitabını görmüştüm, alsam mı diye kararsızlık yaşayıp unutmuş gitmişim sonra. Mangası sanırım daha iyidir. :)
    Sonuncu da ilginçmiş. Webtoon pek okuyamıyorum animesi var mıydı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç günde yazdığımı itiraf edeyim 💀 okuyanlara kolay gelsin XD
      Teşekkür ederim.
      Beni de sıktı yavaşlık ama genel olarak iyiydi. Yolculuğa çıkarken indirdim sezonun yarısını ama sardı ve internetime acımadan devam ettim izlemeye XD muhtemelen sonraki sezonlarda daha iyi olacak.
      Yengeç Gemisi'nin nesiri nasıl bilmiyorum ama çizgiler güzeldi. Hatırlatmış oldum kitabı sana hehe yayınevi basmazsa kütüphanelerde ya da nadir kitap tarzı yerlerden kovalayabiliriz XD
      Bildiğim kadarıyla Webtoonun animesi yok 💔 ama WhatsApp etiketlerim var atarım hehehe

      Sil
  2. hepsi iyi öneriler saool :) sahiden de bu ay senin ayın bencesi de bcp'de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anime hariç diğerleri kendi türünde en sevdiklerimden. Di mi ya benim ay haha. Tenkyuu

      Sil
  3. Suicide Boy'u merak ettim. Tüh fuara gitmeden görsem kesin alırdım ordan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suicide Boy'u online okuyoruz zaten. Yeni yeni Türkiye'de webtoonlar basılmaya başlandı ama bunun çevirisi yok daha.

      Sil
  4. Bana hiç de hitap etmeyen konularmış ama bu konular sayesinde bloglar canlanacak belli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet, baktım maşallah mübarek konular var sizde. Arada iman tazelemeye gelelim 😅
      Filistin üzerine bir yazım vardı ama belki oradan kurtarırım 😂
      Teşekkür ederim.

      Sil
    2. İngilizce alt yazılı olan yapımları nereden izleyebilirim?

      Sil
    3. Animeler için mi?
      Anime heaven sitesi iyidir.
      https://animeheaven.me/
      İzlemek istediğiniz bir anime yoksa Ölüm Defteri önerebilirim başlangıç olarak. 37 bölüm x 40 dakika. Ölüm meleklerinin de dahil olduğu polisiye bir hikaye.

      Çizgi romanlar için ..(isim)... Read chapter 1 yazıp bı ton site bulabilirsiniz. Site tercihim yok. Seviyeye göre bu daha kolay anlaşılır, anime daha zor çünkü hızlı hızlı gidiyor.
      Animede Japonca dinlemeye alışmanız gerekecek, hoşunuza gitmezse işiniz zor. Ama dinleyerek anlıyorsanız
      ...(isim)... Dub episode 1 deseniz çıkar hemen. Neredeyse her animenin ingilizce dublajı var.

      Online manga okumak daha zor o yüzden webtoon öneririm çizgi romanda. Öneri olarak buradakini sevmediyseniz Solo Leveling çok sevilen bir seriydi, belki seversiniz. Animesi de çıkıyor sonra izlersiniz severseniz.

      Sil
  5. Benim gözümden kaçmış yazın. Sağ olsun Deep hatırlattı ekledim listeye. :) Temadaki tüm seçeneklere el atmışsın maaşallah. :)))
    Arkadaş Oyunu bana Liar Game i hatırlattı. Bir parça da Ölüm Oyunu kitabını. :) Suicide boy kesinlikle +18 olmalı. Bir kere manganın yetişkinler için olduğu fikrine alışmamız gerek. Çocuklar konusunda dikkatli olunmalı. :) Merak da ettim şimdi. Bir ara göz atayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temadaki tüm seçenekler, hehe, asla kaçmaz :)) Liar Game'i çok duydum ama izlemedim, romantizm varsa izliim hehe. Jponya'da ölüm oyunları epey popüler neyse ki burada ölüm yok, şimdilik :D ileriki sezonlarda ne olur bilemem. Çoluk çocuğa manga yetişkinler için, demekten bıktım ama fandomun içinde baya aktif olduğumdan görebiliyorum ki yarısı belkide daha fazlası çocuk. Yazık...
      Teşekkürler 🎈

      Sil
  6. Blogları Canlandırma Projesi kapsamında ayın teması ile ilgili paylaşımınız ,harika bir dönem ödevi sunmak gibi olmuş. Seçim için verilen üç konuya da değinmeniz bu konulardaki ilginizi kanıtlıyor zaten. İçtenlikle kutlarım.
    Eski bir tabirle bu konularda eksiğimi giderebilmek için "on fırın ekmek yemem lazım."
    Yazınızdan öğrendiğim, merak ettiğim çok şey oldu. Hayat boyu öğrenmenin, öğretmenin bitmediğine inananlardanım.
    Japon drama filmlerini öncelikle araştırmam gerek. Ancak kafamı kurcalayan bir şey var; Çocukların, gençlerin eğitimine, iyi insanlar olarak yetişmelerine çok önem veren Uzak Doğu Ülkeleri bu eserleri uygun biçimde denetleyebiliyor mu acaba? Bilirsiniz Ergenlerin tipik özelliklerinden biri sevdiklerinin yanında yer almak, taklit etmek, benimsediği davranışları aynen uygulamak. Akıl ve mantık süzgecinden geçirme çok çabuk gerçekleşmiyor.
    O ülkelerde intihar ne yazık çok rastlanan bir ölüm tarzı. Ama hatasını kabul eden kişilerin bir bakıma kendini cezalandırması, onur, şeref, güven, saygınlık gibi üst değerlerin tekrar geri alınması gibi. Bir inşaata yanlış uygulama sonucu bina yıkılınca canına kıyan sorumluluk sahibi, vicdanlı insanlar örneği gibi..
    Harika eserler seçmişsiniz. Ama okurken, izlerken sanırım uzun uzun derinlemesine düşünme ihtiyacı duyardım. Beni yeni şeyler öğrenmeye, araştırmaya teşvik ettiniz.
    Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönem ödevi, benzetmesine bayıldım <3 Ah keşke bütün dönem ödevlerim böyle eğlenceli olsaydı gene de, eğlenceli olmasa da, Lisans bitirme tezim, sizin de değindiğiniz, Japonya'da İntiharı önleme politikaları üzerine. Bloğumda yayınladım o yüzden intihar kelimesini aratarak bulabilirsiniz :) Nedenler konusunda onur intiharından çok sosyo-ekonomik ve psikolojik sorunlar ön planda:
      "Japonya’da intihar nedenleri, 2007’de kategorilere ayrılmıştır. Buna göre, intihara sebebiyet veren ilk üç sebep şunlar olmuştur: İşsizlik, depresyon ve sosyal baskı. Yaş gruplarına göre nedenlerin öncelikleri değişmektedir. Örneğin, 10-19 yaş arasındaki çocuk ve gençler için sosyal baskı ilk sıradadır: 2014 yılında bu gruptaki en büyük ölüm sebebi intihardır ve buna sebep okullardaki akran zorbalığıdır "
      Herkes bilmediği şeyin cahili ve öğrenmenin sonu yok. Ne güzel, yaşımız ne olursa olsun muhakkak öğrenecek bir şeyler var. Öğrenme aşkınız beni heyecanlandırıyor.
      Eskiden Japon drama filmleri izliyordum sürekli, şimdi animelerine geçtim, uzun zaman oldu uğramayalı gerçek insanlarına :)
      Rica ederim ve teşekkür ederim.

      Sil
  7. Efsane bir paylaşım olmuş. Bu yılı Uzak Doğu edebiyatına ayırmışım gibi oldu farkında olmadan sayende 2024 farkında bu yolda geçecek gibi :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehehehehe 😈😈😈 yosh yosh daijobuuu :D Keyifli okumalar

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar