Tiny Star Şafağın Kızı Yona (Akatsuki no Yona) Anime Tanıtımı ve Yorumu – BCP Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Leylaklar açmış gördün mü? I BCP Nisan

 Merhaba! Böyle bir başlık atarak başladığım yazıyı leylaklar solmaya yüz tutarken paylaştığım için üzgünüm :') Aslında bayram haftasında İstanbul'da ve Konya'da izleyip fotoğrafladığım bütün çiçekleri paylaşmak istemiştim. Ama birbirinden güzel çiçekler galerimi doldurduğu için kısıtlama yapamadım ve niyet ettim bu baharın bütün çiçeklerini paylaşmaya 💐🌸🏵🌹🌺🌻🌼🌷☘🌱🌳 Blogları Canlandırma Projesi'nin bu ayki teması " Bilimkurgu, Fantastik, Fantazi, Doğa ve Bahar"dı. Ben doğa-bahar üzerine bir şeydense baharın kendisinden söz etmeyi, daha doğrusu baharın kendisini izlemeyi seçtim :)  Telefon kameram profesyonel değil ama kalitesi ve rüzgar izin verdiği kadarıyla çektik bir şeyler :)  Fotoğraflara bakarken arkada şu şarkının çalmasını tavsiye ederim: Ezginin Günlüğü - Hişt Konya'da kaldırımlarda ve arsalarda gördüğüm mini mini gelincikler Konya Kyoto Japon Parkı'na giden yol. O yolun kaldırımına dökülen sakuralar Parkın ön duvarını örten bambular P

Şafağın Kızı Yona (Akatsuki no Yona) Anime Tanıtımı ve Yorumu – BCP

 Merhaba!

Blogları Canlandırma Projesi’nde Ağustos ayı temamız savaş, yolculuk ve tarihti. Üç seçeneği de içinde barındırması hasebiyle bu animeyi seçtim. Kendisi Top 11 animemden biri. Ancak hemen belirteyim 1.5 sezonu çekildi ve animenin devamı gelmedi. Mangası dolu dizgin devam ediyor. Tarihi bir hikaye, yolculuk kısmı var ancak geze geze ekibin tamamlandığı ve savaşların başladığı kısım animeye yetişmemiş, son bölümleri (ovalar) saymazsak savaş içeremiyor bile diyebiliriz. Mangası Komik Şeyler Yayınevi tarafında Türkçeye çevriliyor. Bende de ilk cildi var (Çünkü SooWon orada :D)

İsim: Akatsuki no Yona

Bölüm sayısı: 24 + 4

Tür: Aksiyon, macera, fantastik, romantik, shoujo

Puan: 8 (My anime list, ve benim görüşüm)

Favori Karakterim: Soo Won sama

Özet: Kore'de Kouka Krallığı’nın kızıl saçlı güzel ama saf prensesi Yona başrol. Babasının suikaste uğraması sonucu o ve yakın koruması saraydan kaçmak zorunda kalıyor. Sonradan öğrendikleri bir antik efsaneye göre doğaüstü güçleri olan dört insanı (ejder diyoruz çünkü ejder tanrılardan almışlar yeteneği) aramaya başlıyorlar ki güçlenip düşmana karşı koyabilsinler, bu sorada Yona da güçleniyor tabi.

Karakter karakter yorum yapmak isterdim ama karakterler hakkındaki ilk izlenimlerinize etki etmek istemem 😊

Yeterince popüler bir anime olmasına rağmen neden animesi devam etmedi hala anlamış değiliz ancak Kimi ni Todoke (Senden Bana) animesi 10 sene sonra yeni sezon verdi geçen gün. O yüzden hala umutluyuz :’)

Animedeki komedi ögeleri yerinde ve bence komik, hehe, aksiyon, dövüş, görüntü kalitesi ve karakter tasarımı da iyi. Romantizm çok yavaş ilerliyor. Esas oğlanımız romantik anime sevenlerin en sevdiği karakterlerden, ben pek ısınmadım, animede 6. Sıramda falan. Yeri gelmişken,

Karakter sıralamam şöyle: Soo Won, Jae Ha, Zeno, Ki Ja, Shin Ah, Kouren, Hak

Doğal olarak tavsiye ederim, çok severseniz mangasını okursunuz. Aylık ya da 20-25 güne bir çıkıyo bölüm. Çizer sağolsun bölüm uzunlukları tatmin edici <3 Şu an 41 cilt var ve devam ediyor.

İzleyenler için şu hesap güzel video editleri yapıyor, şurada da güzel bir Zeno editi var. 

Sevgiler 😊

Yorumlar

  1. Konusu güzel aslında ama bazı karakterlerin çizimi beni çekmeyince izleyemiyorum. Şu an karar veremedim. :)) Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al benden de o kadar. Karakterler çirkin çizilince ya da animasyon kalitesi düşük veya çok eski olunca izlemek istemiyorum.
      Ama ama ama ben bunları sevmiştim ya haha kimler hoşuna gitmedi acaba?
      Teşekkür ederim 🙈

      Sil
    2. Kızla yanındaki kısa olanları sevmedim. Yapay geliyor.
      Bir de çoğu anime kızları ergen gibi ve garip tipli oluyor, kıyafete bile bakarım. İtici gelirse izlemem. :))

      Sil
    3. Kız ve yanındaki kısa favori listemde yok, diğer kısa sarışın olan 3. Favorim hehe.
      Kız zaten ergen, biz yaşadığı acılarla nasıl güçleniyor onu izliyoruz.
      Yazık pek de severdim yorumlarından mahrum kalmak üzücü 🤧
      Teşekkürler 💮

      Sil
  2. Anime ile bir turlu yakinlasamadim ama uzak dogu tarihi konusunda eksikligim beni rahatsiz ediyor. Hazir onumuzdeki ay bcp konusunda uzakdogu iken ben de uzakdogu ulkelerinden birinin ya da bolgenin tarihi ile ilgili birseyler okusam iyi olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hee hiç izlenmemişse Miyazaki'ninkiler gibi kült filmlerle başlamak daha iyi olabilir.
      Konu uzakdoğu ise benim için bir değişiklik olmayacak 😂 ama tarihi konusunda pek az şey biliyorum yazınızı heyecanla bekleyeceğim 🥳

      Sil
  3. bütün bilgiler için tenk yuuuu :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar