Tiny Star Jujutsu Kaisen 2. Sezon, İlk yarı yorumu Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Yeni Açılan Bir Sayfanın Getirdiği Yoğunluklar

 Merhaba! Blogları ziyaret edemediğim için günah çıkarmaya geldim :)  Zaten oldum olası aktif değildim. Blogları Canlandırma Projesi sağolsun bir iki ayda bir yayın yapıyorum öyle de bir enerji :D İki ay önce bir işe başladım, başka bir şehre taşındım ve neredeyse tek başıma yaşamaya başladım. Ailecek çalıştığımız tekstil atölyemiz dışındaki ilk iş tecrübem olduğu için epey dikkatimi vermem gerekiyor, sanırım. Ait olmadığım bir yer neticede (Akademi) Ama alışmak çok kolay oldu ve buradaki yoklamalardan kalmamın nedeni burada yatmıyor. Sorun şu ki yüksek lisans tezimi şu haftalarda -hadi zorlayalım aylarda- vermem gerekiyor. Ve sanırım uyumamam lazım ☠ Help-  Tezi bitimek gerektiğinden tez dışında okumalar yapmak vicdanı zorluyor. Ve tabi gerginlik ve stresi bomboş dursam bile üzerimde duruyor. O yüzden kimi BCP temalarını kaçırmayayım diye kendimi zorlamak dışında bir aktivite yaptığım yok.  Demek o ki tez bitince bütün yazılarınıza bakacağım inşallah 🙃 Şimdilik yokluğumu mazur görmen

Jujutsu Kaisen 2. Sezon, İlk yarı yorumu


 Konnichiwa!  

Aslında ilk yarı değil, sadece beş bölüm :D Ama ne bölümler be! Jujutsu Kaisen hikayesinde şu ana kadarki en uzak geçmişe gittik. Burada havalı öğretmenimiz ve modern zamanların en güçlü jujutsu kullanıcısı Gojo Satoru henüz lise öğrencisi, öyle bir geçmiş. Ben bu beş bölümü çok sevdim. Gerek yeni karakterler, gerekse de zaten bildiğimiz karakterlerin bilmediğimiz yanları ve heyecanı hiç azalmayan temposuyla çok iyi bir animeydi. Şunu söyleyebilirim ki şu ana kadar hiçbir şeyi üç defa üst üste izlememişimdir ama bunun 2. Ve 3. Bölümünü en az on defa izledim. Kontrolsüzce izledim bir şeyi ilk defa :D 

Jujutsu Kaisen en sevdiğim 4 animeden biri şu anda. Bence izlensin : ) İlk sezonu izleyip de bölümler biriksin diye bekleyen varsa durmasın izlesin bu bölümleri çünkü bu dört bölümlük geçmişten sonra geleceğe döndük ve ilk sezonun sonunda Geto’nun haber ettiği Shibuya Arc başlayacak üç haftalık aradan sonra. Ara olduğu için üzgünüm ama olsun.  

Şimdi, bundan sonrasını karakter karakter anlatacağım ama tabii ki spoiler içerecek o yüzden izleyecekler için yazı burada bitiyor, izleyip geri gelin :D 

Gojo’nun bir lise öğrencisi olduğunu belirtmiştim. Seviyesi yüksek elbette ama daha genişletilmiş alanını açmayı becerememiş ve mor yetenek kartını açmamış. Şu havalı “Ryoiki Tenkai” repliğini daha kullanamamış ama gene de burnu havalarda, kimseye eyvallahı olmayan serseri Gojo. Güçlenirkenki özgüvenini zaten biliyoruz ama bu haliyle de gene özgüveni yüksek, gençliğin ve henüz büyük acılar çekmemesinin getirdiği bir gönül rahatlığı, bir neşelilik var. Duygusal yönünü bu genç Gojo’da daha iyi görebiliyoruz. Çok iyi bir karakter gerçekten. İyi ki varsın Gojo <3 Toji ile kavgasını bir iki senedir bekliyordum. Animasyon müthişti, sesleri müthişti. Gojo’nun “Sou da na, souka mo na!” repliğinde sesi harikaydı, tekrar tekrar başa sardım burayı.  

Benim için en çok beklenen karaktere gelelim: Toji Fushiguro! Jujutsu mangasından bir ton spoiler topladım ve hoşuma giden bölümleri okudum. Bu yüzden Toji’nin Gojo ve Megumi için önemini biliyordum. Oldukça güçlü bir karakter. Ondan sonra ne Gojo ne de Suguru eskisi gibi kaldılar. İlk bölümde biraz görünüp 2. Ve 3. Bölümlerde harekete geçmiş ve 4. Bölümde sadece adı geçmiş bir karakter de olsa çok büyük şeyler başardı. Şimdi hayranların çoğunun da kalbini çaldı anime edilince. Ben zaten seviyordum şimdi ecük kıskanmadım değil bu artışı hehehe. Ama animenin tadı bir başka oluyor ve kağıttaki çizimlerden öteye geçerek ışık hızında hareket eden, renkli, ve o müthiş sesiyle bir Toji doğunca daha çok sevdim. Normalde iri yarı karakter sevmem ama bunun dışında bütün kriterlerimi karşılıyordu: güçlü ve zeki. Kötü tarafta olmasının benim için önemi yok. Hikayeye yön verip aksiyon kazandırdı ve kalan karakterlerin gelişiminde bir mihenk taşı oldu. Ölmesi, her ne kadar çok sevsem de, hikaye için gerekli gördüğüm için iyi oldu. Yoksa yola gelecek biri değildi, onu bütün bu karanlıklardan çekip bir aile babası yapmış çok sevgili karısı yıllar önce ölmüş ve Tojiciğimiz gene yolunu kaybetmişti. Son anında Megumi’yi Gojo’ya emanet ederek babalık görevini, en azından layıkıyla yapacak birine devrederek az buçuk da olsa yapmış oldu. Gojo’nun da gidip, düşmanının oğlu bu öksüz ve yetim çocuğa sahip çıkması ne erdemli bir davranış <3 

Suguru, filmden tanıdığımız kadarıyla Gojo’nun en yakın arkadaşı olmasına rağmen yoldan çıkmış ve düşmanı olmuş bir karakterdi. Pek sevmediğimi belirtmeliyim. Ama burada Gojo ve Suguru arkadaşlığını izledik, bu ikilinin ilişkisini nihayet öğrendik ve yollarının neden ayrıldığını, Suguru’nun ideallerinin çöküşüne yakından tanık olduk. Ve az buçuk da olsa hak verdim kendisine. Toji bunu yere serdiğinde “Her ne kadar lanet kullanıcısı da olsanız beni gibi bir maymun tarafından alt edildiniz.” Demişti. Toji’nin Suguru’nun hayatını nasıl evirdiği, kendisi giderken onu da pelinden nasıl sürüklediğini maymun kelimesinde görebiliriz. Onun için artık lanet kullanamayan sıradan insanlar maymundular ve lanet kullanıcılarını korumak için bu maymunlardan kurtulmak gerekiyordu. Meğer ki lanetleri kaynağı bu maymunların negatif duyguları, o halde o duyguları üretme fırsatı vermemek en iyisi. O sarışın kız gelip Suguru’nun aklını bulandırıp gitti. Hemen ertesinde Suguru’ya hayran olan alt sınıftaki çocuğun ölmesi onu çileden çıkardı. Bu çocuk veya göreve gittiği köydeki ikiz kızlar, maymunlar yüzünden zarar görüyordu.  

Gojo’la vedalaşma sahnesi çok soğuktu. Daha yakın olmalarını daha duygusal konuşmalarını dilerdim ama bu, ayrılığın başladığı yerdi ve bu uzaklık sembolik olarak gerekliydi. 

Kızlardan Utahime çok şekerdi! Mei Mei çok güzeldi, keşke hep bu saç şekli kalsaydı :/ Nanami’nin saç şekli iyi ki değişmiş :D Doktor kızın Suguru ve Gojo’nun kankisi olduğunu bilmiyordum. Çok şaşırdım ama Nobara ile aynı havayı veriyordu. Onunla Utahime’nin arkadaşlığı sevimliydi.  

Son bölümün son sahnesinde küçük Megumi çok şekerdi. Gojo’nun bu konsantre Toji ile karşılaştığındaki hayal kırıklığı müthişti :D  

Açılış ve kapanış müzikleri ve klipler de hoşuma gitti. Kapanışın Gojo ve Suguru ilişkisine odaklanması; Suguru’nun izlediği, bütün ihtilşamıyla serğilmiş mavi gözlü beyaz betta balığı ile Gojo’nun izlediği kuyruğu seyrelmiş gariban kara balık arasındaki tezatlık çok iyiydi. Bu öğrencilerin günlük yaşamının yansıtılması da çok hoşuma gitti. 

Şimdi, yazmadan edemeyeceğim için, animeleşmesini heyecanla beklediğim kısımları belirtmek istiyorum ama spoiler olur o yüzden 3’ü Megumi’yle ilgili, 2’si Gojo’yla deyip bitiriyorum.  

Filmi tekrar izleyeceğim ve manganın bütün bölümlerini okuyacağım : )  

İyi seyirler!



Yorumlar

  1. Yaa ne kadar güzel yazmışsın, harikasın. İlgiyle okudum baştan sona. Birkaç bölüm olsa da çok dolu dolu anlatmışsın. Gojo mükemmel ya bozulmamış olması çok iyi. Geto'ya 5.bölümde üzüldüm. Biraz hak verdim ben de, kolay değil yaşamları ama başka bir yol bulunanilirdi. O sarı kızı sevmedim, zaten erkek gibi bir havası vardı.
    Toji'yi önceden bilmiyordum zaten ama sürekli videoları düşünce nete merak ettim bu kim diye. Gojo'ya iyi rakip oldu, dönüşlerin sevdim, Gojo kendi sınırlarını aştı onun sayesinde. Gelecek bölümlerde en çok Megumi'yi merak ediyorum. :))
    Ve dediğin gibi animenin yeri ayrı, mangaya tercih ederim hep. O renkler, dövüşler, o hız harika gerçekten. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeeet! Kesinlikle katılıyorum. Megumi'yi çok göreceğimiz için heyecanlıyım 😍 Itadori, çekil kenara, Sukuna dahil hepimiz Megumi hayranıyız 😂😂 o sarı kızı ben de sevmedim (inek ismi gibi oldu XD) tarzı güzeldi ama hoşuma gitti. Ama evet maskulen bir havası vardı. . Toji'nin sesi ve hızı beni benden aldı 😍😍
      Teşekkürler 💮

      Sil
    2. Ehehe, evet hepimiz Megumi hayranıyız. 😃😆 Sarı kız işi bozdu Geto tam kararsızken çıktı karşısına. Toji iyiydi evet. 😃👍

      Sil
    3. Evet! Ama şimdi My Anime List'teki popüler karakter sıralamasına baktım 17. Sırada olan Gojo en önde. Sonra:

      143. İtadori
      191. Megumi
      222. Nobara
      245. Sukuna
      Var. Neden Itadori? Neden Nobara Sukuna'nın önünde. Nasıl bir liste bu 👀😱😂

      Sil
    4. Pekala, animeyi izleyen, mangayi okuyanlarla yapilan, sırf jjk için olan popülariteye anketinde iki senedir Megumi ilk sıradaymış. Itadori 2. Ve Gojo 3. İmiş. Bu sefer Gojon3. Sırada, Itadori'nin arkasında olduğu için şaşırdım ama mangada öğrenciler on plandaydı o yüzden olsa gerek. Megumi Gojo'nun 3 katı oy almış 😱

      JJK 3rd Popularity Poll Results:

      1. MEGUMI - 30,059 votes
      2. YUJI - 24,038 votes
      3. GOJO - 11,591 votes
      4. GETO - 6,487 votes
      5. YUTA - 2,942 votes
      6. NAOYA - 2,858 votes
      7. NANAMI - 2,541 votes
      8. INUMAKI - 2,459 votes
      9. MAKI - 2,056 votes
      10. CHOSO - 1,748 votes
      #JJKSpoilers

      Sil
    5. İlk attığın liste nasıl bir liste gerçekten. Neden o kadar gerideler, saçma geldi. Nobara'nın Sukuna'nın önünde olması daha da garip. 😅
      İkinci liste güzelmiş, Megumicimin herkes farkında demek. 🥰

      Sil
    6. Evet öyleymiş. Ben bu listeyi görünce şaşırmış ve daha çok sevmiştim hehe herkes seviyorsa ben daha çok sevcem, sevmiyor muydum ki sanki, hıh, diye kıskanarak hahaha.
      İlk listede bütün anime dünyasının karakterleri var, o yüzden ama gene de daha önde olmalarını beklerdim :')

      Sil
  2. Animelere karşı çok ilgim yok en fazla klasikleşmiş, en çok sevilen filmleri izledim o kadar :) Ama yazını keyifle okudum kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün yazı Spoiler kaynıyor ama izlemeyeceğin için sorun yok hehe. Teşekkür ederim.
      Anime filmleri evet ben de izliyor ve seviyorum.
      Dizi izlediğinde bir serinin çizilmesi sonra animeye uyarlanması derken tamamlanması beş on yıl alıyor. O süre boyunca hikayeyle ilişki içinde oluyorsun veya izleyen başka insanlarla her bölümde heyecanını paylaşıyorsun falan. O yüzden dizileri de seviyorum. ✨

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar