Tiny Star Stefan Zweig - Üç Büyük Usta: Balzac Dickens Dostoyevski Kitap Yorumu - BCP Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Yeni Açılan Bir Sayfanın Getirdiği Yoğunluklar

 Merhaba! Blogları ziyaret edemediğim için günah çıkarmaya geldim :)  Zaten oldum olası aktif değildim. Blogları Canlandırma Projesi sağolsun bir iki ayda bir yayın yapıyorum öyle de bir enerji :D İki ay önce bir işe başladım, başka bir şehre taşındım ve neredeyse tek başıma yaşamaya başladım. Ailecek çalıştığımız tekstil atölyemiz dışındaki ilk iş tecrübem olduğu için epey dikkatimi vermem gerekiyor, sanırım. Ait olmadığım bir yer neticede (Akademi) Ama alışmak çok kolay oldu ve buradaki yoklamalardan kalmamın nedeni burada yatmıyor. Sorun şu ki yüksek lisans tezimi şu haftalarda -hadi zorlayalım aylarda- vermem gerekiyor. Ve sanırım uyumamam lazım ☠ Help-  Tezi bitimek gerektiğinden tez dışında okumalar yapmak vicdanı zorluyor. Ve tabi gerginlik ve stresi bomboş dursam bile üzerimde duruyor. O yüzden kimi BCP temalarını kaçırmayayım diye kendimi zorlamak dışında bir aktivite yaptığım yok.  Demek o ki tez bitince bütün yazılarınıza bakacağım inşallah 🙃 Şimdilik yokluğumu mazur görmen

Stefan Zweig - Üç Büyük Usta: Balzac Dickens Dostoyevski Kitap Yorumu - BCP


 Guten Tag!

Blogları Canlandırma Projemizin geçen ayki teması mizah ve Alman Edebiyatıymış. Ben de ne olduğunu unutup "Of keşke Alman Edebiyatı olsa da Zweig'i yazsam." diye düşünüyordum hehehe 😈  

Üç Büyük Usta, bir büyük yeni klasiğin üç büyük klasiği anlattığı biyografik bir kitap. Biyografik roman diyebiliriz sanırım. Bilirsiniz romanlarda size yaratılmış karakterler tanıtılır; buradaysa bildiğiniz gerçek şahsiyetler roman karakterine dönüşmüş durumda ve onların hayat hikayelerini, fikirlerini, kişisel çatışmalarını vs, her şeyi okuyabiliyorsunuz!

Toplumun romanını yazan Balzac (Fransa) 40 sayfa kadar anlatılmış; ailenin romanını yazan Dickens (İngiltere) de 40 sayfa kadar anlatılmış; geri kalanının hepsi bireyin romanını yazan Dostoyevski (Rusya). Sonra gelmiş diyor ki en çok Dostoyevski'den emin değilim. Yani... İnsan demek istiyor ki:

Şimdi gerekli tanıtım bilgilerini de yazıp yoruma geçelim.
(Şurada resimleri koymuşlar kapağa sağolsunlar. Bizdeki ağaç ne?)
Yazar: Stefan Zweig
İsim: Üç Büyük Usta: Balzac Dickens Dostoyevski
Sayfa: 228
Yıl: 1920
Puanım: 9/10

Balzac hayallerini yaşıyormuş günlük yaşamda, sürekli kurguda dolanan fangirl tarafımın hoşuna gitti bu bilgi ama ona da yazık olmuş. Dostoyevski zaten en yazık olan yazar olabilir o yüzden ben okurken hislerim:
😔: Balzac
😇: Dickens 
😢: Dostoyevski
Az evvel arkadaşım Dizcens'ın hayatının çok kötü olduğunu söyledi :D Kitabı okurken diğerleriyle karşılaştırdığımdan olacak, çok daha rahat gelmişti bana ama en rahatı bile dertliymiş a dostlar. Zaten derdi olmayan niye yazsın?

Benim Zweig'la olan hikayem Satranç kitabıyla başladı. Lisede okuduğum dönemde en sevdiğim kitap buydu, şimdi Dostoyevski (Ona boş bir adam için ihanet etmemişim, o da hayranmış!!!! :D) Sonra, geçenlerde Olağanüstü bir Gece'ye baktım ama pek olağanüstü gelmedi [bunun sebebi benim Yabancı'yı (Camus), İnsanlığımı Yititrirken'i (Dazai) ve bunu üst üste okuyup hissiz karakterlerden bıkmış olmamdı :') ama gene de bunu tercih ederim diğer ikisine]. Birkaç gün sonra önüme şimdi yorumunu yazdığım kitap geldi. Hiç hevesim yoktu ama Satranç'ı yazan adama bir şans daha vermek istedim :D Roman sanıyordum, değilmiş. Benim de son zamanlarda hayranı olduğum Dostoyevsli'yi yazdığını görünce dayanamayıp onun kısmından başladım okumaya :)

Hemen sazan gibi atlanmaması için söylemeliyim ki spoiler içeriyor. Ve kitaptaki üç büyük ustayı tanımadan okununca tadına yeterince varılmıyor. Misal ben, Dickens ve Balzac okumadığım için onları bir roman karakteri edasıyla dinledim. İyi miydi? İyiydi ama Dostoyevski'yi bildiğim için okuduğum kitaplardan referanslar verince anlıyor ve daha çok zevk alıyordum.Gene de okumadığım kitaplarında  spoiler yedim 😭 

Okuduğunuz için teşekkürler <3 


Yorumlar

  1. Değişik bir kitapmış. Klasiklerle ve yazarlarıyla pek aram yok açıkçası. O yüzden bana pek hitap etmez sanırım. Ama güzel tanıtım olmuş, emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet, sana hitap etmez bence de. Ama yeni klasik de sevmez misin? Kafka, Zweig, Camus gibi?

      Sil
  2. Zweig da biyografilerini yazdigi yazarlar gibi buyuk usta aslinda. Dickens yazmakla kalmamis gunumuzun bir nevi sosyal sorumluluk gonullusu gibi toplumsal sorunlari yazdigi gibi ayni zamanda aktif olarak cozmeye de calismis. Balzacin hayatindan bir kac anektodu hala cocuklarima ornek gosteririm. Dostoyevskiden bahsetmeye bile gerek yok. Hepsi bir öncü olmuş. Biraz zamanim olsaydi bu 4 buyuk yazari kapsayan devasa bir okuma programı yapasim geldi. Tesekkurler paylasim icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ve de yorum için teşekkür ederim. Böyle bir okuma programını ilgiyle takip edeceğimi sanıyorum. İnşallah bir gün yazarsınız ve karşıma çıkar ✨
      Evet, kendisi de onlar gibi bir büyük usta. O yüzden kitap değerli. Yoksa yazar biyografisini herkes yazıyor ama buna hayran kalıyoruz ✨ Ah evet, Dickens'in sosyal sorunlara çözüm getirmesi içimi mutlulukla doldurdu 💝

      Sil
  3. hissizler, sinikler, kinikler yani, ruhsuzlar :) balzak müthiş yaa :) şekspir ile birlikte en iyi 2 yazardan biri bencesi bu dünyada :) dickens ise ingilizcede en çok okunan kitabı yazmış ya, iki şehrin hikayesi :) tolstoy dedeeee biricik :) dosto kafayı yemiş dahi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Batı edebiyatını üç satırda özetlemişsin! Ne dolu dolu bir yorum! Vaay demek en iyi iki yazarın bunlar. Tez vakitte Balzac'la tanışmam lazım o zaman. Teşekkürler ✨

      Sil
  4. ''Zaten derdi olmayan niye yazsın?'' :))) Çok doğru bir soru.
    Şimdi yorumunu okuyunca, önce bu kitabı okuyup daha sonra mı kitaplarını okusam, yoksa önce kitaplarını okuyup sonra mı bunu okusam bilemedim. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoiler yememek ve referansları daha iyi anlamak için bir şeyler okusan fena olmaz. Bildiğim tek kişi Dostoyevski olunca Karamazov Kardeşler, Suç ve Ceza, Budala ve Kumarbaz'dan çokça tanık göstermeler vardı. Ama diğer iki yazara daha az girdiği için pek spoiler yemedim, yesem de unuttu gitti :) Dosto kısmı çok dolu, saydıklarımın ilk üçü okunsa fena olmaz.
      Teşekkür ederim ✨

      Sil
  5. Ahaha uyarın iyi olmuş, benimde henüz okumadıklarım var çünkü. :)
    Spoiler yememek için onları okuduktan sonra bu kitaba geçiş yaparım artık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeeet :) Asgari liste şu: Dostoyevski'den Karamazov Kardeşler, Suç ve Ceza, Budala ve hadi diyelim Kumarbaz. Diğer yazarlar çok ayrıntılı girilmediği için bu açıdan riskli değil. Teşekkürler ✨

      Sil
  6. Bu kitabı nasıl okumadım diye düşünüyorum şimdi. Bu yazınız ile okumam gerektiğine inanıyorum. Üç başarılı yazara dair detaylar ilgimi çeker. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden afiyet olsun o zaman! Keyifli okumalar 💟 Teşekkürler :)

      Sil
  7. Önce profilinizi okudum. Genç yaşta kitaplara olan ilginiz ne güzel.
    Geçmişte liselerimizde Edebiyat Dersleri çok doyurucu işlenir, öğrencilere çok şey katardı. Kitap özetleri çıkarır, kompozisyon derslerinde tartışırdık. O yıllarda çok değerli kitaplar ve yazarlarla tanıştım.
    Dostoyevski benim de favorilerimdendir. Suç ve Ceza'yı bir başyapıt sayarım.
    Stefan zweig Alman Edebiyatında Alman diliyle yazmış bir Avusturyalı sanırım.
    Balzac, Goriot Baba'sı ile zihnimde yer etmiş, Dickens İki Şehrin Hikâyesi ile unutamadıklarımdan. Acı, yazarları, şairleri besleyen bir duygu.
    Kitabı okumadım ama bilgilendirici güzel bir tanıtım yapmışsınız. Teşekkürler.
    Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumunuz o kadar dolu doluydu ki buna değer bir cevap yazamayacağımı düşünüp geri çekildim ama ne yazacağım fikri de oluşmadı. Bu yüzden teşekkür etmeye geldim :)
      İki Şehrin Hikayesi uzun zamandır okumayı istediğim bir kitap ve Balzac okumak için de bir kitap seçmeye çalışıyordum, Goriot Baba olacak demek ki :)
      Kaleminize sağlık. İyi günler.

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar