Tiny Star İlk Hikaye - Yazarlık Atölyesinde Yazdığım Hikayeler 1 Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Yeni Açılan Bir Sayfanın Getirdiği Yoğunluklar

 Merhaba! Blogları ziyaret edemediğim için günah çıkarmaya geldim :)  Zaten oldum olası aktif değildim. Blogları Canlandırma Projesi sağolsun bir iki ayda bir yayın yapıyorum öyle de bir enerji :D İki ay önce bir işe başladım, başka bir şehre taşındım ve neredeyse tek başıma yaşamaya başladım. Ailecek çalıştığımız tekstil atölyemiz dışındaki ilk iş tecrübem olduğu için epey dikkatimi vermem gerekiyor, sanırım. Ait olmadığım bir yer neticede (Akademi) Ama alışmak çok kolay oldu ve buradaki yoklamalardan kalmamın nedeni burada yatmıyor. Sorun şu ki yüksek lisans tezimi şu haftalarda -hadi zorlayalım aylarda- vermem gerekiyor. Ve sanırım uyumamam lazım ☠ Help-  Tezi bitimek gerektiğinden tez dışında okumalar yapmak vicdanı zorluyor. Ve tabi gerginlik ve stresi bomboş dursam bile üzerimde duruyor. O yüzden kimi BCP temalarını kaçırmayayım diye kendimi zorlamak dışında bir aktivite yaptığım yok.  Demek o ki tez bitince bütün yazılarınıza bakacağım inşallah 🙃 Şimdilik yokluğumu mazur görmen

İlk Hikaye - Yazarlık Atölyesinde Yazdığım Hikayeler 1

 Merhaba, 

Bir aydır Güray Süngü'nin Zeytinburnu Belediyesi Kültür Sanat Merkezi'ndeki Yazarlık atölyesine katılıyorum. Her yazdığım hikayeyi ve hocanın eleştirisini burada yayımlayacağım :) 

Teorik derslerle başladık: Sanat ne değildir, nedir gibi. Tanımlardaki biçim, estetik tarzı kelimeler üzerine konuştuk. Sıkıcıydı :D Kim sever teoriyi :D Tamam tamam, bence böyle başlamalıydı, latife ediyorum.

Sonra geçen hafta hadi ilk hikayenizi yazın, oldu birden. Ben konu düşününce alelade günlük şeyleri yazmakta zorlandığımdan sıradan bir olay yazmaya karar verdim. Sonra bu hikayedeki fikir doğdu. Dün sabah pazar uykumun keyfine varıyorken ilk cümleleri falan yazdım aklımda, ne yazdım bilmiyorum çünkü uyku uyanıklık arasındaki o halde bir şey akılda kalmıyor :D  

Neyse, nihayetinde atölyeden 1,5 saat evvel kültür merkezinin kafeteryasına oturup şunu yazdım. Sonra sıra gelince sahnede hocanın yanına oturup okumaya başladım. (Parantez içi okurkenki durumu anlatıyor, hikayeye dahil değil.)

* * * 

İLK HİKAYE

"Başlayayım mı?" diye sordu. (Hoca, istediğim gibi, "Evet, lütfen" diye onayladı ve cümleyi tamamladığımda kendisi dahil hepimiz kahkahaya boğulduk hehe)

Ah, işte bunu sormayacaktı! Sahip olmasa da az buçuk özgüvenli görünmek istemişti ama ne gezer, daha ilk cümleden bir kararsızlık, bir onay arayışı...

Gerçi bunu okuyor olduğuna da inanmıyordu ya. Tahtaya çıkmayı bırak parmak bile kaldıramayan bir öğrenci olmuştu. Bi' deli cesaretiyle kalkıp çıkmıştı, şu an o karar anındaki düşüncelerini hatırlamıyordu ama odaklanması gereken o değildi. Heyecandan olsa gerek, kendi yazdığı harfler gözlerinden kaçmaya çalışırken peşlerinden koş- koşmalıydı. Ah evet, bir de kelimelerin takılıp kalmaları vardı böyle.

Oysa ilk hikaye ödevi verildiğinde heyecanlanmış -böylesi bir tutuşma hali olmayan heyecan- ne yazacağını düşünüp durmuştu. Hayır, hayır, böyle söylese yalan olurdu. Çünkü daha ilk anda pek sıradan bir şey yazacağını çok iyi biliyordu. Çünkü şahane olaylar kurgulayabileceğine inancı vardı. Aklında dönüp duran sayısız fikir bunun kanıtıydı. Öğrenmesi lazım gelen şey bu sayısız fikri nasıl yazması gerektiğiydi. Bunu çözerse zihninde dolanıp duran ve bir numaralı hayranı olduğu karakterler ete kemiğe bürünebilirdi veya bir samuray gelecekten gelen bir kızla birlikte Fatih'le muhabbet edebilirdi, ya da demokrasiyi monarşi ile birleştirdiği bir ütopya kurabilirdi.

Ama bunun için nasıl yazacağını bilmeliydi. Bu ikincisi içinse hocanın yerden yere vuracağı bir metin yazmalıydı.

Bunu yazdı.

* * *

Evet, hikaye buydu! Alelade bir an yazacaksam, o anı yazıp herkesi kurguya dahil edecektim.

Hocanın eleştirisi:

Zekice, ama olmamış. (:D) Fena değil. Ne anlatacağını bilmediğini anlatmak çok yazıldı. Klişe konu . Ama zekice. En başından itibaren "Başlayayım mı"dan başlayarak parıltılı bir zeka var. 

Roman örneklerinin ilk ikisi güzeldi, sonuncusu (demokrasi monarşi birleşmesi) saçma. 

Güzel bitti di mi? "Bunu yazdı." Bu bir üst kurmaca, meta fiction deniyor buna. 


Yorumum: Neyi düzeltmem gerektiğini anlamadım :D Ben o anı anlatmak istiyordum ama ne anlatacağımı bilmediğimi anlatmışım gibi anladı hoca, demek esas meseleyi anlatmayı becerememişim. Hoca metinle konuştuğu için yazarın beceremediği niyetinden bahsetmedim tabi :D 

Demek meta fiction deniyormuş, seviyorum bunu ve kullanacağım birkaç fikrim var halihazırda hehe.

Ve o ütopya fikrini kesinlikle yazacağım :D


Yorumlar

  1. Vaay harika geçmiş, orada olmak isterdim. Hikayeden de gülümsetti, çok hoş. Hocanın yorumları da ilginçti ehehe. Sen yine de devam edeceksin tabii, bol ilhamlar diliyor ve sonraki anılarını da yazmanı bekliyorum. 🥰🌺 Başlangıcı gerçekten zekice yapmışsın ehehe. Hoca niyetini tam anlamamışsa da olsun güzeldi. Emeğine sağlık. 😃❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😍🙈
      Metni okurken de gülümsetiyorsa ne mutlu bana 😍
      Hoca anlamamışsa ben anlatamadım demek oluyor sonuçta gene yazamadim ahahaha şaka şaka. Hehe.
      Bütün iyi dileklerin için teşekkür ederim yazar hanımcım ❤️ Amin, amin, inşallah

      Sil
  2. evet evet bencesi de zaten zeki, pırıltılı, komik olmuş bakalım daha neler yazacan, sıradan günlük hayattan kesitler şeklinde yaniii :) kolaylıklar başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim efenim teveccühünüz 💮
      Sıradaki konu hüzünçlü: "öyle bakma ben bunlara alışalı çok oldu" temalı, 426 kelimelik bir hikaye yazacağız.

      Nasıl komik yazarım diye düşünüyorum şimdi hehe. Çünkü herkes kara kara üzecek bizi eminim.

      Sil
  3. Güray SÜNGÜ bu alanda iyi biri mi peki? Ondan da bahsetseydiniz keşke...

    YanıtlaSil
  4. Edebiyat çevresinde itibar gören biri. Birkaç iyi edebiyat ödülü aldığı romanı ve hikayesi de var.
    Oğuz Atay roman ödülü
    Türkiye Yazarlar Birliği Roman Ödülü
    Necip Fazıl Hikâye Ödülü gibi.

    YanıtlaSil
  5. Kıh kıh kıh gülmeye başladım okurken ve ofiste herkes noluyor diye bana bakıyor. Ayy hocayı bilemem tabii hocadan da iyi bilemem ama okur olarak ben çok sevdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa 😂 sabah sabah güldürebildiğime çok sevindim. Günüm aydınlandı vallahi 🌞
      Teşekkür ederim 🐥✨

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar