Tiny Star Character (2021) Film Yorumu Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Jujutsu Kaisen: İtadori neden Sukuna için mükemmel bir taşıyıcı ve rakipti?

  Jujutsu Kaisen: İtadori neden Sukuna için mükemmel bir taşıyıcı ve rakipti? Merhaba, Bugün burada aslında Duygu'nun Mekanı 'ndaki karakter tahlillerinden yapmak istemiştim ama beceremedim :D Zaten bunu biliyordum ama yapacak bir şey yok elimizden geldiği kadar diyeceğiz ama beceremeyişimin sebebi çok uzun olması 2 karakteri birden yapmak istedim ve o da sanırım 3 sayfalık yazı oldu. Ama zaten izlemeyenler için her şey anlamsız olacaktır. Gene de kimmiş bunlar nasıl bir ilişkileri var ki tahlil ediyorum kısaca yazayım: Sukuna dediğimiz kişi 1.000 yıl öncesinin Lanetlerin Kralı diye anılan çok çok güçlü ve zalim bir lanet. Önceleri insanmış sonradan lanete dönüşmüş ve bütün sahirler falan toplanmışlar da zar zor bunu yenmişler. Ama yenmeleri de onu yok etmemiş 4 tane kolu var bunun, bütün parmaklarına ruhunu dağıtmış ve dinlenmeye çekilmiş. 20 parmak var ve yok edilemiyorlar anca işte kilit altında tutacaksın ama ne kadar tutarsın yani. 1.000 yıl sonra bizim esas karakter

Character (2021) Film Yorumu

Merhaba!

Bugün suç, gerilim tarzı bir Japon filmiyle karşınızdayım.


 Tür: Suç, Gerilim

Yönetmen: Akira Nagai 

IMBd: 6.4

Puanım: 7

Oyuncular:

Özet:
Yamashiro Keigo (Masaki Suda), popüler bir manga sanatçısı olmak ister. Çizime doğal bir yeteneği vardır ancak iyi kişiliği nedeniyle kötü karakterler yaratamaz. Bu yüzden de bir manga sanatçısına asistanlık yapmaktan öteye geçemez. Manga sanatçısının isteği üzerine, mutlu bir ailenin eskizini çizmek için bir eve gider. Ancak orada dört ceset ve yabancı (Fukase Satoshi) bir adamla karşılaşır. Keigo, polise hiçbir şey bilmediğine dair yalan söyler ve gördüğü adamı, "34" adlı mangasının kötü karakteri olarak çizmeye karar verir. Manga yayınlandığında, büyük başarıya ulaşır ve Keigo'nun hayali gerçek olur. Fakat o sırada, mangasında çizdiklerine çok benzer cinayetler gerçek hayatta gerçekleşmeye başlar. Katil, Keigo'nun karşısına çıkar...

2021 yılında izlemek için sabırsızlandığım 3 filmden biriydi bu. (Diğerleri Rurouni Kenshin the Final -Beginning ile Tokyo Revengers) Kenshin, Netflix'e düştüğünden daha erken kavuştuk ama diğer ikisi için bu seneyi beklemek zorunda kaldık. Bu üçü arasında iyi film sıralaması yapsam şöyle olur:

>>

(Kenshin'i En iyi Japon Filmleri listemde ikinci sırada kısaca yorumladım. Ona özel bir sayfa yazmam lazım aslında :) Tokyo Revengers için de uzun bir değerlendirme yazım var.)

Sırasıyla karakterler: Katil, Mangaka, Polis, Mangakanın eşi, daha üst Polis

Filmin fragmanına hemen atlama sebebim Shun Oguri (polis) ve Masaki Suda (mangaka) Bu ikisini ikinci defa aynı filmde izliyorum. Gintama filminde de çok iyiydiler, orada Shun patron, Masaki de elemanıydı ve bir komedi filmiydi :) Tiplere bakın:

Fragmanı izleyince çok sevdim ve yolunu gözlemeye başladım. Kardeşlerimle izledik, heyecanlı ve zevkliydi. O yüzden tavsiye ederim. Manga çizimleri çok iyiydi. 

Katili çizdi burada. Filmin bi" yerinde katil, öldüreceği bir çocuğa gösterdikten sonra "Bana benziyor di mi" demişti, garibim de saf saf "he ya" diyor
he canım çok havalı
Bu, ilk cinayetin işlendiği evi çizdiği sayfa ve polisin repliği
Bu da polisi yani Shun Oguri'yi çizdiği sayfa :)
Çizimler demişken, filmdeki manga 34'ün polisini keşke daha fazla görebilseydim, birkaç sahnede görebildik ama okumayı çok isterdim çok güzel çizilmiştiiiiiii, bi webtoon karakterine daha çok benziyordu.
34 gerçekte olsaydı bu şekilde okuyacağıma eminim:

 Katilin ilginç yüz ifadeleri vardı, çok şekerdi bazen. İncinebileceği çok basit sözlerde "Al işte üzdünüz çocuğu..." diye gülüyordum. En sevdiğim repliği: iyi misiniz? sorusuna cevabı: İyi değilim:) Daijoubu janai desu:

Mangakanın katili görmesi şöyle:
Fukase'yi ilk defa izledim, şarkıcıymış da. Masaki de şarkıcı ve Japon Akademi Ödülü var.  Her neyse, bu filmde en çok hangisini sevdiğime karar vermekte zorlandım ama sanırım Fukase (katil) number 1. Sonra Shun Oguri ve sonra da Mangaka, belki Shun'u daha çok sevmemin etkisi var. Ama Shun'un filmdeki son sahnesinden memnun değilim, gerek yoktu hiç :/ Bu adama polislik çok yakışıyor. (Başka bir polis performansı için bknz. The Museum) 
Bu arada katil çok tedbirsizdi. Peşinden polisi bu kadar koşturacak zekası yoktu nasıl becerebildi diye düşünmedim değil. 🤷
 Japonlar kan olayını epey abartıyor filmlerinde. Bunda da vardı tabi, de akıp fışkırdığı sahneler yoktu bu bakımdan iyi.  Ama en çok içimin gittiği sahne şu oldu...Ay eklesem mi ki? Neyse fotodan canınız yanmaz heralde.
Bitiş şarkısını hatırlamıyorum, filmin heyecanından kulaklarım duyamadı :D 
Fragmanı ekleyerek bitireyim.


Seida Sevda. 



Yorumlar

  1. İlginçmiş gerçekten. Ama mangaka katili oynayan karakterden daha çok katile benziyor. Tam tersi olabilirmiş roller. 😀 Fırsat olursa izleyim, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fragmanı izlerken mangaka şizofren de asıl katil o mu acep diye düşünmedim değil 😂😂 Fukase çok şekerdi 🍬 şeker şeylerin psikopat olması da çok güzel 😅
      Teşekkürler, izlediğinde umarım beğenirsin💐

      Sil
  2. Kadroyaaaa bakıııın! Konuya bakın ve bir köşede sessizce ağlayın :) Gideyim de izleyeyim filmi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi ya kadro çok iyi🔥Umarım sen de keyifle izlersin. Nasıl bulacağını merak ediyorum 🤭

      Sil
  3. iyi değilim :) peki izlicem bunu da diğer ikisini de peku, suç gerilim çok severim zatensi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Diğer ikisi böyle polisiye film değil ama.

      TR: aksiyon, suç, dram. IMDb: 7 (anime ve manga ve oyuncular popüler diye yoksa Character daha iyi bence)

      R.Kenshin: aksiyon, macera, dram. IMDb: 7 küsur

      Teşekkür ederim 🎈

      Sil
  4. Shunsuke Seida'nın ölmesini hâlâ kaldıramıyorum ya, hiç beklenmedik anda pisi pisine gitti. Vasıfsızın teki tarafından bir de... "Öldürmek istememiştim. Üstelik de bekardı."dan sonra yaşadığım şoku unutmam herhalde ahah. Kurtulur derken bi bıçak darbesi daha, sonra bir tane daha ve sonra... Ah be Shun ��
    Katil çok şeker bir şeydi. Mahkemedeki o güzelim hareketlerini koymaman üzücü olmuş ����
    Koyduğun o fotoğrafta için değil elin gitti. "Ayyy!" diye elimi elime götürdüm, çok pis sahneydi, insan istemsizce elini çekip titriyor��

    YanıtlaSil
  5. ⚠️ SPOİLER⚠️
    Bu filmi yıllar sonra Shunsuke'nin pisi pisine gittiği film olarak anacağız sanırım :') o beceriksiz adam vs. Mükemmel polis Shun ve sonuç bu 🤷
    Mahkeme salonundaki haline ben de bayılıyorum. Saçını taramıştı ya bi aydınlanmıştı :D zaten ifadesi mük 👌
    Fragmanda gördüğümde bu kadar seveceğimi düşünmemiştim.

    YanıtlaSil
  6. Filmin tanıtımını görünce meraklandım, izlemeden yorum yapmak istemedim, izledikten sonraysa blogu bulamadım :o

    Film gerçekten iyiydi ama karısının ikiz bebek bekleyeceğinden "hamileyim" dediği anda emin oldum, korku klişeleri barındırsa da shun oguri'yi filmin orta yerinde çat diye çıkarmak gayet beklenmedikti benim için, gintama sonrası bendeki karizmasını geri kazanmışken hem de...

    Açıkçası japonlar değişik insanlar, çok saygılı ve kurallara uyan bir topluluk olsalar da şiddete ilgilerini ve ehilleştirdikleri vahşiliği ilginç buluyorum... pek çok mangakanın kopya cinayet karşısında suçlu hissetmek yerine heyecan duyacağına eminim o nedenle adam mangakayı kendine benzettiğinde haklı buldum ve filmde bu meselenin gerçekçi işlenmediğini düşündüm, sorumluluk duyguları güçlü ona lafım yok ama şiddete ailesini bulaştırması apayrı bir isteği barındırmaya daha müsait, mangaka karakteri daha derin ele alınabilirdi.

    Oyunculuklar beklediğimden iyiydi, tavsiye için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Tavsiye üzerine izleyip tavsiyeyi aldığın kişiye yorumunu söylemek çok güzel. Düşüncelerini duyduğuma sevindim 🥰
      Shun Oguri'nin ölümünde ağzımız açık izledik. O beceriksiz şey nasıl olur da iyi polisi öyle yenebilir 😶 pisi pisine gitti yeminle.
      Mangakanin ailesini bulaştırmasinda endişelendim aile için, ulen naptın, diye. Ama dediğin gibiyse daha fena 😂
      Diğer oyuncuları tanıyıp sevip takip ettigimden bu filmde sadece ilk kez karşılaştığım Fukase'nin oyunculuğu ilgimi çekti, zaten karakterin hareketleri defalarca izlediğim biri olsaydı da ilgimi çekerdi :)
      Gerçekten de Japonlar çok şiddet düşkünuler. Ülke Amerika'nın ordu yasağı sağolsun pek barışçıl olsa da samuray kanı unutmuyor.
      Kadının hamilelikte sürpriz demesine sinir oldum. Etrafında dönen dört kişilik aile cinayetlerini görmüyor musun be kadın...

      Teşekkür ederim yorum için 💐

      Sil
  7. Kurgusu ilginç filmlerden biri, izlersem seveceğimi düşünüyorum. Öneri için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurgu güzeldi, bazı yerlerde bozdu ama izlenir. Rica ederim ve teşekkürler :)

      Sil
  8. İzlediğim bir film. Çok başarılı bulmuştum. Özellikle seri katil ve manga çizimcisinin arasındaki gerilim çok heyecan vericiydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de aynı fikirdeyim. Sizin de sevmiş olduğunuzu bilmek güzel :))

      Sil
  9. Filim bence güzel gerildimi ,evet ama bağzı detaylar benim için çok yetersizdi örneğin sonda çocukla kadına ne oldu,katilin orijinal kimliği, özelikle ikiz Bebek konusunda bir baba nasıl bilmez çok saçma geldi,hem o polisler neydi planı kendileri kurdu olay yerinede en geç onlar giti çok mantıksız ve şu ikinci katil onunla bizim ki nasıl tanıştı çok öğrenmek istiyordum 😓 ama en gereksizdide karizmatik polis memurunun ölümü Ahhh ,oyuncular bir harikaydı ben bayıldım 😳 hele de çizer o nasıl bir karaktere bürünmek 😍çok konuştum kısacası izlenilirmi evet kesinlikle bir şansı hak ettiği 🖤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız.
      Filmin heyecanı üzerimdeyken sıcağı sıcağına yazdım yorumu o yüzden daha bir olumlu yaklaşmışım. Ama şimdi üzerinden zaman geçtikten sonra daha tarafsız bakabiliyorum.
      Dediğiniz mantıksız şeyler var gerçekten. İkiz olayı benim de canımı sıktı ama spoiler vermemek için yazamadım 💔
      Teşekkür ederim 🙈

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar