İçeriği Paylaş!

Psycho-Pass Anime Tanıtımı ve Yorumu I BCP

 Merhaba, bu ayki temayı kaçırmamak için hemen iki dk geçenlerde izlediğim şu animeyi yazıp kaçcam.

İsim: Psycho-Pass
Tür: Bilim Kurgu
Bölüm sayısı: Bilmiyorum :D 
Özet: Geleceğin dünyasında gelişen teknoloji insanların suç işleme katsayılarını ölçebilen Psycho Pass adlı bir sistem geliştirmiş ve buna göre katsayısı yüksek olan kişiler direkt yakalanarak suç işlemek neredeyse imkansız hale gelmiştir. Başrollerimiz polisler ve infazcılardan oluşuyor. Bunların kullandıkları silahlar da suç katsayısı yüksek olanlarda işe yarıyor, kişinin suç işleme potansiyeli düşükse oyuncak silah gibi bir şeyler ama katsayı yüksekse atomlara bile ayırabiliyorlar. 
Hikaye, yeni mezun başrol kızın cinayet masasına atanmasıyla başlıyor müfettiş olarak. İnfazcılar da suç katsayıları yükseldiği için tutuklanmış ama müfettişlerin psikolojisi bozulmasın diye adam öldürmediklerinden öldürme işlerine bakan, müfettişlerin altında çalışan ve sadece görev sırasında dışarı çıkabilen mahkumlar. 
Neyse, ilk sezondaki esas kötümüz Makishima bu sisteme direnen ve onu yıkmaya çalışan biri. Helal olsun ben arkandayım 👌😘 Zaten bunun için izlemiştim. Suç işlemek isteyen ama bunun için yeterince zekası olmayan kişilere kusursuz suç planları hazırlıyor ve adamlar rahat rahat suçlarını işliyorlar. Esas kızı geçelim, bunun rakibi olan, gönüllerimizdeki esas başrol ise bir infazcı, Shinya Kogami. 
Tanıtım bu kadar. Yorumuma gelecek olursak, bütün yapımı izleyen arkadaşımın (bknz. Duygu) bilgilendirmesiyle sadece  ilk sezon ve bir filmi izledim çünkü başrollerimiz sadece ilk sezonda var! Sonra başka karakterler geliyor falan. Başrolsüz devam sezonları mı olur yahu? Hele manipülatif zekasından etkilenip izlediğim Makishima sadece ilk sezonda var. Tamam olay örgüsü için izliyoruz ama olay örgüsü için izlemiyoruz da :D Benim için zaten ilk sezonda bitmiş oluyor ama neyse gene de infazcı Kogami ve müfettişlerden Ginoza için filmi de izledim, güzeldi o, Rus bir ajan vardı Akira, onu sevdim orada da. 
Yani demem o ki ilk sezon baya güzel, geleceğin teknolojisi, her şeyin yapay zeka üzerinden yürümesi falan baya iyi kurgulanmış. He, bu ayki BCP temalarında biri Yapay Zeka idi, bu kapsamda yazdım. 
Favori karakterlerim: Makishima, Kogami, Ginoza, Akira


Bunu izleyince aklımda dolanıp duran bir ütopya fikri vardı mecburen gelecekte geçen, onu yazasım geldi. Öne çektim yazma planlarımda, bakalım. Hehe, tenkyu Psycho-Pass.

Yazamadım yazısını ama izlediğim en iyi bilim kurgu animesi geçen sene çıkan Pluto bence. Bi bakın derim. 

Ve webtoon teması için iki defa yazısını yazdığım caanım en sevdiğim webtoon olan Death is the Only Ending for the Villainess'ı tekrardan anmadan geçemeyeceğim. İlk cildi Athica yayınevinden çıktı Türkçede:

Yorumlar

  1. :))) pekuuu teşekkürler bu komikli hoş yazı için. pass, pluto pekuuu :)

    YanıtlaSil
  2. Tatlı bir tanıtım olmuş emeğine sağlık. 🥰 İyi ki izledin, düşündüğüm gibi sen Makishima'yı seçtin. Aşık olduğum Kougami'yi ikinci sezonda göremeyince ben de hayal kırıklığına uğradım, olacak iş değil. 😶 Bence Kougami ve Makishima savaşı devam etmeliydi. Makishima daha iyi işlenebilirdi, haklıyken haksız konuma düştü. Kougamim baştan sona hak verdiğim kişi oldu tabii. 💕 Öykünü merakla bekliyorum. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İzlemeyi düşündüğüm bir animeydi ama sen izleyip anlatmasan kalırdı kenarda. Makişima harcandı. Güzel kurgulanmıştı ama hemen de güme gitti. Çok yazık. Bu rekabetle birkaç sezon daha götürülebilirdi bence de. Haklıyken haksız konuma düştü evet. Misal Moriarty, çok iyiydi ve kötülük yaparken bile iyiydi. Bu moriarty olmayı becerememiş bir karakter. O açıdan üzücü. Ahlaken Kougami'nin kararlarını destekliyorum. Ben de ona hak veriyorum başından sonuna kadar. ama işte saçına düşemedim :D açı biraz daha uzun olsa tamamdı benim için. Neyse evet, çözdün artık kimleri sevebileceğimi iyice 😘
      Öykü değil roman. 80 sayfa falan anca katlanabilirim ama haha. Düşünsel arka planı çok öyle şenlik olaylar giremem aklıma olay örgüsü de gelmiyor zaten puuu sadece sistemi kurdum. hmm bakalım bakalım 3. ve 4. dünya savaşlarının ortasında bir zaman :)

      Sil
    2. Evet çabuk bitti Makishima'nın hikayesi. Moriarty hep iyiydi aynen, davasını düzgünce yürüttü, o yüzden destekledik biz de.
      Kougami'nin saç modelini sevdim ben, ona çok gidiyor, kişiliğine tam uyuyor. 😃
      Pardon roman diyecektim. Temeli oturtunca gerisini halledersin, konusu ilgi çekici bence. 😃

      Sil
    3. Canımız Moriarty 🤍 Hadi inşallah, tenkyu so maç💕💕

      Sil
  3. Güzel bir bilim kurguymuş valla normalde bilim kurgu sevmemde anime olunca farklı duruyor 😌

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir animee :) Teşekürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!