İçeriği Paylaş!

Samed Behrengi - Küçük Kara Balık Yorumu I BCP

 


"Yaşam ufacık bir yerde yaşlanana kadar dolanıp durmak mı yoksa bu dünyada başka bir yaşam mümkün mü? Bilmek istiyorum bunu."
*
Merhaba, 
Kısacık yazacağım bugün, hadi yine iyisiniz :D
BCP'nin Temmuz ayı teması yaz, psikoloji ve yolculuktu. Ben sonuncuyu seçtim.
Ve bu kitabı da bir yolculukta İstanbul-Konya arası hızlı tren yolculuğunda dinledim. Resimlerle 50-60 sayfalık; dinlemesi yarım saatlik mini bir çocuk kitabı, İran'dan, 1968.

Bir derede annesiyle yaşayan ama derenin sonunu, dünyayı merak eden küçük bir balığın derenin sonuna ulaşmak için evini terk edip tehlikeli bir yolculuğa çıkmasının hikayesi bu. 

Seveni çok olsa gerek çünkü dükkan isimlerinden bez çantalara kadar hatta aramızdaki blogların isimlerine kadar (😈) her yerde görüyorum. Bu yüzden merak ediyordum.
Sana sunulanla yetinmeyip konfor alanını terk ederek risk alman ve daha iyiye ulaşmak için yola çıkman iyi bir şey. Ama bence oturup yatmak da iyi bir şey haha :D 

Zavallı annesi, o kadar ikna etmeye çalışıyor yapma etme diye, bana mısın demiyor. Ben sevmedim bu küçük kara balığı. Çok ukala, herkesten daha zeki olduğuna inanıyor, herkesi küçümsüyor falan. Belasını bulsun artık diye beklemedim değil haha.

Bu arada kurbağalar hakkında dünyayı kendilerinden ibaret zannettikleri anlatılmış hikayede. Kurbağaların aynı bakış açısı Japon Yazar Ryunosuke Akutagawa'nın Kurbağalar hikayesinde de vardı. Kurbağalar hakkında hiç duymamıştım böyle bir şey bu tekrarı duyunca şaşırdım o yüzden. 
*
"Dünya çok büyük ama, demiş ay. Her yeri gezemezsin.

Olsun, diye cevap vermiş Küçük Kara Balık. Gezebildiğim kadarını gezerim."


Yorumlar

  1. Komşu ihtiyar balıklarla aynı kafadayım yalnız kdjskldjs
    Ve bu kitabın kapağındaki hançeriyle çizimini çok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük kırmızı balık ne yaptı acaba 🙄

      Sil
  2. Ehehe tatlı bir inceleme olmuş. Bu kitabı ben de çok duyuyorum. Çocuk olsam ilgimi çekerdi de açıkçası bu yaşta hiç okuma isteği uyandırmıyor. Belki verilen mesaj güzel ama kaliteli eserlerde çok daha fazla mesajlar var zaten. 😀
    Kurbağalara iftira atılmış sanki. 😅😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zavallı kurbağalar 🐸🤡😆
      AA benim de ilk çocuk kitabı yazım oldu bu böylece hehe. Normalde ilgimi çekmezdi herhalde de her yerde görünce artık genel kültürleneyim diye baktım hemen iki dk 🐟🐟🐟
      Tenkyuuu ✨

      Sil
  3. Dur ben kızıma alayım da okuyalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman aman kızımız komşu mahallelere keşfe çıkmasın :D
      İyi eğlenceler 🖤🥳

      Sil
    2. Çıkarsa kızımla birlikte çıkarım :)

      Sil
    3. Vaay küçük kara balığın annesiyle birlikte çıktığı bir yolculuk olacak, siz yeni bir hiakye yazıyorsunuz 🎈🎉

      Sil
  4. Çocuğumla birlikte okuduğumuz güzel bir eser😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir tercih 👌🖤 (gömmeme bakmayınız ehehehe)✨

      Sil
  5. Çocuk kitaplarının, öykülerinin pek çoğunda büyüklere de mesajlar vardır aslında. Çocuk dilinden anlamak daha sade, daha kolay ve masumdur, ondan herhalde.
    Samed Behrenhi'nin "Bir Şeftali- Bin Şeftali" adlı kitabı da okumaya değer.
    Çocuklar paylaşmada ustadırlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, bir sonraki okuyacağım çocuk kitabı da o olsun o halde. Teşekkür ederim hocam 🌸🌼

      Sil
  6. Bu kitap hakkında okuduğum en eğlenceli yorum tartışmasız sana ait :D :D
    Yıllar önce okumuştum ama beni çok da etkilememişti. Minnoş okurlar için daha iyi bir tercih sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleeeeeeeeey! Sevindim hehe, tenkyuu 💜💜💜

      Sil
  7. Yorumu değil de karalama kampanyasi gibi bir şey olmuş sanki bu yazı yaaa, kitabin hakkini teslim ettigini dusunmuyorum :(
    Ben o özgür hırçın sorgulayan baş kaldıran cesur ruhunu seviyorum, hep sevdim. Zaten basit bir çocuk kitabınin çok daha ötesi, siyasi mesaj veren, donemi icin epey cesur bir eser, ozellikle iran gibi bir ulke icin dusunecek olursak. bu yüzden donem donem yasaklanmis bile, ne yazik ki.
    Benim de bilenler bilir, uzun yıllar Küçük Hanım'dı nickim buralarda.  Eski nicke atıf olsun diye yine aynı sozcukle başlayan bir nick secmek niyetindeydim. Nihayetinde Kucuk kara balık oldum iste :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada yorumu başa tutturma özelliği olsaydı keşgeee.
      İran mollası gibi hissettim kendimi lmao
      Siz küçük hanım'ken ben yoktum 😶 Ama ruhunuzu yansıttığını düşünüyorum bu ismin, eskisinden daha çok sevdim bunu o yüzden yayyy!
      Teşekkür ederim bilgiler ve kitaba hakkını teslim için 👏🎀🤍

      Sil
  8. severiz tabisi nu kitabı bir kayıp balık nemo var tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sonra Dori de çıkmış, izlemedim daha izliim artıkkk.
      Tenkyuuu 🍙🍣

      Sil
  9. Samed Behrengi'nin bir çocuk kitabını okumuştum ama hiç çocuklara uygun bulmamıştım. Eski bloğumda eleştirisini bile yapmıştım. Pancarcı çocuktu ismi sanırım. Kitaptaki çocuğun başına gelmedik kalmıyordu. Hatta ablasına neredeyse tecavüz ediliyordu. Bir çocuğu bunlarla meşgul etmek ve üzmek ne kadar doğru?

    Sizin yorumunuza bakılırsa, bu da pek çocuklara uygun değil gibi geldi bana. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk kez okudum, bahsettiğiniz kitabı bilmiyorum ama onunla karşılaştırılınca çok düzgün bir çocuk kitabı imiş bu. Bizdeki mahalle aralarında veya dünyanın başka yerlerinde nasıl çocukluklar yaşanır bilmiyorum ama tecavüz iması veya sahnesi hiçbir çocuk kitabında bulunmamalı. Üzüldüm.
      Teşekkür ederim katkınız için.

      Sil
  10. Valla güzel bir yorum gerçekten böyle bi yorum eleştiri kitaba yakışmış😊

    YanıtlaSil
  11. Behrengi sevdiğim bir yazar Katmanlı anlatımı her yaşta aynı hikayeden bambaşka anlamlar çıkarıp daha bi seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk kez tanıdım kendisini bir devam ederim. Büyüklere hitap eden klasik çocuk kitapları yazmak kolay diil.

      Sil
  12. çok severek okumuştum. çocuk kitaplarını okumak büyüklere de iyi geliyor bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. En az okuduğumuz tür olsa da, lazım. 🍀

      Sil
  13. Kardeşim okula başlamadan önce ben okumuştum bu kitabı ona. Çok güzeldi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar