İçeriği Paylaş!

Once Upon a Crime (2023) Film Yorumu

 


Merhabaaaa,

İki üç senedir japon dizisi ve filmi neredeyse hiç izlemedim (anime evrenine düştükten sonra yani). Bu yüzden çok sevdiğim filmlerin devamlarından bile bihaberim (misal Kingdom (2019)'un 4. filmi bile çıkmış -_-) Ben uzaklardayken bir de baktım bu filmin sahnesi instada dublajlı olarak dolanır olmuş. Canım Kannacığımı ve Yuko'yu Türkçede görmüşüz falan. Kamber'siz düğün olur mu uleyn diye atladım.

Peş peşe tez mülakatları yaparken böyle çıtır bir şey izleyesim geldi ve izleme listeme girdiği gibi izlemiş bulundum. Öncelikle başrollerdeki iki kadın oyuncu ilgimi çekti sonra hikaye ve evreni. Kırmızı Başlıklı Kız'ımız büyümüş ve Kül Kedisi evrenini ziyaret eden zeki bir gezgin olmuş. Ama masaldaki gibi mutlu huzurlu geçmiyor, çünkü baloda bir cinayet işlendiği öğreniliyor. Bizim kırmızı da olayı çözmeye çalışıyor.

Yuko Araki baya baya güzel bulduğum ilk Uzakdoğulu oyuncuydu (Kore piyasası sonrası Japonya deneyimimde) sonra Kanna chan çok sevimli ve güzel ve yetenekli ve iyi işlerde performans göstermesiyle favorim oldu. Burada da Kırmızı Başlıklı Kız rolüyle izliyoruz. Oyunculardan Prens iyiydi ama kızlarımın gölgesinde kaldı benim için. Kral suratını görünce bile güldüğüm, komedi dizi-filmlerde çok başarılı bir abimiz, bayılıyorum kendisine, burada da güldürdü. Kül kedisinin ablaları da güzeldi gerçekten, kötü ama güzel. Çoğu uyarlamada kötü oldukları için çirkin gösteriliyorlar, burada en azından bu güzellik teslim edilmiş.

Filmde katil kim diye düşünüyorduk ama öyle aman aman üst seviye akıl yürütmeler yoktu, zaten komedi de olduğu için absürt kısımlar da barındırıyordu ama bence kafa dağıtmak için sevimli çıtır bir şey arıyorsanız çok çok iyiydi. 

Ben Avrupa ortaçağı estetiğini, gerek moda gerek mimari olsun çok güzel buluyorum o yüzden balo sahnesinde salonun güzelliği, genel olarak kıyafetler (komedi kaynaklı abartılılar olsa da) çok hoşuma gitti. Giriş sahnesinde masaldan gerçeğe geçiş özellikle iyiydi:

Netfiliz dizisiymiş o yüzden bu kadar popüler olmuş hemen Türkçeye düşmüş ama buna rağmen masallardaki öpücükler bile yoktu, tertemiz filmdi, şaşırdım.

Kül kedisi masalının içinden geçen bir senaryo olmuş doğal olarak ve katilin biraz haklı olduğunu düşündüğümden çok da ceza almamasını isteyebilirdim. 

Eğlendim ve seyir zevkimi bozan, beni rahatsız eden bir şey olmadı o yüzden, tavsiye edilir ✨

Puanım: 9/10 

Yorumlar

  1. Japon animeleri dışında Japon yapımlarından pek memnun kalmadığım için izlerim diyemem. Masalların değiştirilip tekrar sunulması da sıkıcı geliyor. Tanıtım için teşekkürler. 😊🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kül kedisi savunucu değilim o yüzden benlik bir sorun yok hehehe. Rica ederim efenim 🥳🌸

      Sil
  2. Seviyorum böyle yenilikçi uyarlamaları ama japon sinemasina pek alışkın değilim , kenshin hariç tabii ehehehe :) teşekkür ediyoruz tanıtım için cici duruyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sübhanallah küçük Kara balık yorum yaptı💅🏻😳

      Sil
    2. Ahahhdhsja yeni gelmedik geri geldik XD

      Sil
    3. Maşallah. Eyvallah kardeşim XD

      Sil
  3. avrupa ortaçağında japon filmi miii :) nasıl oluyo yaniii :) mimarlık deyince vitrivius var :) hala kullanılan mimarlık kitabısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi ya haha ama avrupa ortaçağında bir ton kore webtoonu var, geçen sene birinin drama fragmanı yayınlandı ama sadece fragman çünkü çok masraflı avrupa dışında böyle saahneler çekmek ehehehe
      O çağlarda bu kadar kapsamlı kitaplar yazmak... Hey maşallah.
      Ooo Da Vinci'nin şu adam resmi de bu adamdan geliyormuş.

      Sil
    2. :) benim de son yazımda japon dizisi vaaar :)

      Sil
    3. Eveet, anime hem deeee.
      Üniversitede canım sıkılınca bloglara bakıyorum evde pek fırsat olmuyor da, akademisyen kimliğiyle üni wifisi senin blog açılmıyor nedense. Yasaklı wattpadi bile açıyor oysa ki, tuhaf.

      Sil
  4. son yazıma baksan yaa :) bcp ve temalar filansı :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar