Tiny Star GinTama Anime tanıtım ve yorumu I BCP Ocak Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Leylaklar açmış gördün mü? I BCP Nisan

 Merhaba! Böyle bir başlık atarak başladığım yazıyı leylaklar solmaya yüz tutarken paylaştığım için üzgünüm :') Aslında bayram haftasında İstanbul'da ve Konya'da izleyip fotoğrafladığım bütün çiçekleri paylaşmak istemiştim. Ama birbirinden güzel çiçekler galerimi doldurduğu için kısıtlama yapamadım ve niyet ettim bu baharın bütün çiçeklerini paylaşmaya 💐🌸🏵🌹🌺🌻🌼🌷☘🌱🌳 Blogları Canlandırma Projesi'nin bu ayki teması " Bilimkurgu, Fantastik, Fantazi, Doğa ve Bahar"dı. Ben doğa-bahar üzerine bir şeydense baharın kendisinden söz etmeyi, daha doğrusu baharın kendisini izlemeyi seçtim :)  Telefon kameram profesyonel değil ama kalitesi ve rüzgar izin verdiği kadarıyla çektik bir şeyler :)  Fotoğraflara bakarken arkada şu şarkının çalmasını tavsiye ederim: Ezginin Günlüğü - Hişt Konya'da kaldırımlarda ve arsalarda gördüğüm mini mini gelincikler Konya Kyoto Japon Parkı'na giden yol. O yolun kaldırımına dökülen sakuralar Parkın ön duvarını örten bambular P

GinTama Anime tanıtım ve yorumu I BCP Ocak

 Merhabaaaaa

Bugün absürd komedi bir animenin tanıtımını yapacağım, çok eğlenceli hissediyorum hehe :D

Özet: Hepimiz Japon şogunluklarının bitişini ve modern imparatorluğun kuruluşunu az çok biliyoruz. Burada, tam o geçiş evresinde gelen şey imparatorluk ve modernlik değil, uzaylılar oluyor. Samurayların uzaylılarla destansı bir savaşı oluyor ama kaybediyorlar ve  geleceğin Edo'sunda (Edo, Tokyo'nun eski adı) gene kılıç taşıma yasağı olan bir ortamda başrolümüzün samuray olduğu bir absürt komedi başlıyor. Başrolümüz yanına iki çocuk da alarak "ne iş olursa yapılır." tarzı bir dükkan açıyor, bize de eğlence çıkıyor. Başrol hariç önde gelen karakterler tarihi kişilerden ve kuruluşlardan uyarlanmış. Misal şogunluğun Shinsengumi polis teşkilatı aynı isimle burada da var, önde gelen yöneticiler ve samuraylar burada da var ama isimleri ile oynanmış şekilde ve tarihteki halleriyle alakaları pek yok. Tarihi başta olmak üzere her şeyi alaya alan bir anime-manga. Siyasetçileri, TV dünyasını, diğer animeleri vs. ne ararsan, parodisini yapıyor.

(Karakterler vs. gerçek hayattaki halleri)
(Burada öğrenciler sınavlara bunların çarpıtılmış isimlerini yazmışlar diye şikayet almış anime, ona cevap veriyor karakterler)
(diğer animelerle alay ederken)
Ayrıca mangaka yani çizer de kendini bir goril olarak animeye ekliyor, arada bir sahneleri çıkıyor xd üzerinde "ben" yazan sarı bir t-shirt giyiyor goril abimiz:
("Şöyle bi düşününce yaşamak da amma zor. Cheescake olmak istiyorum")

En iyi animelerden biri. GOAT (Tüm zamanların en iyisi) diyorlar ya, esas karakter, Sakata Gintoki ondan. IMDb'nin anime versiyonu olan My Anime List'te en sevilen karakter listesinde şu an 12. sırada. ama başladığımdan beri ondan söz etmedim. Animenin bir bölümünün yarısında görünmediğinde şu kadar dakikadır ekranda değilim diye şöyle atlıyordu, buraya da atlayacak:

Komedi seviyesini göstermek için isminin anlamından bahsedelim. "Gin" gümüş demek, esas karakterimiz gümüş saçlı olduğu için + "tama" yumurta veya top anlamına geliyor. Yaniiiii evet. Gintama'da espiri seviyesi herkesin kaldırabileceği seviyede değil. İzleyen çok çok eğlenir ama o dünyaya girmezseniz mideniz de bulanabilir :D 

Bölüm sayısı fazla ama başlarda her bölüm başka bir hikaye işleniyor o yüzden dilenilen zamanda izlenebilir. Sonradan daha fazla bölümü kapsayan olaylar başlıyor ve sonlara doğru bütün animelerde olan trajediler artıyor. Ve gittikçe günümüze yaklaştığı için daha net ve iyi animasyon kalitesi görüyoruz. 

Hemen hemen bütün karakterleri seviyorum. Bölümlerin isimleri, bölümü kısaca özetleyen çatlak özlü sözler oluyor. Şöyle:

(Kaynak: Şu ana kadarki görseller kardeşimin izlerken aldığı ekran görüntülerindendi :)

Gintama'yı çok sevmemin nedeni, acıya rağmen gülümsemeyi ve hayata devam etmeyi göstermesi. Japonya'da hayatınızı değiştiren animeler anketinde 1. sırada yer almıştı. Anime dünyasının antideprasanı gibi bir yapım. 

Aa, ayrıca, bu yapımı live action filmiyle keşfettim. İki filmi olan bir seri, umarım devamı gelir. Fragmanı izleyip yadırgayıp kapatmıştım. Sonra baktım sevdiğim üç beş aktör var, izledim. Gülmekten ölüp çok sevdim ve animesine başladım :) Film vs. anime karakterler de şu şekilde:

(Oyunculardan bazılar: Shun Oguri, Masaki Suda, Kanna Hashimato, Miura Haruma, Ryo Yoshizawa, Masaki Okada)
Bu arada anime yıllar sonra başrolünü oynayacak Shun Oguri'yi bir bölüme Shunnosuke Oguri diye eklemişti xd 

Biraz özlü söz paylaşıp bitireyim, bir de şurada 40'ı aşkın söz var.

(Harakiri yapmak üzere olan arkadaşına söylediği söz: Güzel bir ölüm düşünecek kadar vaktin varsa sonuna kadar güzelce yaşa.)
(Gece, şafaktan hemen önce en karanlık halindedir. Ama gözlerini açık tut. Eğer bakışlarını karanlıktan kaçırırsan yeni günün ışıklarından kör olursun. Öyleyse önündeki gece ne kadar karanlık olursa olsun gözlerini açık tut.)


Blogları canlandırma Projesi'nin Ocak ayı teması komedi/mizah/müzik idi. Bu kapsamda yazdım :) 
Sevgiler!






Yorumlar

  1. Çok şeker anlatmışsın, gülümseyerek okudum. 😀 Merak ettiğim bir animeydi ama çizimlerinden mi ne ilk bölümü izleyince hemen devam edesim gelmedi. İleride biraz daha bakmaya çalışayım. 🙃 Başrol komik ve tatlı gerçekten. Diğer animelere de yer verilmesi hoş olmuş. 😀🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Güncel animelerdeki görüntü kalitesine alışınca eskileri izlemek iğreti durabiliyor, anlıyorum ama değiyor buna hehe. Keyifli seyirler 😍🥳🥳

      Sil
  2. Senin ve Duygu'nun yazıları sayesinde animelere merak saldım ama izleme kısmına henüz geçemedim o ayrı bir konu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Körle yatan şaşı kalkar. Yakındır inşallah izlemen 🤣

      Sil
  3. teşekkür ederiz bu eğlenceli ve komikli bilgiler içün :)

    YanıtlaSil
  4. Çok detaylı, bol görselli bir tanıtım olmuş. Emeğinize sağlık.
    "Gintama'yı çok sevmemin nedeni..." diyerek başladığınız bir paragraf var. İlginç geldi
    Animeler konusunda yeterli bilgiye sahip değilim. Siz gençlerden öğreneceğimiz çok şey var.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Usta yönetmen Miyazaki ile başlamaya ne dersiniz? Ruhların Kaçışı Oscar da almış kült bir anime filmidir. Keyifli seyirler.

      Sil
  5. Selamlar,
    Çok keyifli bir yazı olmuş. Çok fazla anime izledim diyemem ama o kadar güzel öneriler geliyor ki keşke bir sürü boş vaktimiz olsa da hepsine bakabilsek.
    Yeni yazılarda görüşmek üzere :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ah evet keşke bir sürü boş vaktimiz olsa :')
      Görüşmek üzere 🌞🌼

      Sil
  6. En sevdiğim animelerdendir. Yazın güzel olmuş daha önce keşfetmeyenler için gayet açıklayıcı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yiaaaa Gintama izkeyen o kadar az insanla karşılaşıyorum kiiiiii! Çok sevindim izlediğine 💛💛💛🎉
      Teşekkürler 🌼

      Sil
  7. Animelerin bölümleri bizim diziler gibi çok uzun süreli mi oluyor acaba? İzlemeye başlasam mı diye düşündüm ama gözüm korktu uzunsa diye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziler sanıyorum sadece bizim memlekette saatler sürüyor :) Ama animelerin animasyon süreci çok zahmetli o yüzden en popüler seriler bile iki yılda bir 20 küsür bölüm gelir. Bütün animelerde bölümler 20 dakikadır :) Kısacık olması bölümlerin, izlenme sebeplerinden biri olabilir. Örneğin kahvaltıda bir Gintama bölümü açıp izlerim arada
      Ölüm Defteri külttür, 37 nölümlük iyi bir hikayedir. Oradan başlayabilirsiniz, eskiden herkes oradan başlardı :D Sonra severseniz daha uzun serilere bakarsınız: Kaç sezon ve bölüm olduklarını ve tamamlanıp tamamlanmadıklarına dikkat edin. Keyifli seyirler şimdiden.

      Sil
    2. Ölüm Defteri'ni not aldım ama biraz da adından ürperdim. :)

      Teşekkürler...

      Sil
    3. Rica ederim. Birkaç ölüm meleği var ama korkunç değil, rahat olun :)
      Keyifli seyirler ✨
      Rica ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar