Tiny Star Monster Mangası Türkçe Baskısı Tanıtım ve Yorum I Marmara Çizgi Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Yeni Açılan Bir Sayfanın Getirdiği Yoğunluklar

 Merhaba! Blogları ziyaret edemediğim için günah çıkarmaya geldim :)  Zaten oldum olası aktif değildim. Blogları Canlandırma Projesi sağolsun bir iki ayda bir yayın yapıyorum öyle de bir enerji :D İki ay önce bir işe başladım, başka bir şehre taşındım ve neredeyse tek başıma yaşamaya başladım. Ailecek çalıştığımız tekstil atölyemiz dışındaki ilk iş tecrübem olduğu için epey dikkatimi vermem gerekiyor, sanırım. Ait olmadığım bir yer neticede (Akademi) Ama alışmak çok kolay oldu ve buradaki yoklamalardan kalmamın nedeni burada yatmıyor. Sorun şu ki yüksek lisans tezimi şu haftalarda -hadi zorlayalım aylarda- vermem gerekiyor. Ve sanırım uyumamam lazım ☠ Help-  Tezi bitimek gerektiğinden tez dışında okumalar yapmak vicdanı zorluyor. Ve tabi gerginlik ve stresi bomboş dursam bile üzerimde duruyor. O yüzden kimi BCP temalarını kaçırmayayım diye kendimi zorlamak dışında bir aktivite yaptığım yok.  Demek o ki tez bitince bütün yazılarınıza bakacağım inşallah 🙃 Şimdilik yokluğumu mazur görmen

Monster Mangası Türkçe Baskısı Tanıtım ve Yorum I Marmara Çizgi

 Selamlar!

Şimdi Türkiye'de basılan en kaliteli mangadan bahsedeceğim: Monster!

İsim: Monster

Tür: Suç, Gizem, Psikolojik Gerilim

Çizer: Naoki Urasawa

Yıl: 1994-2001

Cilt Sayısı: 9 (18*)

Yayınevi: Marmara Çizgi

Puanım: 10/10

Özet: Alamanya'da özel bir hastanenin en iyi beyin cerrahı olan Japon doktor Kenzou Tenma'nın kurtardığı hastalarından birinin psikopat bir seri katil çıkması sonucu hayatının kayması konu ediliyor (:D Manyak bir özet oldu ama durum bu).

(Daha fazla ayrıntı ve yorum yazım için Top 10 Anime Listem'de Monster'ı okuyabilirsiniz)

Monster, orijinal olarak 18 ciltten oluşuyor ancak İngilizce çevirisi ikişer cilt birlikte basıldığı için 9 cilt. Türkiye'de bu ay basılan ile birlikte 5 cilt çevirildi; 4 cildi kaldı. Bizdeki çeviri Japon orijinalinden değil, İngilizcedeki Perfect Edition diye bir baskının uyarlaması o yüzden tek ciltlik küçük kitaplar yerine daha kalın ve eni boyu daha yüksek: Normal mangalar ile farkını görmek için kitaplığımın şu rafinı ekleyeyim:

(Örneğin Bungou Stray Dogs da 2si1 arada cilt ama orijinal ölçüde tutulmuş.)

Bu Perfect Edition'a hayrandım Monster izlerken gördüğümde. Sonra bir de baktım ki Marmara Çizgi bu baskıyı çeviriyor! Ne kadar sevindim anlatamam!

Kitapçılarda gördüğüm kadarıyla Marmara Çizgi'nin bu boyda nefis baskıları var ancak inceleme fırsatı bulamadım, onlar ile karşılaştıramayacağım, rakip olarak gene kendilerini vereceğim ama varsa bellllllllki bu baskılar olabilir ama bu şömizli olduğundan gene daha iyi. Bunun dışında neden Monster en iyi manga baskısı onu açıklayayım:

1. Hikaye iyi, kurgu sağlam. 

2. Daha büyük. Hem daha kalın, hem daha uzun hem daha geniş. Bu yüzden çizimler daha büyük

3. Renkli sayfalar var (Her ciltte 10 sayfa civarı) Normalde Japon mangalarının ilk sayfaları renkli olur ama bizdeki çevirilerin hemen hepsinde o ilk sayfa bile renkli değil maalesef. Monster sağolsun on sayfa veriyor.

4. İlk sayfası plastik, bir kısmı yarı saydam ve ilk sayfadaki renkli resmi gösteriyor. (Sayfayı bastırıp arkaya yapıştırınca daha net görünüyor tabi foto)

5.  Serinin bütün ciltleri şu şekil dizilince, kapakları büyük bir afiş oluşturuyor:

6. Şömizi çıkardığımızda sade ama şık siyah bir kapak var. Ölüm Defteri'nin meşhur Black Edition'ını andırıyor.

Doğal olarak normal mangalardan daha pahalı. Mangalar çok ciltli olduklarından ve memleketteki kitap fiyatları malumunuz olduğundan seri toplamak zor. Ben sadece en sevdiğim animelerin karakterlerini dilediğim zaman görebilmek için her mangadan en sevdiğim olay ve kapakların olduğu ciltleri kitaplığıma ekliyorum. Ama bu başka, bu seriyi tamamlayacağım ki zaten sadece 9 cilt var. Ben 3 cildini aldım; 1/3'ü cepte :) Devamı zengin olunca :D 

İç sayfalardan örnekler ile bitireyim yazıyı.

Sevgiler <3 



sev.

Yorumlar

  1. Aa, Monster ve Gintama'nin en sevdiğim animeler olduğunu söylemeyi unutmuşum 💕

    YanıtlaSil
  2. Kapakları harika yaa. Ben de almak isterdim bu seriyi. Çok sağlam konusu var gerçekten. Baştaki özetin harikaydı. 😃😎 En sevdiğim animelerden biri benim de. Hem gerçekçi hem doğaüstü görünen bir yanı var. 🥰🌺
    Mangalar bu kadar pahalı olmasaydı keşke. 😶 O kadar seriyi tamamlamak zor gerçekten. 💔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler 🐥
      Senin listenden bakıp izlemiştim Monster'ı 🌝🌚🥳 Bu vesileyle tenkyuu yeniden.
      Mangaların pahalı olmadığı bir dünya... Mümkün mü acaba 💔

      Sil
  3. İki cümle beynimde yer etti; "Şimdi Türkiye'de basılan en kaliteli manga: Monster.
    Türü :Suç, Gizem, Psikolojik gerilim. "
    Sanırım anlamam, kavramam, algılamam için çok çalışmam gerekecek, çok...
    Sağlıkla, umutla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlayabiliyorum 😅 "manga" Japon çizgi romanlarına verilen isim. Bu işte çok iyiler ve Türkiye'de de yüze yakın manga çevrilmiştir bu zamana kadar.
      Bu çizgilerin animasyon dizi film hali de "anime".
      Bu epey toplumsal gerçekçi bir hikâye, örneğin birkaç bölüm faşist Almanların bir Türk mahallesini yakma girişimlerini anlatıyor, başrol karakterimiz de engellemeye çalışıyor. Bizim bir Hereke halısı yanıyor vs.
      Yorum için teşekkürler 🐥
      Sağlık ve umut diliyorum ben de size 🌞

      Sil
  4. It is pleasing when books are translated from the original language into several other languages that way we all can read them..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yes that's a great thing! I'm so glad that there are too many translations so that we can read and know people, places and cultures without having to learn local languages all around the world 😍🥳
      Thank you 🙈

      Sil
  5. hımmm ilk cildi alayıms kaç lira ki 500 var mııı ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha 500 yok ama 240 lira. Şu an indirimde olduğu için 170'e gelir. 9 cilt olduğu için sorun oluyor :')
      Afiyet olsun şimdiden 🐥

      Sil
    2. tamaam saool idare edermişş, üstüne de ketçap mayonez hardal dökeyims madems :)

      Sil
    3. Haha yarasın 😋🤪

      Sil
  6. Ayy seriyi hiç bilmiyordum ama kitaplıktaki duruşunu görünce kesin servet değerinde dedim tahminim de tuttu. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi ya, ben pahalıyım, diye bağırıyor mübarek 😎😭

      Sil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar