Tiny Star Kitap Yorumu: Kendine Ait Bir Oda Ana içeriğe atla

İçeriği Paylaş!

Öne Çıkan Yayın

Jujutsu Kaisen: İtadori neden Sukuna için mükemmel bir taşıyıcı ve rakipti?

  Jujutsu Kaisen: İtadori neden Sukuna için mükemmel bir taşıyıcı ve rakipti? Merhaba, Bugün burada aslında Duygu'nun Mekanı 'ndaki karakter tahlillerinden yapmak istemiştim ama beceremedim :D Zaten bunu biliyordum ama yapacak bir şey yok elimizden geldiği kadar diyeceğiz ama beceremeyişimin sebebi çok uzun olması 2 karakteri birden yapmak istedim ve o da sanırım 3 sayfalık yazı oldu. Ama zaten izlemeyenler için her şey anlamsız olacaktır. Gene de kimmiş bunlar nasıl bir ilişkileri var ki tahlil ediyorum kısaca yazayım: Sukuna dediğimiz kişi 1.000 yıl öncesinin Lanetlerin Kralı diye anılan çok çok güçlü ve zalim bir lanet. Önceleri insanmış sonradan lanete dönüşmüş ve bütün sahirler falan toplanmışlar da zar zor bunu yenmişler. Ama yenmeleri de onu yok etmemiş 4 tane kolu var bunun, bütün parmaklarına ruhunu dağıtmış ve dinlenmeye çekilmiş. 20 parmak var ve yok edilemiyorlar anca işte kilit altında tutacaksın ama ne kadar tutarsın yani. 1.000 yıl sonra bizim esas karakter

Kitap Yorumu: Kendine Ait Bir Oda

Merhaba! 🌸
Blogları Canlandırma Projesi'nin Mart ayı konusu 8. günü münasebetiyle "Kadın" oldu ve bu ay epey tartışmalı bir mesele oldu Türkiye için. 
Bende de Virginia Woolf deyince kadın fikri canlandığından bu kitabı seçmem gerekli oldu :) Ve kitaptaki bütün fikirlere, sonuna kadar katıldığımı belirtmeliyim. Kitabın farklı yayınevlerinden çıkan, hoşuma giden kapaklarını aralara serpiştireceğim. Güzel tasarımlar var ✨

Kitap Bilgileri
İlk Yayın: Eylül 1929
Sayfa: 172
Tür: Deneme, Kurgu/Kurgusal olmayan
Konu: Feminizm, Kadın Edebiyatı, Edebiyat

Feminizm dediysek de bi propaganda değil (Not: Kendimi feminist olarak tanımlamam). Ama yazıldığı dönemde kadınların ne kadar haktan hukuktan yoksun olduğunu ayan beyan gösteriyor bizlere. Ben, akademik kariyer düşleyen bir kadın olarak, kadının üniversite kütüphanesine alınmadığı sahnede ne kadar sinirlendiğimi anlatamam. Aklıma geldikçe hala delirmiyor değilim 🙄 Neymiş efendim, başında bi erkek yokmuş falan.


Lisedeyken erkek bir edebiyat öğretmenim şey demişti "Neden edebiyatta kadınlar, erkekler kadar başarılı değil?" Sonra kendi verdiği cevapta yeteneksizlikle ilgili bir şeyler kalmış aklımda.  Woolf tam da bu soruya cevap veriyor kitapta. Shakespeare'in bir kız kardeşi olsaydı abisi kadar başarılı olabilir miydi? diye sorup cevaplıyor örneğin. Jane Austen'in ne şartlar altında yazdığını öğreniyoruz vs. (Bu arada, bana kitabı başka bir erkek hoca önerdiği için mutluyum.😇 Kendisi, İsmail Coşkun, şey diyodu: "Batı'da feminizmin çıkması boşuna değil. Adı yok kadının. Okuyun Kendine Ait Bir Oda'yı."👌)

"Kadınlar neden başarılı değil?"in cevabını söyliim mi yoksa siz mi okursunuz? Bence kesinlikle okunması gereken bi kitap. Zaten sayfa sayısı çok az🥳 Sorunun cevabını sona yaziim :) 
Ve bu sefer yazımı kısa tutup sizi diğer kapaklarla baş başa bırakayım:


Ve artık cevabı verebilirim:
Özetle, cebimizde beş kuruşun olmadığı, çoluk çocuk ve kocanın peşinde koşturduğumuz bir evde nasıl yazabiliriz! demiş Virginia Abla. Çok da güzel demiş. Okuru bol olması gereken bir kitap. Hemen şuraya online olarak ekleyeyim indirme linkini🙋 

Son olarak, bu kapakta "(And some money!)" kısmı yok ama güzel eklemişler.
Yazının sonuna kadar geldiğiniz için teşekkürler💜 Hoşçakalın👋😘

Kendine ait odası, yeterince boş zamanı ve beş kuruşu olmayan Sevda. 

Yorumlar

  1. Kitabı okuma listeme aldım. İndirme linki için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
  2. Kitabı okumadım henüz. Ama pek çok yerde rastladım kitaba. Listeme ekliyorum. Bu sene içinde okurum inşallah. İndirme linki sıkıntı çıkarmasın sana. Bı araştır istersen. Sonra telif felan uğraşma. Bu sene bazı karikatüristlerin karikatürlerini yayınlayanlara telif davası açması büyük olay oldu. Bilmiyorum kitap konusunu ama dikkatli olmak lazım. 😊 O kadar emek veriyoruz bloglara. Heba olmasın. ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sevdigim karikatürler üzerine de yayın yapacaktım😢 çok üzüldüm şu an. Uyarı için çok teşekkür ederim.💝💝💝Bakayım bi :/
      Kitabı aldığında geçireceğin keyifli saatler dilerim🎉

      Sil
  3. Çok merak ettim kesinlikle okuycam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim🌻 keyifli okumalar, yazarla güzel sohbetler😘

      Sil
  4. Bu kitabı severek okumuştum çok güzeldi emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Yakın bir tarihte okudum. Çok sıkı sıkıya bağlanamadım çevresel nedenlerden ötürü, tekrar okuma isteği uyandırdın bende. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay gerçekten mi? Ben olsam, okudum ve bi numarası yoktu, der geçerdim beğenmediysem😅 Harikasın. Bu kitabı yorumlayacak diğer arkadaşı da bekleyelim istersen. O zaman uyanan isteğin kendinden emin olur ya da durulur, bakalım 🎈Teşekkür ederim.

      Sil
  6. Emeğinize sağlık ayrıca indirme linki için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ve rica. Keyifli okumalar 💁‍♀️

      Sil
  7. Çokça gördüğüm ama bir türlü okuyamadığım bir kitap. Teşekkürler yorum için :)

    YanıtlaSil
  8. Kitaplığımda mevcut, bir kere başlamış odaklanamamıştım gelecek ay okuyacağım yorum için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. Başlarında biraz ''Ne oluyoruz?'' diyor insan, belki çevirisindendir belki de yazar öyle yazdığındandır. Ben öyle demiştim. Başını zor okusam da Austen ve Bronte örnekleri üzerinden yaptığı yorumlar, Shakespeare'nin kız kardeşi olsaydı kısımları beni kitaba bağlamıştı :) Yorum için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, verdiği örneklere ben de bayıldım. 🎉

      Sil
  10. woolf, nerdeyse bütün kitaplarını okudum, bu kolay kitaplarından sayılır ve önemli de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Okuması kolay, sayfası az, mesajı güzel. Özellikle o yüzden yazmak istedim. Teşekkürler ✨

      Sil
  11. Woolf'la yıldızımız barışamadı. Deniz Feneri adlı kitabına kaç kez başladıysam da bitiremedim ama bu kitap okunurmuş gibi geliyor :D Belki bir gün Deniz Feneri'ni bitirirsem alırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okumadım onu. Bir yorum yapamam ama Google kullanıcılarının %78i Deniz Feneri'ni; %85'i Kendine Ait Bir Oda'yı beğenmiş. Ayrıca Woolf'un temel düşüncelerini bu kitapta bulabilirsiniz, bu açıdan da önemli. Artık yollarınız ne zaman kesişirse :)

      Sil
  12. Okurken beni biraz zorlasa da çok anlamlı bir kitap gerçekten. :) Sayenizde yeniden anımsamış oldum, yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. Temaya çok uyan bir seçim olmuş. Hatta kadın deyince aklıma gelen ilk kitaplardan. Yazılmasının üzerinden onlarca yıl geçmiş ama dünya pek ilerleme kaydedememiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende de öyle. İlerleme konusunda da hakkımızda hayırlısı :/

      Sil
  14. başka bir etkinlik için okumuştum önemli bir kitap. kadınların o dönemde okula gitmesi bile çok zormuş ne kötü bir şey bu. kadınlar açısından dünya çok da fazla ilerleme kaydetmemiş o zamanlardan beri ne yazık ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genel olarak optimist bir insanım. O yüzden buna da şükür :) En azından okula gidiyoruz ve bir tutam da olsa iş gören yasalar var.

      Sil
  15. Kitabı okudum ve beni de etkileyen kitaplardan biri. Asıl üzücü olansa o zamandan bu zamana kadınlar hakkındaki düşüncelerin değişmemiş oluşu. Ne üzücü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef yasalar vs ağır aksak ilerliyor ama sosyal değişim zor. Tek bir insanın bile tutum değiştirmesi zorken bütün bir insanlık olarak bu konuda istediğimiz noktaya gelmeye daha çook yol var. Ama buna da şükür. Yazıldığı dönemle karşılaştırırsak çok çok ilerdeyiz.

      Sil
  16. Bende de yazma yeteneği kıt :) Düşünmek benim için de daha cazip ama yazarsam geçmişe dönüp kendi düşünce tarihimi okuyabilirim. Hafızam bir hayli zayıf, yazdığım şeyleri bazen hayatımda ilk defa duymuş gibi okuyorum :D oysa bir zamanlar üstünde düşünüp yazmışım. Her şeyi yazmaya yetişemiyoruz tabi ama olabildiğince yazsam gelecekteki ben için hatıralar oluşturacağım, bugünkü bene ayna tutacağım🎈

    YanıtlaSil
  17. Ben de aynı şekilde. Başarılar bize bu yolda :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Ee okudun o kadar, sen ne diyosun :)

Emojiyle tepki ver!

Popüler Yayınlar