Tiny Star En Sevdiğim 10 Johnny Depp Filmi - Top 10 Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Yeni Açılan Bir Sayfanın Getirdiği Yoğunluklar

 Merhaba! Blogları ziyaret edemediğim için günah çıkarmaya geldim :)  Zaten oldum olası aktif değildim. Blogları Canlandırma Projesi sağolsun bir iki ayda bir yayın yapıyorum öyle de bir enerji :D İki ay önce bir işe başladım, başka bir şehre taşındım ve neredeyse tek başıma yaşamaya başladım. Ailecek çalıştığımız tekstil atölyemiz dışındaki ilk iş tecrübem olduğu için epey dikkatimi vermem gerekiyor, sanırım. Ait olmadığım bir yer neticede (Akademi) Ama alışmak çok kolay oldu ve buradaki yoklamalardan kalmamın nedeni burada yatmıyor. Sorun şu ki yüksek lisans tezimi şu haftalarda -hadi zorlayalım aylarda- vermem gerekiyor. Ve sanırım uyumamam lazım ☠ Help-  Tezi bitimek gerektiğinden tez dışında okumalar yapmak vicdanı zorluyor. Ve tabi gerginlik ve stresi bomboş dursam bile üzerimde duruyor. O yüzden kimi BCP temalarını kaçırmayayım diye kendimi zorlamak dışında bir aktivite yaptığım yok.  Demek o ki tez bitince bütün yazılarınıza bakacağım inşallah 🙃 Şimdilik yokluğumu mazur görmen

En Sevdiğim 10 Johnny Depp Filmi - Top 10

Helloooo!
Bugün Amerika'dan bir arkadaşa bakıp çıkcaz. 
Hikayem şöyle: Sanırım gene Show TV idi veren, hep onda denk geliyorum, 8. sınıfta izlemiş bulundum ve Kaptan Jack Sparrow'un büyüsüne kapılan bende, Johnny Depp sevdası başladı. Öyle ki sırf onu oynayayım diye ödül töreni temalı bir piyes yazıp onu oynamıştım. Hocamın beni Jack olarak gördüğündeki kahkahasını hatırlıyorum hala :D Vaay, cosplay yapmışlığım varmış :D
Sevdiğim ilk yabancı ünlüdür. 

Bugün, en sevdiğim on filmini listeleyeceğim. Neredeyse hepsini 8. sınıfta izledim o yüzden bir ortaokul çocuğunun güncellenmiş zevkleri diyebiliriz :D 
Tabii ki o film serisiyle başlıyoruz: 💀

Karayip Korsanları 2003-2017

IMDb: 8.1, 7 küsür
Tür: Macera, Aksiyon, Fantastik
Yönetmenler: Gore Verbinski (1-3), Rob Marsall (4), Joachim Ronning&Espen Sandberg (5)

Jack Sparrow ilginç bir karakter. Ah, hayır, başında bir yerlerde "Kaptan" olacaktı :) İzleyip de Jack'i sevmeyen var mı merak ediyorum. Filmde Keira Knightley ve Orlando Bloom'a da aşık olabilirsiniz. Ben Keira'yı çok sevmiştim. İlk üç filmde yer alan bu ikili, son filmde bi selam çakınca çok duygulanmıştım. Geoffrey Rush'ın da adını anmadan geçmeyelim, son filmde neredeyse ağlatıyordu beni, Barbossa müthiş bir karakter. Dedeme benziyor ama ona söylesem bu mendabura mı benzettin beni, diye azarlayacak :D 
Seride en az sevdiğim film, dördüncü oldu. Belki eski karakterleri ilk defa göremememizden kaynaklıydı bilemiyorum ama hala daha ona pek yüz vermem.
Çok replik var birkaç tane yazayım: Jack: Dürüst değilim. Dürüst olmayan birinin dürüst olmayacağına güvenebilirsin. Asıl dürüst olanlara dikkat etmek gerekir. Çünkü ne zaman aptalca bir şey yapacaklarını bilemezsin.


Charlie'nin Çikolata Fabrikası - 2005

IMDb: 6.7
Tür: Aksiyon, Komedi, Aile

Çocukken bunu izlemeyen var mı? Varsa üzgünüm, şanssızsınız :/  İçindeki her otun, çayırın, duvarın, nehrin çikolatadan, şekerden olduğu, yer şeyini yiyebileceğimiz bir yer! Ah, ne hayal ama! Fragman altyazılı olduğundan özet geçmiyorum. Willy Wonka'nın çok sempatik halleri var. 
 JD'in en sempatik karakterlerini sıralasam şöyle olurdu:
1. Kaptan Jack Sparrow
2. Willy Wonka
3. Şapkacı, Mad Hatter (Alice Harikalar Diyarında)

 En sevdiğim replik: -Çikolata ister misin
           -Evet.
                                 -Getirseydin yerdin.

Turist 2010

IMDb: 6.0
Tür: Aksiyon, Gerilim
Yönetmen: Florian Henckel von Donnersmarck
Angelina Jolie oynuyor! Daha başka bir şey yazmama gerek yok sanırım: Esas oğlan Coni, esas kız Ancelina. Daha ne olsun :) Yakışmışlar bence. Ayrıca Johnny'e bu saç yakışmış.
 Alexandre diye bir adam, bi mafya babasının parasını çalmış. Büyük bir miktar. Mafya da polis de peşinde. Bildikleri tek şey bunun estetik ameliyatı olduğu. Adamın sevgilisi de Angelina. Benim cüssemde bi adam bul ve polisleri ben olduğuma ikna et diye br mektup gönderiyor Angelina'ya ve kızımız Johnny'i seçiyor. Frank Tupelo diye kalmış aklımda isim, evet öyle. Saf bir matematik öğretmeninin ilginç bir kadınla, mafya ve polisle dansını izliyoruz. 

Sweeney Todd: Fleet Sokağı'nın Şeytan Berberi - 2007

IMDb: 7.4
Tür: Korku, Müzikal, Dram
Yönetmen: Tim Burton
Listedeki tek müzikal. JD'i şarkı söylerken duymak isterseniz açıp videolarını izleyebilirsiniz yutuptan. Buradaki şeytani berber halinde de bir karizma var. Peki ya ailesiyle mutlu mesut yaşayan o şeker berberin bu hale dönüşmesi.... Filmde epey bi' kan var. 
Burada anmadan geçemeyeceğim isim Alan Rickman. Yani, Severus Snape'i oynayan adam. Bir dönem Snape hastası olup pek çok yapımına bakmıştım ama Snape'den başka elle tutulur rolü yok. Burada da kötü adam zaten. Usturayı boğazına dayayasınız geliyor :) Buradaki yardımcısı da gene Harry Potter'daki Kılkuyruk. 
Ve şu sarışın genç de iyi.

Gizli Pencere - 2004

IMDb: 6.5
Tür: Gerilim, Gizem, Dram
Yönetmen: David Koepp
Bu arkadaş, Stephen King'in romanından uyarlama (Gece Yarısını Dört Geçe: Gizli Pencere, Gizli Bahçe) Yeşil Yol'la birlikte izlediğim iki uyarlamasından biri. 
Sarı, düz, uzun saçlarıyla Johnny'nin buradaki tarzını çok seviyorum. 

Dark Shadows (Karanlık Gölgeler) - 2012

IMDb: 6.2
Tür: Korku, Fantastik, Komedi
Yönetmen: Tim Burton
Burada Johnny'i geçin asıl numara cadıda: Eva Green oynamış çünkü. Sarı sarı saçlar çok yakışmış. Filmin komedisini seviyorum.  

Sleepy Hollow (Hayalet Süvari) - 1999

IMDb: 7.3
Tür: Korku, Fantastik, Gizem
Yönetmen: Tim Burton
Normalde korku filmi izlemem, bu listede neden bu kadar gerilim var acaba :) 
Bu, bence Johnny'nin en yakışıklı hali. Sonra da Gizli pencere. (Ah, bu yüzdenmiş korkunun fazla olması :D) Yani, vampir falan da olabilirmiş bu haliyle. Karakterin kendisi de sevilesi bir kişilik. Kızı başka filmde izlemedim. Çok güzel geldi bana, (şu anki hali ölmüş), yakışmışlar bence. 
Buradan öğrendiğim güzel bir oyuncak var:
Kağıdın bir yüzünde kafes, diğerinde kuş var. Çevirince kuş kafeste gibi ama aslında özgür.

Corpse Bride (Ölü Gelin) - 2005

IMDb: 7.4
Tür: Animasyon, Dram, Aile, Fantastik
Yönetmen: Mike Johnson - Tim Burton 
Düğün arefesinde olan Victor 'un (JD), bir şekilde gelinliği üzerindeyken ölmüş bir kızla nişanlanması sonucu ölüler dünyasına girişi, evlilik hazırlıkları, yaşayanlar dünyasındaki olaylar.... vs. Girişteki dünürler kısmında sıkılıp çıkmazsanız devamında eğlenceli şeyler var. Victor da yakışıklı çocuk ha :)  

What's Eating Gilbert Grape (Gilbert'in Hayalleri) - 1993

IMDb: 7.8
Tür: Dram
Yönetmen: Lasse Hallström
Bu en son izlediğim film. Di Caprio ile birlikte epey de gençken oynamışlardı, ikilinin tarzı ile fragman da ilgimi çekince oturup izledim. Bir de blog yazısı yazdım amaaaa bi daha okumam yorumlu özet gibi olmuş yazmış da yazmışım slfjksl.(Bknz. Şurada) Burada filmin adında bile yer alan başrolümüz Johnny ama izleme nedenimiz Di Caprio. 
Bu rolüyle Oscar'a aday olmuş. Oscar alamama zincirinin ilk şeysidir herhalde :D Başka festivallerde de aday olmuş bazılarında almış da. Müthiş bir karakter gerçekten.

Aa, listede hiç romantik film yok.! Şaşırdım. Bu demek oluyor ki hemen önermeniz lazım  💕
Not: Makas Eller (1990) çok sevilen bir film. Muhtemelen şu an izlesem daha çok hoşlanacağım ama ilk 10'a koyacak kadar zevk almamıştım izlerken :/ Burton'la ilk filmi. 
Not 2: Harry Potter'i de sevmeme rağmen Fantastik Canavarlar ilgimi çekmediğinden izlemedim. 

Yönetmenlerde fark etmişsinizdir, neredeyse hepsi Tim Burton :D Bizim Cem Yılmaz'ın hep aynı oyuncularla çalışması gibi. Bir de Burton'un eski eşi var, sürekli partnerler Johnny'le: Helena Bonham Carter. Sadece bu listede bile üç filmleri var. Şununla ilgili bi' komik resim paylaşayım:
(Burton masaya vurarak der ki "Coni ve karım dışında başka aktörler de mi var diyosun yani?" Johnny'e döner "Ne zamandır biliyordun?" Coninin surat:)



Yorumlar

  1. Adam ilginç ve tuhaf rolleri iyi oynuyor gerçekten. :) En çok Karayip Korsanları ve Fantastik Canavarlar'daki halini seviyorum. Listedeki bazı filmleri izlemedim. Güzel bir içerik olmuş, keyifle okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Eskiden, "ya yakışıklı adamsın. Niye şekilden şekle girip güzelliğini örtüyorsun", diye sinirlenirdim ahahaha. Ama yapcak bı şey yok. Ilginç rolleri oynaması iyi.

      Fantastik Canavarları izleyelim gelmedi. Johnny 'i de Harry Potter serisini de seviyorum ama sarmadi beni. Muhakkak iyidir.

      Bu arada, bu sayfayı açarken Pareto- Seçkinlerin Yükselişi ve Düşüşü kitabından notlar kaydetmiştim zamanında. Unutmuşum. Yeni gördüm! Kusura bakma onu da okutmuş bulundum😅 Bu kitaptan alıntılardi işte :)

      Teşekkür ederim 😻💕

      Sil
  2. edward scisssorhands benim favorim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben 8. Sınıftayken izlemiştim çocuk kafasıyla pek hoşlanmamışım demek ki. Bır daha izlemem lazım o halde. Teşekkürler 🌸💞

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar