Tiny Star Emile Zola - Nasıl Ölünür Kitap Tanıtımı ve Yorumu - BCP Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Leylaklar açmış gördün mü? I BCP Nisan

 Merhaba! Böyle bir başlık atarak başladığım yazıyı leylaklar solmaya yüz tutarken paylaştığım için üzgünüm :') Aslında bayram haftasında İstanbul'da ve Konya'da izleyip fotoğrafladığım bütün çiçekleri paylaşmak istemiştim. Ama birbirinden güzel çiçekler galerimi doldurduğu için kısıtlama yapamadım ve niyet ettim bu baharın bütün çiçeklerini paylaşmaya 💐🌸🏵🌹🌺🌻🌼🌷☘🌱🌳 Blogları Canlandırma Projesi'nin bu ayki teması " Bilimkurgu, Fantastik, Fantazi, Doğa ve Bahar"dı. Ben doğa-bahar üzerine bir şeydense baharın kendisinden söz etmeyi, daha doğrusu baharın kendisini izlemeyi seçtim :)  Telefon kameram profesyonel değil ama kalitesi ve rüzgar izin verdiği kadarıyla çektik bir şeyler :)  Fotoğraflara bakarken arkada şu şarkının çalmasını tavsiye ederim: Ezginin Günlüğü - Hişt Konya'da kaldırımlarda ve arsalarda gördüğüm mini mini gelincikler Konya Kyoto Japon Parkı'na giden yol. O yolun kaldırımına dökülen sakuralar Parkın ön duvarını örten bambular P

Emile Zola - Nasıl Ölünür Kitap Tanıtımı ve Yorumu - BCP

Bonjour! 

Bu ay Blogları Canlandırma Projesi'nin konusu Fransız Edebiyatı ve Doğaydı. Ben de geçen hafta dinlediğim bu kitapla dahil oluyorum. 

Son zamanlarda çok kitap dinledim. Sevdiklerim var ama yazmaya fırsat bulamıyorum pek. Bu kitap da sevip yorum yazmaya değer gördüğüm kitaplardan biriydi. Bu ayın konusuna uygun olmasına sevindim :) Bilgilerine bakarak başlayalım:

İsim: Nasıl Ölünür
Yazar: Émile Zola
Fransızcadan Çeviren: Volkan Yalçıntoklu
Sayfa: 48
Puanım: 9.5/10

Özet: Beş kısa hikaye ile farklı sosyal sınıflardan beş kişinin ölümü anlatılıyor.

Tek cümleyle özetlenebilecek basit bir kitap gördüğünüz üzere. İngilizce ismi "Ölüm". Fransızcasını ve basım yılını bulamadım :'( 
Zola naturalist bir yazar, zaten gazetecilik de yapmış. Düşünebiliriz ki bir gazeteci bu ölümleri izlemiş ve yazmış. Bu nedenle söz konusu ölüm gibi insanı sarsan bir olgu dahi olsa pek duygusal değil. Sadece olayları gözlemleyip yazmış. Ben dram sevmem ve üzülmemek için okumaktan uzak dururum ama bunun konusunu görünce okumak istedim ve sadece bir hikayedeki ölüm beni biraz üzdü, o kadar.

Ölenlerin hikayeleri sosyal sınıflara göre yavaşça aşağılara inecek şekilde sıralanmış. Bütün karakterlerin ölüm döşeklerindeki hallerini, ailesi ve çevresinin bu ölüm karşısındaki tepkilerini, yas tutmalarını, cenaze işlemlerini ve kalanların hayatlarına nasıl devam ettiklerini görüyoruz her hikayede.

 Hikayelerde ölenler sırasıyla:
1. Bir Kont
2. Burjuvadan bir kadın
3. Küçük esnaftan bir kadın
4. İşçi ailesinden bir çocuk
5. Bir çiftçi

Listeden anlaşılacağı üzere bir gariban işçi ile bir koca kontun ölümü aynı etkiyi yaratmıyor. Monster mangasından Johan "İnsanların eşit olduğu tek şey ölümdür." demişti ama Johan'cım, maalesef orada bile eşit değiliz. Her şeyde bazıları daha eşit olmaya devam ediyor :) Zenginle fakir ölümde bile eşit değiller ve bunu kameraman bakış açısıyla bizlere sunmuş Zola. Bu arada kendisinin de ölüm döşeğindeki resmini bulabilirsiniz. Karbon monoksit zehirlenmesinden vefat etmiş. Kitabın bi sahnesini anlandırıyor gibi bir resim...

Kısacıktı ama çok etkileyici bir kitaptı. Herkesin okumasını tavsiye ederim. 
Birkaç güzel kitap kapağı koyayım şuraya:



Yazımı okuduğunuz için teşekkürler.
(Nihayet kısa bir yazı yazabildim!!)

Sevda. 

Yorumlar

  1. Seni görmek güzel. :) Kitabı duymuştum da okumadım. İlginç görünüyor gerçekten ama Johan haklı, onun kastettiği de herkesin bir gün öleceğiydi, kimse ölümden kaçamaz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 🙈 evet Johan'in kastettiği o, doğrudur. Ama gene haksız çünkü ahret var hehe yandın Johanım yazık oldu güzelliğine 😂

      Sil
  2. Emile Zola'nın bu kitabını okumamıştım. Farklı, ilginç bir konusu var. Hepimizin okuma hızında zaman zaman düşüşler yaşanıyor. Sesli kitaplarda da ne güzel seslendirmeler var.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sesli kitaplar hakkında çok haklısınız. Ben sosyolog olduğum için özellikle ilgimi çekti kitaptaki hikayeler. Teşekkür ederim. Sevgiler saygılar Efenim ✨

      Sil
  3. okumaya vakit olmadığında sesli kitap güzel bir seçenek :)

    YanıtlaSil
  4. Sesli kitap dünyasına giriş yapmak istiyorum ama sanki bazı şeyleri kaçırırım gibi geliyor. :))) KAlemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben bir şeye odaklanınca dünyayı unutuyorum. Hani telefona bakarken hiçbir şey duymamak meselesi. Annemler kızıyor çıkar o lanet kulaklığı diye haha. Çünkü kitabı dinlerken hiçbirini duymuyorum. O yüzden tam benlik bir şey. Tek sorun yüz ifadelerim ve ünlemler. Atölyede sessiz sakin çalışırken "ahh nedennn!" Diye bağırma isteği, arada bir iç çekme, kahkahalar atma. Ve boom! Deli yaftasi. Işte o 😂

      Sil
  5. zola çok okudum ama bunu okumadım :) zola kitaplarında sinemaya uyarlananları da izledim, bakayım bu öykülerden uyarlanan filmler var mııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de merak ettim. Ama çok kısa bir kitap bir filme göre. Ve Zola'nın kamera bakış açısı filme uyarlanmak için ideal 💅🏻 teşekkürler 💮

      Sil
  6. Kitapları nereden dinliyorsunuz peki? Seslendirmeler hoşunuza gidiyor mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sesli kitabımı YouTube'da Okan Bayülgen'den dinlemiştim. Ama bunun dışındakiler hiç ilgi çekici değil. Sorun şu ki benim kaynağım hoşunuza gitmeyecek ☠️ çünkü Google'ın konuşma robotu okuyor. Atölyede çalışırken sosyal bilimler okuduğumdan bir çok makale dinlemem gerekiyordu o yüzden PDF okuyabilecek bir uygulama indirdim: e-reader prestigio. I'll başta ses çok rahatsız ediyordu ama mecbur dinledim haha. Sonra alıştım. Şimdi hoşuma gidiyor. Cümle sonlarında hafif vurgular bile var. Uygulama kaliteli her türlü pdf'i okuduğu için dinleyemediğim bir şey yok, tek güzel imkan o 😂 ama ben alıştığım için sese, zevk alıyorum artık.

      Sil
    2. Bu bilgiler iyi oldu. Çok teşekkürler...

      Sil
    3. Rica ederim. İyi günler 🎈

      Sil
  7. Zola'nın yaşadığı zaman ve mekan düşünükerek değerlendirildiğinde ilginç bir içerige sahip aslında. Her ne kadar ölüm şekilleri ve etkileri farklı olsa da son durak da herkes iniyor. Belki ölümün bizim gòrdüğümüz tarafı hala insanları eşitlemediğini düşündürtse de ölümün görüp bilmediğimiz diğer tarafi herkesi esitliyordur.

    Teşekürler yorumunuz için. Ben de son 2 ay bcp etkinligine zor yazi yazabildim. Bu etkinlik olmasa bliga hic yazmayacaktim sanirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette. Pek çok inanca göre ölümden sonra herkesi esitleyen bir sınav değerlendirmesi var. Allah yüksek puanlarla geçmeyi nasip etsin 🌞
      Anliyorum. Bcp olmasa benim bloğun yarısı yoktu 😂
      Teşekkür ederim 💮

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar