Tiny Star TOKYO REVENGERS YORUMU: Manga / Anime / Live Action Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Yeni Açılan Bir Sayfanın Getirdiği Yoğunluklar

 Merhaba! Blogları ziyaret edemediğim için günah çıkarmaya geldim :)  Zaten oldum olası aktif değildim. Blogları Canlandırma Projesi sağolsun bir iki ayda bir yayın yapıyorum öyle de bir enerji :D İki ay önce bir işe başladım, başka bir şehre taşındım ve neredeyse tek başıma yaşamaya başladım. Ailecek çalıştığımız tekstil atölyemiz dışındaki ilk iş tecrübem olduğu için epey dikkatimi vermem gerekiyor, sanırım. Ait olmadığım bir yer neticede (Akademi) Ama alışmak çok kolay oldu ve buradaki yoklamalardan kalmamın nedeni burada yatmıyor. Sorun şu ki yüksek lisans tezimi şu haftalarda -hadi zorlayalım aylarda- vermem gerekiyor. Ve sanırım uyumamam lazım ☠ Help-  Tezi bitimek gerektiğinden tez dışında okumalar yapmak vicdanı zorluyor. Ve tabi gerginlik ve stresi bomboş dursam bile üzerimde duruyor. O yüzden kimi BCP temalarını kaçırmayayım diye kendimi zorlamak dışında bir aktivite yaptığım yok.  Demek o ki tez bitince bütün yazılarınıza bakacağım inşallah 🙃 Şimdilik yokluğumu mazur görmen

TOKYO REVENGERS YORUMU: Manga / Anime / Live Action

Helloo


Yeni senenin ilk gününde eski senenin son BCP temasıyla karşınızdayım! Aralık ayı teması zaman yolcuğu ve paralel evrendi. Millet, zamn yolculuğuna bayılırım, yazabilirsem eğer bu temada bir roman düşünüyorum hatta ama yazamıyorum😓Her neyse pek çok seçenek arasından bunu seçtim.
Özeti şöyle: Ezik bir part time çalışan Hanagaki Takemichi, haberleri izlerken bir mafya örgütünün iç çatışması sırasında orta okuldaki sevgilisi Tachibana Hinata'nın öldüğünü öğrenir. Ertesi gün de metro rayına itilir ve tren buna çarpacakken gözlerini açtığında 12 yıl geriye gittiğini görür. Kısaca ifade edersek, çocukluk aşkını kurtarmak için geçmişe giden bir Takemichi izliyoruz. Geçmişte bu mafya örgütü henüz bir çocuk çetesi ve çeteye girip dağıtmaya çalışıyor ki iç çatışma çıkmasın, kız ölmesin. Ama bakalım ne zorluklar bekliyor reizi. Tokat atmayı bile beceremeyen crybaby, sürekli dayak yiyerek motorcu çetesinde nasıl tutunacak? Anime ve live action fragmanları türkçe altyazılı olarak ekledim aşağıya.

MANGA


Tokyo Revengers, Mart 2017'de yayına girmiş bir manga (Japon Çizgi Romanı). Bu sene Japonya'da en çok satılan 3. manga oldu. 1. Jujutsu Kaisen (Yakında filmi sinemalarımıza girecek heyecanla bekliyorum) Manga şu an 24 cilt ve devam ediyor. Japonya'da Salı günleri bölümü yayınlanıyor ve gecesine kadar İngilizce ve Türkçeye tercüme edilmiş oluyor. Her bölümü okuma süresi 2 dk -_-  En son 235. bölüm yayınlandı sanırım.
 Mangakanın hikayeye başlaması şöyle; adam ergenliğinde bir çocuk çetesine üyeymiş. Editörü demiş "yazsana ordan bi şeyler." Bu da, ee ben on yıl öncesinin halini biliyorum şimdiyi bilmem, derken zaman yolculuğu fikri doğmuş. Adamın çocuk çeteleri hakkındaki bilgisini, 2008'in şu keko serserisini göstererek ispatlayabilirim :D

ANİME
Anime versiyonunun ilk sezonu Nisan-Eylül 2021'de yayınlandı, 2. sezon hazırlanıyor şu an. Animesini sevdim, ama yavaş ilerlediği yönünde eleştirilerde haklılar. Şu an manganın çeyreğine anca geldi, ki devam ediyor hikaye. Şarkısı güzel: Crybaby

CANLI AKSİYON FİLMİ
Film henüz Türkiye'de yayınlanmadı, yayınlanacak gibi durmuyor o yüzden internete düşmesini bekliyorum. Geçen sene çıkan filmler arasında beklediğim 3 filmden biriydi. Ve bu sene Japonya'da en çok hasılat yapan 1. film oldu! Manga ve animenin popülaritesinin etkisi büyük. On yılın efsanesi Rurouni Kenshin'i geride bırakmasına sinirlenmiş olabilirim :)) İkinci filmin dedikodularına bakıp animeden çok daha hızlı ilerlediğini düşünmüştüm ama animenin bir sezonu bile sığmamış gibi duruyor. Filmde başrolü oynayan Takumi Kitamura'yı pek sevmezdim, bununla birlikte seveceğim. Ama önemli olan o değil, Mikey! Yoshizawa Ryo'nun bayıldığım karakterleri vardı ve serime Mikey olarak eklenmesi, beklemediğim bir şeydi. Ryo demişken sevdiğim diğer karakterleri sırasıyla: 


Edit: İzledim. Güzeldi. Ama herkese tavsiye edeceğim bir film değil. Karakterler çok iyi canlandırılmış. Takemichi, Mikey, Draken, Hinata, Kisaki... Çok iyiydiler ya. Akkun karakterini sevmezdim mesela, filmde sevdim. Ama Hanma'yı filmde de sevmedim, seven orada da sevmiş ama :) Ha, ilk sezonu yarıladılar anca. Bütün hikayeyi filme çekseler bu hızla 4-5 film lazım.

Japon yapımların bir yeni çağ yaratma ideali var. Şu ana kadar pek ilginci gelmemişti ama Mikey, serseriler için yeni çağ yaratma derdinde. Çok gülmüştüm buna.
Her neyse, en sevdiğim karakterler sırasıyla şöyle:
Senju, büyük resmi hak ediyor, şaka şaka, onu eklemeyi unutmuşum  önceki fotoya :D Mikey'le yakın olmasını isterdim ❤️ Filmde bu listeden üç kişi var sadece, Animeye de sonuncu arkadaşı girmesi 2-3. sezonu bulur. Kazutorayı ekleme sebebim çok yakışıklı :DD ve iyi bir insan ha? Bu arada Naoto'nun live action halini sevmedim:/
Bu arada, şiddet sahneleri çok. Küçücük çocukların yedikleri haltları görüp rahatız olabiliyoruz. Büyüyünce mafya olacak tipler tabi bunlar da, Japonya'da akran zorbalığı çok yaygın maalesef. Türkiye'de de bunu izleyip online çete kuran çocuklar olduğunu duydum. İnsta sayfalarını rahatsız etmişler. Anime çizgi filmdir deyip çoluk çocuğa izletmezler umarım. 

Not: Çete simgesi olarak kullanılan Nazi işaretinin Nazilerle alakası olduğundan bihaberler Japonlar. Gençler arasında sık kullanılan bir emoji şu günlerde.

Bu arada, bu temada animesi, canlı aksiyon filmi ve Netfliks dizisi olan Erased'ı da öneririm (edit: yazar bundan etkilenmiş). Bunun dışında bloğumda kısaca yorumladığım birkaç yapım var, sevdiğim japon dizileri listemde 1 ve 4 numara ile şu film listemde Senin Adın.
Bye Bye!


Manjiro Sevda :D

Yorumlar

  1. Animesini izlemeliyim güzel görünüyor. Manga pek okumadığım için onu atlarım. Anime gibi keyif vermiyor çünkü. Bir de filme çekiyorlar ya çoğunu beğenmiyorum, bu nasıl olmuştur bilmiyorum. Film uyarlamaları hep sönük kalıyor. Güzel tanıtımdı teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ve teşekkür ederim. Evet mangada hareket yok ses yok, müzik yok , renk yok bu yüzden manga okurken büyük eksiklik hissediyorum. Live actionlar genelde sevilmiyor evet. Burada en azından karakterlerin tipi benziyor ve hikayeden sapmamış o yüzden bence kararında. Ama ben de animesini tercih ederim. 🌼💕

      Sil
  2. Daha önce rastlamamıştım ama ilgi çekici. Anne babaların çocukların izlediklerine dikkat etmesi gerek. Geçenlerde çocuğun biri diğerini kalbinden bıçaklayıp, başında tiktok videosu çekmişti. :(
    Not; Pcden girince sol taraftaki popüler yayınlar bölümündeki resimler çok büyük gözüküyor ve resimler yazdığın yazının üzerine gelerek okumayı engelliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın 👏 Ebeveynlerin sorumluluğu çok arttı eskiye nazaran umarım farkında olurlar.

      Ah teşekkür ederim. Haberim yoktu sayfadaki sorundan. Iyi ki varsın okurix🌼💕

      Sil
  3. ismini duymuştum ama okumadım izlemedim baya uzun bir seriymiş :) geçmişe gidip çeteye girmesi ve dağıtmaya çalışması ilginç konu da aklıma şey geldi kesin yanlışlıkla çete lideri oluyordur zamanla istemediği halde hahah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahaahahaha güzel tahmin. Liderin gücünü ve elemanın ne kadar ezik olduğunu görsen bunu söyleyebilir miydin acaba... Ama başrol sonuçta yapabileceği bir şeyler olmalı. Uzunluk konusunda, tamamının 4 sezonu geçeceğini sanmam.

      Sil
  4. Biriksin diye ötelediğim öteledikçe ilerlemeyen yapımlardan biri bu da :') Ben yaşlı insanım unutuyorum sonra aklıma gelince de bu neydi diye ortalıkta dolaşıyorum diye anime / manga dünyasından uzaklaştıkça adamlar efsaneler yaratıyor cıkcıkcık Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :)) Geçen sene çıkanlarda bu ve Jujutsu Kaisen baya beğenildi. Jujutsu'nun bu sene çıkan filmi tüm zamanların en büyük 2. hasılatını yaptı ilk gün (İlki Demon Slayer). Evet, son zamanlar baya canlı geçmiş anime açısından. Adamların hayal gücüne hayranım gün geçmiyor ki yeni bir iyi çıkmasın. Teşekkürler✨

      Sil
  5. hımm japon manga anime yani, peki, pek severim de bu türü, izleyebilirim, saol, geçem hafta ben de üç manga animeyi yazmıştım, elfen lied, last exile, nana :)

    YanıtlaSil
  6. Tam benlik bir anime, umarım tez vakitte izleme fırsatım olur. Erased aklımda zaten ona da öncelik vereceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erased bitmiş bir anime. Live action'da da tek filmde hallettiler. TR live actionina tercih ederim bu bakımdan. O yüzden önce Erased'ı izleyebilirsin. Ama TR'de aşık olunacak çok karakter var 🤭😂

      Sil
  7. Ooo Tokyo Revengers , çok severim. :D Rurouni Kenshin de hakeza öyle.
    Benim favori karakterim Draken'di her zaman :') Onun dışında serideki hemen hemen her karakter çok sempatik zaten :) Çete üyeleri desen aile gibi birbirlerine çok güçlü bağlarla bağlanmış, özellikle mangayi okurken noelde tapınağa gidip eğlendikleri zaman mesela, ya da bunun gibi eski mutlu ve bir arada oldukları günleri okurken ciddi ciddi içlenmiştim :) Evet belki bir masterpiece değil ama her zaman severek hatirlayacagim bir yapım olacak :') Yalnız ben fena duygusal bağ kurmuşum bu seriyle ahahahahsh :D Şaka bir yana cidden çok seviyorum bu seriyi, cry baby falan da akıyor zaten. Higedan grubunu Tokyo Revengers'tan önce Koi wa tsukuzuku yo dokumade mo izlerken I love şarkılarıyla tanımıştım ilk. O dizide de Takeru Satoh'la Your Name'deki başrol kızın seiyuusu beraber oynamıştı, yani tabii yüz vermeyen her işte mükemmel cool erkekle şapşal saf kız hikayelerine karnımız tok ama basroller ilgimi çekince izleyip tatlı bulmuştum yine de. :) Doramalar genelde şirin oluyor zaten :)
    Kenshin'de de Enishi karakterini çok severim. Olayları çok yanlış anlamış olsa da ablası için Battosai'a bilenmesi , intikam peşinde koşması filan çok tatlı geliyor bana , belki de Mackenyu oynadığı içindir, bilemiyorum ahsjsjdjf :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Evet bir masterpiece değil ama her zaman severek hatırladığım bir yapım olacak." Sözünün altına imzamı basabilirim. Gerçekten bu yapım için hislerim aynen bu şekil.

      Draken'e favorilerim arasına katacak kadar ısınamadım ya, şeker değildi belki o yüzden ahshshshs. Ya da gelecekteki kel hali yüzünden mi acaba 😅 ama iyi bı karakterdi.

      Yendi Sensei'i ben de izledim. Klişeydi ama seviyoruz da ya öyle şeyler. Takeru'yu o havalı doktor olarak görmek güzeldi. Şarkısı müzik listemde durur ayda birkaç defa dinlerim. Cry Baby de çok iyi dediğin gibi.

      Kenshin'in animesini izlemedim o yüzden Mackenyu'cuyum ben de. Filmi izlerken her sahnesinde"Enishi-sama😍😍😍" diye tezahürat yapıyordum 😅 Mackenyu'yu da sevdiklerim arasına katıp listemi kabartmiim derken çıkmıştı karşıma. Fragmanı görünce tamam dedim kardeş, sen de gel 😂 şimdi ilk 3'te favlarım arasında.

      Sil
    2. Tendo Sensei* yazmışım aklıevvel klavye kendine göre düzenlemiş :)

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar